איידסון. בשנה הבאה עם שם חדש לליגה (קובי אליהו) (צילום: מערכת ONE)
איידסון. בשנה הבאה עם שם חדש לליגה (קובי אליהו) | צילום: מערכת ONE

ליגת העל בכדורסל מחליפה ספונסר ובעקבות כך גם את שמה וזאת לאחר שראשי מנהלת הליגה נמצאים על סף סיכום עם מפעל הפיס על כך שהוא יהיה הספונסר הראשי החדש של הליגה במקום ה-טוטו ווינר. 

מבחינת המנהלת מדובר בשדרוג כלכלי רציני שכן הספנסר החדש ישלם סכום המוערך בכעשרה מיליון דולר לעומת כ-7 מיליון דולר ששילם בעונה החולפת הטוטו-ווינר.

כפי שנודע ל-ONE, כל הקבוצות כבר נתנו הסכמתן לתנאים של הספונסר החדש וכעת נותר רק להפוך את ההסכם לפורמלי.

המתנגדת העיקרית לעסקה היתה מכבי ת"א וזאת בשל העובדה שכחלק מההסכם החדש עם מפעל הפיס ייצטרכו כל קבוצות הליגה לשים פרסומת לספונסר החדש בעיגול האמצע של המגרש הביתי, דבר שלא היה מקובל בתחילה על ראשי סגנית האלופה.

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "אנחנו מקווים שבימים הקרובים ייחתם ההסכם עם הספונסר החדש ורק אז נוכל להתייחס לפרטים הללו". 

כידוע החליטה הנהלת מועדצת ההימורים בספורט, יחד עם ההתאחדות לכדורגל בישראל למתג את ליגת העל בכדורגל כליגת ווינר ותקרא מעתה "ליגת winner".

מדובר בשינוי אסטרטגי- שיווקי ובמהפכה מיתוגית, שכן, בשנים האחרונות היה מותג winner מחובר לכדורסל הישראלי ולמנהלת הליגה ואילו הטוטו היה מזוהה עם ליגת-העל בכדורגל. עתה החליטו בטוטו-ווינר ליצור חיבור מיידי בין המותג המוביל שלה עם ענף הספורט הפופולרי ביותר, בארץ ובעולם.

שאול סטוניק, מנכ&"ל מפעל הפיס (אמיר לוי) (צילום: מערכת ONE)
שאול סטוניק, מנכ&"ל מפעל הפיס. לוקח חסות על ליגת הכדורסל (אמיר לוי) | צילום: מערכת ONE