גלייזר. המחאה עולה מדרגה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
גלייזר. המחאה עולה מדרגה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מחאת אוהדי מנצ'סטר יונייטד נגד הגלייזרים עולה מדרגה, כאשר כעת גם הספונסרים התומכים בקבוצה מגוייסים למהלך. נייקי, באדווייזר, ואאודי נתבקשו על ידי האוהדים ללחוץ על הבעלים האמריקנים של המועדון למכור את יונייטד ל'אבירים האדומים', קבוצת  אנשי הפיננסים המעוניינים להחזיר את הבעלות לאוהדי הקבוצה.

דובר MUST, ארגון אוהדי יונייטד המוחים, אמר: "ערך הספונסרשיפ של מנצ'סטר יונייטד נקבע בהתאם לקשר המיוחד של האוהדים עם המועדון. אבל חוסר הפופולאריות של הבעלים הנוכחיים יוצר אווירה שלילית שעשויה לפגוע בספונסרים".

תומכי הקבוצה פנו גם לחברת הביטוח האמריקנית AON, שתשמש החל מהקיץ הקרוב כספונסרית על חולצות היונייטד במקום AIG. הצדדים חתמו בקיץ שעבר על עסקת החסות לחולצות הגדולה בכל הזמנים, שיכניס לקופת מנצ'סטר 20 מיליון ליש"ט לעונה בארבע השנים הקרובות. לפני שנסגרה העיסקה נהנתה באיירן מינכן מהחסות היקרה ביותר על החולצות, 17.5 מיליון ליש"ט לעונה מחברת T-HOME.

ההסכם עם AON בא בעקבות החלטת AIG בעונה שעברה לא לחדש את החסות עם היונייטד, בשל המכה הקשה שחטפה חברת הביטוח במשבר הכלכלי האחרון. AIG מלווה את הקבוצה מאז 2006, אז החליפה על החולצות את חברת הטלקום וודאפון.

אוהדי מנצ´סטר יונייטד. תומכים בהנפקת הקבוצה בהונג קונג (GettyImage (צילום: מערכת ONE)
אוהדי היונייטד. בינתיים הצליחו להקפיא את מחירי הכרטיסים (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

לפי אנליסטים, הכנסות השדים האדומים מספונסרים נאמדות בכ-70 מיליון ליש"ט, שליש מהמחזור העסקי של היונייטד. קבוצת אוהדים המכונה USC, אוהדי יונייטד למען שינוי, פנתה השבוע לכ-400 חברות הנמצאות בקשר עסקי עם המועדון בבקשה לא להמשיך ולתמוך בקבוצה כל עוד הגלייזרים נותרים הבעלים.

עד כה ללחץ האוהדים היה הישג אחד: הודעת הגלייזרים כי יקפיאו את מחירי הכרטיסים למשחקי הקבוצה בעונה הבאה, בניגוד לכוונותם המוקדמת להעלותם.

אוהדי היונייטד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אוהדי היונייטד. נגד הבעלים (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

האבירים האדומים, 40 אנשי הפיננסים המתכננים להציע לגלייזרים 1.25 מיליארד ליש"ט, מעוניינים לשלב את אוהדי המועדון שיקנו נתח בקבוצה, לפי המודל הנהוג למשל בברצלונה.