גאים להציג: הקרב בין אוהדי ב"ש ומכבי ת"א
האוהדים האדומים ששינו את ה-DNA שלהם מול הקהל הצהוב שזוכה לתמיכה מהמועדון. היריבות הספורטיבית בין באר שבע למכבי ת"א זלגה ליציע וכוללת שלל תפאורות ושירים שהוסיפו צבע לקרב על האליפות. לאיזה מחנה יש קהל משפיע יותר? הצביעו בסקר שלנו

היריבות הספורטיבית בין מכבי ת"א להפועל ב"ש התפתחה מאוד בשנים האחרונות, אחרי שהשתיים ביססו את עצמן כקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי, אך לצד התחרות על הדשא, גם ביציעים התפתחה תחרות בין שני מחנות האוהדים. מג'ון לנון, דרך הסופרנוס, משה רבנו ועד לדונלד טראמפ. איזה קהל הוא צבעוני יותר?
האוהדים של הפועל ב"ש עברו שינוי גדול בשנים האחרונות. מאלפים בודדים בווסרמיל, שבתקופות הקשות גם היו דואגים לפיטורי מאמנים, לא לפני שהיו מגדפים, מקללים ובמקרים קיצוניים גם משליכים אבנים, הקהל האדום הפך לאימפריה. 12 אלף מנויים (ו-20 אלף נוספים בהמתנה) שהפכו את איצטדיון טרנר למבצר, אינספור תפאורות יצירתיות וצבעוניות שבעבר לא היינו רואים בנגב ודור צעיר שגדל ומתפתח לתוך ההצלחה של הקבוצה בשנים האלו.
גם ארגון האוהדים הפך ל"אולטראס" של ממש ונקרא "אולטרה סאות'". אנשי הארגון עובדים יום ולילה כדי להקים ולייצר את התפאורות הנדירות, שבעבר בב"ש לא היו יכולים אפילו לחלום עליהן. למרות זאת, תאמינו או לא, המועדון עצמו לא תורם כלכלית ולא מזרים כספים לטובת אביזרי העידוד, וזאת בניגוד לנעשה במכבי ת"א.
הבעלים, אלונה ברקת, והמנכ"ל, אסי רחמים, אמנם לא מעבירים סכומי כסף לארגון האוהדים, אבל מאפשרים לו למכור מוצרים מחוץ לאיצטדיון לפני ואחרי משחקים, מה שלא מתאפשר לקהלים אחרים בארץ, כך שמבחינתם זו התרומה שלהם לאוהדים.
האמת? המספרים של אוהדי הפועל באר שבע מספרים עד כמה גדל והתפתח הקהל הזה. שימו לב לנתון הבא - לא פחות מ-97% מהמנויים בעונת האליפות בשנה שעברה חידשו במהלך הקיץ את המנוי שלהם לקראת העונה הנוכחית. המשמעות - 230 מנויים בלבד הוצאו למכירה בקיץ האחרון והם כמובן נחטפו בשניות על ידי אוהדים חדים וברי מזל. מי שלא התמזל מזלו, כאמור, נכנס לרשימת המתנה שכוללת לא פחות מ-20 אלף אוהדים, שמשוועים לקנות מנוי, אבל חייבים לחכות שיתפנה מקום עבורם.
תפאורת ה-"Imagine" של ג'ון לנון מול סלטיק היא תפאורת הדגל של אוהדי ב"ש העונה ובה הם העבירו מסר כפול. גם האמונה שאפשר לעשות מהפך ולהדיח את סלטיק וגם שבב"ש, בניגוד לגלאזגו, יש שוויון בין בני האדם והסרת מחסומים דמיוניים, על רקע המחאות נגד אנשי ב"ש במשחק הראשון בסקוטלנד ודגלי פלשתין שהונפו בסלטיק פארק. גם תפאורת ה"סופרנוס" היא פופולרית בקרב יציעי ב"ש, תפאורה שבטעות לא נפרסה בפתיחת המשחק מול אינטר, אלא בתחילת המחצית השניה, בה ב"ש הפכה פיגור 2:0 לניצחון 2:3. מאמינים בקסמים?
ההישג הכי גדול של אוהדי ב"ש העונה היה ללא ספק "פרויקט המנואלה", במסגרתו גויסו ברשת לא פחות מ-100 אלף שקלים לטובת מערכת גלילת תפאורות מהגג, מה שאנחנו רגילים לראות בעיקר ביציעים החמים באירופה כמו בדורטמונד.
בארץ רק הקהלים של הפועל ב"ש ומכבי חיפה רכשו את המערכת החדשה, שנחנכה בטרנר במשחק הביתי מול בשיקטאש, עם תפאורת משה רבינו והכיתוב "Nothing Is Impossible", ("שום דבר הוא לא בלתי אפשרי") לו משמעות כפולה - האמונה שאפשר לעבור את הטורקים, אבל גם האמונה שאפשר להשיג 100 אלף ש"ח לרכישת מערכת התפאורות, וזה עוד לפני שהזכרנו אישורי משטרה, מהנדסים ומה לא? לעת עתה, במשרד הכלכלה לא מאשרים את פריסת המנואלה במשחק העונה מטעמי בטיחות, אבל זה רק עניין של זמן עד שזו תיכנס לפעולה באופן קבוע.
אם להיות כנים, המבחן הגדול של אוהדי הפועל ב"ש יתחיל ברגע שהקבוצה שלהם תפסיק להצליח. בעשור הקודם ואפילו בתחילת הנוכחי, כשהפועל ב"ש נחשבה לקבוצה חלשה ונלחמה על חייה בתחתית, גם הקהל שלה לא עשה לה ולמאמנים שלה חיים קלים. איך זה ייראה במשבר הבא? הקורא ברק בכר מוזמן לפנות לגיא לוי לפרטים נוספים.