sportFive992818
צילום: ספורט 5
שובר את הלב (getty)
שובר את הלב (getty) | צילום: ספורט 5

בבוקר שאחרי הטרגדיה: יותר ויותר פרטים מתפרסמים מהתרסקות המסוק של קובי בראיינט. קלטת השמע של התקשורת בין הטייס, שזוהה בשם ארה זובאיאן, לבין מגדל הפיקוח, נחשפה - ובמהלכה ניתן לשמוע את מגדל הפיקוח מנסה להכווין את הטייס ללא הצלחה. "אתה נמוך מדי", אמרו לטייס, כשהכוונה היא שבמצב בו היה אי אפשר לבצע נחיתה בתיאום עם מגדל הפיקוח.

עוד קודם לכן, על פי הדיווחים השונים, הטייס היה בתקשורת עם מספר שדות תעופה, שכן הוא חיפש מקום ראוי לנחות נוכח הערפל הכבד שהפריע לטיסה. בראיינט עצמו לא נשמע בהקלטה, אך הטייס ועובדי מגדל הפיקוח כן, ואלה דרשו מהטייס שלא לבצע נחיתה ולהחזיק מעמד באוויר. "תישאר מחוץ לברבנק, יש לי מטוס אחר", הם אמרו לו.

פיליפ לסור, טייס מסוקים ותיק שטס לא מעט מעל איזור התאונה, ניסה להסביר את תוכן ההקלטה בשיחה עם ה'סאן' הבריטי. "כשאתה מבקש VFR מיוחד (כללי טיסה ויזואלים), מה שהם עשו, מותר שיהיה רק מטוס אחד במרחב האווירי. ניתן לשמוע באודיו את הבקר אומר שהוא מבחין בהודעת 'תסתובב' על לוח המחוונים - מה שאומר שמסוק אחר כבר ביטל את הנחיתה בעקבות הראות הנמוכה והוא היה הראשון בתור. זה לא סימן טוב".

בשלב זה, בערך רבע שעה לפני ההתרסקות (09:30, שעון ארה"ב) במגדל הפיקוח כבר החלו להישמע קולות שמפקפקים בהחלטה: "הוא מסתובב במקום כבר רבע שעה". רק לאחר מכן, החלו ניסיונות הנחיתה, כאשר עובדי מגדל הפיקוח מזהירים מפני מזג האוויר "המעונן" והגובה הנמוך של המסוק, בדגש על כך שהם קרובים יתר על המידה לאדמה. "אתה עדיין נמוך מדי בכדי לטוס במזג אוויר כזה", הם הפצירו בטייס.

המסוק של בראיינט טס בשלב זה צפונה לאורך הכביש המהיר, משם פנה מערבה ואז דרומה - היישר לתוך הערפל הכבד. הטייס ניסה ואף הצליח לעלות מגובה של 1,200 רגל ל-2,000 רגל, אך אז שוב צנח ונתקע ברכס הרים בגובה 1,700 רגל. ומשם, הסוף הנורא כבר ידוע לכולנו.