רוג´ר מילה, סלל את הדרך לחגיגות הצבעוניות (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
רוג´ר מילה, סלל את הדרך לחגיגות הצבעוניות (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

קוקה קולה השיקה בסוף השבוע את קמפיין המונדיאל שלה עם סרטון שעלה במסכי הקולנוע והטלוויזיה במדינה המארחת דרום אפריקה. כוכב הסרטון הוא רוז'ה מילה הקמרוני, אחד מגדולי הכדורגלנים שיצא מהיבשת השחורה.

נושא הפרסומת הוא החגיגה המלווה את משחק הכדורגל, כאשר ההתמקדות במילה כמי שהביא דרך ייחודית לחגוג כיבוש שערים וסלל דרך לרבים אחריו, שהמציאו ריקודים ותנועות שונות להביע את שמחת ההבקעה. 

את חגיגות הכיבושים מלווה כפסקול בסרטון מוזיקה של אמן ההיפ הופ הסומלי כנען, מה שמוסיף לגוון הרב תרבותי שענקית המשקאות מנסה להעביר, בדגש על התרבות האפריקנית, כמובן.

"פרסומת 'ההיסטורייה של החגיגות' תופסת את הרגש וההנאה של הגביע העולמי בכדורגל ומסמנת כרגע גדול בכדורגל העולמי את המועד בו שחקן אפריקאי עשה היסטוריה ולימד את העולם איך לחגוג, דבר שמשתלב עם חזון המותג של קוקלה קולה". ציין זייד אברהמס, ראש חטיבת המשקאות התוססים בקוקה קולה דרא"פ, בפני אתר הפרסום marketingweb. 

לצד הריקוד של מילה, אליו נחשף העולם לפני 20 שנה במהלך המונדיאל באיטליה, הסרטון מכיל דוגמאות נוספות לחגיגות אישיות וקבוצתיות, כולל ריקוד 'ניענוע התינוק' שהגה החלוץ הברזילאי בבטו במהלך משחקי הגביע העולמי בארה"ב בשנת 1994. 

קוקה קולה היא נותנת החסות הרשמי של מסע הגביע הנודד, מסורת שהחלה במונדיאל הקודם. עד תחילת המשחקים ביוני הגביע יעבור בכ-80 מדינות, ביניהם, ארה"ב, הודו, מצרים, ברזיל, טורקיה ומרבית מדינות אפריקה, עד למדינה הדרומית ביותר ביבשת, המארחת דרא"פ. 

ואן מרויק עם ואן ברונקהורסט (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ואן מרויק עם ואן ברונקהורסט (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

"זו לא סתם פרסומת בטלוויזיה", הדגיש אברהמס, "זו קריאה לעולם לחגוג את העידן של אפריקה בכדורגל העולמי".