וויל סולומון במדי אפס פילזן (צילום: Friedemann Vogel, GettyImages IL)
וויל סולומון במדי אפס פילזן | צילום: Friedemann Vogel, GettyImages IL

הנהלת היורוליג הגיעה להסכם חסות חדש. מבשלת הבירה הבינלאומית אפס פילסנר שמוצאה בטורקיה, חתמה עם היורוליג על הסכם חסות חדש והיא תהפוך לספונסרית הרשמית של ליגת הכדורסל הטובה באירופה.

תחת סעיפי ההסכם הסכימו שני הצדדים לבצע פעולות משותפות בתחום השיווק, וגם לנסות למצוא תכנית פעולה תחת הכותרת "הקול של הכדורסל האירופי", שתביא לידי ביטוי את המיטב של הכדורסל ותשדרג את היורוליג עוד יותר במטרה למקסם את ההכנסות והרווחים.

התכנית הזו אמורה לקחת בחשבון גם שיתוף פעולה הדוק עם האוהדים הנאמנים המלווים את קבוצותיהם במשחקי היורוליג.

במקביל מתוכננת גם תחרות אוהדים שבסיומה יוכרז אוהד אחד כ"קול של היורוליג" והוא יופיע בתשדירים ובשידורי הטולויזיה בעונה הבאה.

ראשי מבשלות הבירה הגיבו להסכם החסות החדש: "גאים להיות חלק מארגון הכדורסל המוביל של אירופה. אפס תמיד היתה ספונסרית גדולה של ספורט והמחויבות שלנו לכדורסל קיימת מאז 1976 – מאז שנוסדה קבוצת הכדורסל שלנו".

מבשלות הבירה פורסות את חסותן על קבוצת הכדורסל התורכית הנושאת את שמן – אפס פילזן. מועדון הכדורסל הזה מייצג את הבירה איסטנבול ונוסד כאמור בשנה מאוחרת יחסית 1976.

אפס פילזן היום הוא המועדון הבולט והמוביל של טורקיה. אולמה של הקבוצה הוא אחד המפורסמים והקשים בתורכיה בגלל האווירה הביתית המובהקת בו. זהו אולם אבדי איפקצ'י עם 11,500 מקומות.

מבשלות אפס כוללות 15 מפעלים של מבשלות בירה ועוד מספר קווי ייצור והסכמי שיתוף הפרוסים על פני 5 מדינות: טורקיה, רוסיה, קזחסטאן, מולדובה וגיאורגיה. הקבוצה מייצרת מעל 30 מותגי בירה ובתחום המאלט מייצרת 254,000 טון מאלט בשנה - הבירה שלה משווקת במעל 50 מדינות ברחבי העולם. ליורוליג הסכמים דומים עם חברות כמו נייקי, ספורטינגבט, יוניצ'ף ועוד.