"הטייס היה זקוק לרגעים ספורים להימנע מהתאונה"
דרישות הטייס ("רצה לטוס בעקבות המכ"ם בלבד"); עדויות מהזירה ("גוף המסוק היה בצד השני של הגבעה") ונתוני הרדאר. חוקרת המועצה לבטיחות בתעבורה עם פרטים מהחקירה


לא רוצים להאמין. האסון הנוראי בלוס אנג'לס, בו נספה קובי בראיינט ושמונה אנשים נוספים, ממשיכים להלום בארצות הברית בפרט ובעולם כולו בכלל - וכעת, ישנה התקדמות נוספת: לאחר ששלוש גופות נוספות של קורבנות התגלו בהריסות המסוק, נחשפו פרטים חדשים מפיה של ג'ניפר הומנדי - החוקרת שממונה על החקירה מטעם המועצה לבטיחות בתעבורה בארה"ב.
בארצות הברית ממשיכים לנסות להבין מה הוביל למותו הטראגי של אגדת ה-NBA, כשחקירה בנושא התרסקות המסוק כבר נפתחה. הסוכנות הפדרלית NTSB (מועצה לבטיחות בתעבורה בארה"ב) עדכנה כי אין שום נדבך פלילי בחקירה. "כמות הפסולת במקום הייתה די גדולה", אמרה ג'ניפר הומנדי, חוקרת מטעם המועצה. "חתיכה מהזנב המסוק נמצאה במורד הגבעה, גוף המסוק בכלל היה בצד השני של הגבעה, והרוטור הראשי (המייצבים של המסוק) היה כמאה מטרים מעבר אליהם".
על פי דיווח ב-LA TIMES, משטרת לוס אנג'לס וה-FBI תנסה לחקור מה הוביל לאסון: תנאי מזג אוויר, תקלה טכנית או טעות אנוש. הטייס הפרטי של בראיינט, קורט דיץ', שלל אפשרות שמדובר בתקלה טכנית: "הסיכוי לקטסטרופה כזאת במנועים הוא פשוט לא קיים. זה לא יכול לקרות. המסוק היה במצב טכני מושלם". כך או כך, הומנדי אמרה שצוותי החקירה יביטו בכל דבר - מההיסטוריה של הטייס ועד למנועים - לאחר שמומחים הציעו לבלבול של הטייס בעקבות הערפל.
הרשות האווירית של לוס אנג'לס הגבילה את הטיסות באותו יום עקב תנאי מזג האוויר, כשלמרות זאת ניתן למסוק של בראיינט אישור בתיאום מגדל הפיקוח. על פי תחקיר ראשוני, הטייס התלונן על ראות לקויה, וכשהמגדל הפיקוח ניסה לעזור להכווין אותו (כפי שבא לידי ביטוי בהקלטה) המאמצים לא עזרו. הטייס ניסה לעלות לגובה של 1,400 רגל (427 מטרים) ואף ביקש מהבקרים לטוס בעקבות המכ"ם בלבד, אולם נאמר לו שהוא נמוך מדי כדי לקבל סיוע שכזה - כך טענה הומנדי.
"כארבע דקות לאחר מכן, הטייס המליץ לטפס כדי להימנע משכבת ענן", אמרה הומנדי. "אך כשנשאל מה הוא מתכנן לעשות, לא הייתה תשובה. נתוני הרדאר מצביעים על כך שהמסוק טיפס לגובה 2,300 רגל (701 מטר) ואז התחיל פנייה חדה שמאלה וירד מטה. קשר הרדאר האחרון היה בסביבות 9:45 בבוקר, ולאחר מכן הגיע רגע ההתרסקות".