ישראל חוגגת (דרור עינב) (צילום: מערכת ONE)
שחקני הנבחרת. יש להם ספונסר חדש (דרור עינב) | צילום: מערכת ONE

עד כה הנבחרת של לואיס פרננדז לא הבריקה, בלשון המעטה, אבל מחוץ למגרש, אנשי ההתאחדות עובדים יפה וממשיכים לגייס נותני חסות לנבחרת ישראל.

חברת כלי העבודה היפנית, MAKITA, הצטרפה כנותן "חסות זהב" של נבחרת ישראל, ותקבל בתמורה חשיפה בשילוט האלקטרוני סביב המגרש ובמקומות נוספים באצטדיון.

ספורטפייב, סוכנות השיווק של ההתאחדות, תיווכה בעסקה משולבת עם מקיטה העולמית וחברת ארגנטולס בע"מ, יבואנית החברה ‏בישראל, שמימנו יחד את העסקה. גורמים בשוק מעריכים את היקף החסות בין 300 ל-500 אלף שקל.

יעקב לביא, מנכ"ל חברת ארגנטולס: "אנו גאים ושמחים לתת את חסותינו – יחד עם MAKITA העולמית – לנבחרת ישראל בכדורגל בקמפיין יורו 2012. חברת MAKITA הנותנת חסויות למשחקי כדורגל רבים באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה ועוד) החליטה יחד עם חברת ארגנטולס לעשות צעד זה גם בישראל, ובאופן טבעי הבחירה לחסות היא בנחברת ישראל המייצגת את כל אוהדי הספורט והמדינה." את החסות ילווה קמפיין של החברה, ולביא מאמין שהוא יתחבר לקמפיין של הנבחרת: "אני בטוח שהסלוגן שלנו 'קח מקיטה – ביחד אתם צוות' יפעל גם בנבחרת ישראל."

אלברמן ופרננדז. הצרפתי לא חושש לעזוב (צילום: מערכת ONE)
גל אלברמן ולואיס פרננדז. גם בקרואטיה ישדרו את המשחק (רועי גלדסטון) | צילום: מערכת ONE

מקיטה מצטרפת לשורה מכובדת של ספונסריות: AIG‏ כנותן חסות ראשי של הנבחרת, אדידס וטוטו ווינר נותני החסות הראשיים של ההתאחדות. בנק לאומי, HISENSE‏, אגאדיר ועכשיו גם MAKITA‏ משלימים את נותני החסות המשניים של הנבחרת, ולבסוף, נביעות, הרץ ואיסתא הם ספקים רשמיים.

בתוך כך, ההכנות לקראת משחק הבית המכריע מול קרואטיה עוברות להילוך גבוה. ל-ONE נודע כי המשחק בשבת יזכה להפקה טלוויזיונית כפולה, לאחר שההתאחדות הצליחה למכור מספר רב של חסויות למפרסמים קרואטים.

איצטדיון רמת גן. הזכויות לשילוט נמכרו בסכום רב (לי נוף) (צילום: מערכת ONE)
איצטדיון רמת גן. הזכויות לשילוט נמכרו בסכום רב (לי נוף) | צילום: מערכת ONE

לצד ההפקה הרגילה מהיציע המערבי, תצולם ההתמודדות בר"ג גם מהיציע המזרחי, עבור הטלוויזיה הקרואטית. הפעם האחרונה שישראל זכתה להפקה כפולה היתה במשחק הבית מול רוסיה בקמפיין מוקדמות היורו הקודם לפני כארבע שנים.

ההפקה הכפולה מתאפשרת בזכות הצלחת ההתאחדות וספורטפייב למכור זמן פרסום לשילוט אלקטרוני עבור 180 דקות. בקמפיין הקודם במוקדמות המונדיאל לא היתה הצדקה כלכלית להפקה כפולה, כאשר נמכר זמן פרסום ל-90 דקות בלבד, גם במשחקים מול יוון ושוייץ. ליציאה מהמשבר הכלכלי יש השפעה רבה על השינוי והשיפור בהכנסות מחסויות.