תשכחי מבייביליס, עזבי את הפן: הקיץ הזה הולך להיות אסוף, כמו שכבר הבנת, וכמה שיותר גבוה. תסרוקות החתונה, למקרה שתהית, לא נשארות מאחור: אם את מתלבטת איזו תסרוקת תתאים לך, תני לנו להדגים לך באמצעות כמה כלות מפורסמות שהצליחו יותר או פחות לתרגם את הטרנד הזה לפריזורה מנצחת.

 דיוויס מ"דיוויס ואודי - המרכז ללימוד מקצועות השיער" מסביר שהתסרוקת הזאת לא רק נוחה בימי הקיץ החמים, אלא גם מתאימה כמעט לכל כלה. "זה יפה, זה מרשים וזה שונה, והסיכוי שלחתונה תגיע עוד מישהי עם אותה התסרוקת הוא אפסי. שלא כמו הבייביליס, שלחצי מהאולם יהיה בשיער", אומר דיוויס. "זו תסרוקת נסיכתית, כמו ברבור או בלרינה. יש לזה שיק כמו באגדות".

דוז פואה לקרין מגריזו

הדוגמא הטובה ביותר לתסרוקת כלה כזאת היא התסרוקת של קארין מגריזו, שהתחתנה לאחרונה. מגריזו, שגם בימים כתיקונם מעדיפה שיער אסוף, הלכה הפעם על אבועגילה שיקית במיוחד. דיוויס שופע מחמאות: "זו תסרוקת בסגנון שנות השישים המוקדמות, ואני אישית מאוד אוהב את הסגנון הזה. זה מתאים לפנים שלה כי הן עגולות", הוא אומר. "מגריזו לא רק אספה, היא גם נמנעה מלשים תכשיט כלשהו על הצוואר - וזה מאוד יפה ואלגנטי".

 עם זאת, לדיוויס יש כמה הערות על הלוק הכללי של מגריזו. "התסרוקת מתאימה לה מאוד לפנים, אבל דווקא השמלה לא כל כך מתאימה לתסרוקת", הוא אומר. "בנוסף, אין לה תוספת שיער אבל זה נראה כאילו יש – ולא אמור להיראות כך. כשאוספים שיער בהיר, בדרך כלל השורש נראה כהה, והתוצאה היא שהתסרוקת נראית קצת לא קשורה לשיער. חבל שלא שמו לב לזה אצל מגריזו".

תסרוקת הכלה של קרין מגריזו (צילום: אלעד דיין)
אסופה למופת. התסרוקת של מגריזו | צילום: אלעד דיין

התסרוקות הגבוהות מתאימות במיוחד למי שאין לה פנים ארוכות או תווי פנים מחודדים מדי, ולכן הן יתאימו לרוב הנשים. לגבי אופי השיער – זה לא משנה. היום, הנתונים הטבעיים של כל כלה לא אמורים להשפיע על בחירת התסרוקת שלה: "סוג השיער כבר לא משנה, כי בלאו הכי הספר משתלט על השיער", מסביר דיוויס. "יש תוספות, מחליקים ומסלסלים, ולכן כשבאה אלי כלה ואומרת לי 'אני רוצה את זה אבל אין לי שיער שמתאים לזה' אני אומר לה שאין כזה דבר. הכל אפשרי היום".

 אם יש לך פחד גבהים, את תמיד יכולה לאסוף אחורה בתסרוקת שיקית, סטייל מורן אייזנשטיין. "אני אוהב את התסרוקת שלה, היא מתאימה לשמלה, והיא מאוד יפה לכלה", אומר דיוויס. דברים אחרים לגמרי הוא אומר כאשר הוא מתייחס לתסרוקת הכלה של גאל אלקסלסי.

תסרוקת הכלה של מורן אייזנשטיין (צילום: אלעד דיין)
הכי שיקית. התסרוקת של מורן אייזנשטיין | צילום: אלעד דיין
תסרוקת הכלה של גאל אלקסלסי (צילום: אלעד דיין)
מיושנת מדי. התסרוקת של אלקסלסי | צילום: אלעד דיין

 "זה אפילו לא שנות השישים, זה שנות השמונים המאוחרות", הוא אומר. "ניסו ללכת פה על מראה ישן, אבל בעיניי זה לא נראה עם שיק אלא נראה כאילו זו באמת תמונה ישנה". איך נמנעים ממראה כזה? "אם כבר שמים כובע, אז לא צריך את כל הקשקושים האלה מאחורה. הייתי עושה משהו נקי, משהו לטיני שלא יראה כל כך ישן".

עוד דוגמא לאסופות מפוספסות אפשר למצוא אצל מירי לוי, אשתו של פבלו רוזנברג, ואצל רותם סלע. למרות הבדלי הגבהים בין בני הזוג, מירי החליטה ללכת על תסרוקת גבוהה מאוד, שמדגישה עוד יותר את התמירות שלה מול רוזנברג. "לדעתי שמו לה יותר מדי ספריי מקדימה וזה מבריק מדי", מאבחן דיוויס. "התסרוקת שלה מתאימה לה מאוד, אבל מתאימה לדעתי יותר למסיבת החינה – פשוט כי אחת החברות שלה הייתה עלולה להגיע לחתונה שלה עם אותה התסרוקת".

תסרוקת הכלה של מירי לוי (צילום: אורי אליהו)
גבוהה מדי. התסרוקת של מירי לוי | צילום: אורי אליהו

תסרוקת הכלה של מורן רותם סלע (צילום: אלעד דיין)
הכי מפוספסת. התסרוקת של רותם סלע | צילום: אלעד דיין
סלע, לעומתה, הלכה על אסוף פשוט וחסר ייחודיות, שלטעמו של דיוויס קצת התפספס: "היא יכלה להיות הרבה יותר יפה. הייתי נותן לה טיפה רוחב בעורף, כי הפנים שלה קטנות. אם כבר שיער אסוף, אז הייתי מרחיב טיפה יותר; משהו שייפול קצת, שיראו אותו קצת מקדימה. יותר כמו קרין מגריזו", הוא מסכם.

גם לפזר שיער צריך לדעת

אם את חייבת פזור בכל מחיר, לפחות שימי לב שהמראה הכללי מושלם וחסר פגמים. אם תיקחי למשל את פרגי מ"בלאק אייד פיז" או את דנה אשכנזי, שתי כלות טריות שהעדיפו ללכת על פזור, תוכלי לראות איך לא עושים את זה נכון. "לפי דעתי היא לא עשתה כלום עם השיער שלה, זה נראה כאילו היא יצאה מהים או משהו כזה", אומר דיוויס על פרגי. "יש לה כל מיני תכשיטים, אבל זה לא נראה טוב – אם השיער היה מעובד יותר ונקי יותר התכשיטים היו בולטים יותר. זה נראה פשוט מאוד, סתמי כזה".

תסרוקת הכלה של דנה אשכנזי (צילום: אלעד דיין)
הכי שיער מדובלל על הפנים. התסרוקת של אשכנזי | צילום: אלעד דיין

במקרה של אשכנזי, מסביר דיוויס, מדובר בטעות שעושות סלבריטאיות רבות: "בגלל שהן רגילות לתסרוקות מפוצצות בתצוגות ובצילומים, כשהן מתחתנות הן לא רוצות לעשות תסרוקת בכלל. יש לאשכנזי שיער מדובלל על הפנים, ניפחו לה מין בועה כזאת וגם קשרו את הסרט הזה כאילו כואב לה הראש. אם היא כבר רצתה פזור, הייתי מוסיף לה קצת שיער שייראה יותר שופע. ככה זה נראה כאילו יש לה איזה בלון למעלה, ולמטה שלוש שערות נופלות".

אבל הבעיה הכי גדולה בלוק של אשכנזי היא השילוב בין השמלה והשיער, אומר דיוויס. "כשכלה מגיעה אליי אני קודם כל שואל אותה מה הסגנון של השמלה, מה הסגנון של החתונה. זה צריך לזרום עם הכל, אחרת זה נראה כמו בדיחה".

>> למדתם מה טוב? יפה. עכשיו אתם בוחרים ללנה את התסרוקת לחתונה
>> מתחתנת? את מוזמנת להיעזר במומלצים שלנו