נבחרת הנשים בימים יפים יותר (צילום: מערכת ONE)
נבחרת כדורגל הנשים בישראל. גם הן יהיו בתמונה? | צילום: מערכת ONE

אחרי שנראה כי בספורט הגברים כבר מיצו בעלי האינטרסים הכלכליים כמעט את כל הפוטנציאל המסחרי להרוויח כסף, ראשי השיווק מנסים למצוא עוד גורמים שמהם אפשר לסחוט מזומנים. על הפרק עכשיו, נמצא ספורט הנשים.  

פיפ"א מנסה בשנים האחרונות לקדם בצורה משמעותית את כל האירועים הקשורים לפעילות של נבחרות צעירים ושל נבחרות נשים. כבר היום קיימת פעילות ענפה בתחום כולל מונדיאל לנשים. 

אבל עתה מנסים לבדוק לעומק את העסק הזה, כולל כל ההשפעות המסחריות שלו.  האם יכול להיות מצב שבעתיד הקרוב, ואחרי קמפיין שטיפת מוח מתוזמן היטב – נעזוב את מסי, רונאלדו ובופון, לטובת כוכבות כדורגל יפות מראה שישברו שיאי צפיה על המסך?

בבריטניה הוחלט למנות את חברת שיווק הספורט הגדולה "HAVAS ספורט אנד אינטרטיינמנט" כדי לבדוק את העתיד של ספורט הנשים ואת הפוטנציאל המסחרי שלו. הבריטים מעונינים לדעת כבר עכשיו עד כמה יכול הספורט הזה להתפתח ולהביא הכנסות משמעותיות בעתיד. 

חטיבת המחקר של HAVAS מתחילה בימים אלה לאסוף נתונים ומידע בחיתוכים שונים שיסייעו בידה לגבש מסמך מסקנות משמעותי לגבי ספורט הנשים. החברה הזו אגב, זכתה במכרז על ניתוח הנתונים לאחר מכרז שבו השתתפו מספר חברות שיווק ספורט. 

הבדיקה תתמקד בענפים שונים של ספורט הנשים, כולל אולימפיים ולא אולימפיים, האקדמיות לספורט נשים וכן כל הנושא האופרטיבי הקשור לספורט הזה. כמו כן, ייבדקו ענפים פופולריים אצל גברים לעומת נשים ובראשם הכדורגל. בפרק מיוחד במחקר הזה תהיה התייחסות גם לנושא זכויות השידור והאפשרויות להשיג חוזים משמעותיים על שידור משחקי נשים.

גמר אליפות אירופה בכדורגל לנשים. בבריטניה כבר מבצעים מחקר (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
גמר אליפות אירופה בכדורגל לנשים. בבריטניה כבר מבצעים מחקר (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בבריטניה אמרו מספר גורמים כי ספורט הנשים הוא פוטנציאל גדול ולא ממוצה עדיין: "בשיווק נכון ועם בניה נכונה, יש כאן שוק ענק שרק יכול ללכת ולהתפתח למימדים שלא הכרנו עד כה". 

לדעת הפרשנים, בניגוד לספורט הגברים שאחריו עוקבים בעיקר אוהדים גברים, ספורט הנשים הוא בעל יתרון ענק כי יעקבו אחריו גם גברים וגם נשים. חברי הוועדה לעתיד ספורט הנשים בלונדון יתכנסו בקרוב לפגישה מיוחדת להמשך הדיון  בנושאים הללו.