במקום הראשון: רותם סלע

על השמלה: ויוי בלאיש. עמדה מתחת לחופה: מאי 2010.

מסיבת חתונה רותם סלע ואריאל רוטר (צילום: אלעד דיין)
כובשת. רותם סלע בשמלה של ויוי בלאיש. | צילום: אלעד דיין

רותם סלע החליטה שאין לה בעיה להתחתן פעם אחת, אבל את השמלה שלה היא רוצה כפולה. אז היא פיצלה את פסטיבל הנישואים לשניים, ובשני המקרים הצליחה לקלוע: לטקס החופה שנערך בבית הוריה הגיע בשמלה של גולדי סרוסי ורונן פארג', שמספרים ש"מדובר בשמלה ממשי, המשלבת לוק הווינטג' שפוגש את הסגנון המודרני. מבחינת גזרה, החתכים בחלק התחתון של השמלה מאריכים את גופה היפה של רותם".

ימים ספורים אחרי החופה, נערכה מסיבה גדולה לחברים ולמשפחה. סלע הופיעה אךיה בשמלה שזוכה לתואר "שמלת השנה" שלנו. הפעם היא בחרה בוויוי בלאיש, שעיצב את אחת השמלות היפות שנתקלנו בה בשנים האחרונות. מחשוף נדיב, אך לא פרובוקטיבי, עם חיתוך מותן שמדגיש עד כמה הטליה של הבחורה צרה, וחלק תחתון נופל ונשפך אך ממש לא מרחיב. הבד יוקרתי, העיטורים מוסיפים אך לא גונבים את ההצגה, וצניעות האקססוריז משאירה מקום ליופי של הכלה.

במקום השני: שרון גניש

על השמלה: ענבל דרור. עמדה מתחת לחופה: ינואר 2010.

הדוגמנית שרון גניש, שמתגוררת בלוס אנג'לס, התחתנה בתחילת השנה בארץ. אם פספסת את המאורע, זה לא כי את לא בעניינים, אלא כי היא עשתה את זה בשקט תעשייתי. וחבל, כי לבחורה הייתה שמלת כלה שצריכה בהחלט להיראות. "שרון היא יפהפייה אמיתית, והפנים שלה מלאי עוצמה", מספרת לנו ענבל דרור, שאמונה על עיצוב השמלה. "היה לי מאוד קל לעצב לה כי היא מאוד אהבה את הרכות שהצעתי לה. העדינות של השמלה התחברה עם הכוח של הפנים ובסופו של דבר, היא נראתה כמו אלה. השמלה מתאימה לכל בחורה שמתחברת לסגנון הרך. החיתוכים שלה מגביהים ומדגישים מותן צרה, ומטשטשים את כל היתר".

אין תמונה
עשתה את זה בשקט בשקט. שרון גניש

במקום השלישי: קרין מגריזו

על השמלה: אלון ליבנה. עמדה מתחת לחופה: יולי 2010.

קרין מגריזו התחתנה השנה בשמלת פרפר נונשלנטית ומקסימה של המעצב אלון ליבנה. זו ויתרה על הצמוד-צמוד-צמוד, והלכה על גזרה שניכר כי היה לה נוח בה. "קרין מדדה שלוש שמלות ואת כולן אהבה, אבל בחרתי לה את השמלה הזו כי היא המחמיאה ביותר", אומר לנו אלון ליבנה. "קרין משדרת נינוחות לצד אצילות, וכשרואים אותה בפעם הראשונה מתאהבים בה. רציתי שהיא תגרום לכל האורחים שלה להתאהב בה בשמלה קלאסית עם טוויסט שהופכת אותה מיומיומית לנסיכה אצילית".

חתונה קארין מגריזו (צילום: אלעד דיין)
ניכר שהיה לה נוח ונעים. קרין מגריזו | צילום: אלעד דיין

במקום הרביעי: לינור אברג'יל

על השמלה: ויוי בלאיש. עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010.

זוהי חתונתה השנייה של לינור אברג'יל, ואין ספק שהיא שונה בעליל מזו הראשונה. ארבע שנים אחרי שעמדה מתחת לחופה לראשונה עם שאראס, נערכה החתונה השנייה, ונדמה שמים רבים עברו מאז. אברג'יל, שמתקרבת לדת ומתחזקת, בחרה בשמלה כשרה, צנועה אך מלאת שיק מבית ויוי בלאיש, ובכך הוכיחה שאת ממש לא צריכה מחשוף נדיב וגב פרוץ כדי להיראות כלה יפיפייה ונשית. אגב, אם השמלה נראית לך מוכרת, זה בגלל שמלאני פרס לבשה שמלה מאוד דומה לזאת בשנה שעברה.

לינור אברג'יל חתונה (צילום: אלעד דיין)
מוכיחה שגם בשמלה ארוכת שרוולים וללא מחשוף אפשר להיראות מאוד נשית. לינור אברג'יל | צילום: אלעד דיין

במקום החמישי : רונית אלקבץ

על השמלה: אלבר אלבז לבית lanvin. עמדה מתחת לחופה: יוני 2010.

רונית אלקבץ היא ללא ספק כלה בעלת קטגוריה משל עצמה. בכל הקשור לאופנה, היא לא שוחה בבריכה של כולן. הסגנון הייחודי, הקודר והמהפנט שלה, בא לידי ביטוי גם בחתונה לאדריכל אבנר ישר. היה זה רק טבעי שזו תלך על המעצב היהודי הכי גדול שעושה לנו כבוד בעולם: אלבר אלבז, המנהל האמנותי של בית האופנה לנוון. מדובר בשמלה מלודרמטית, בעלת נוכחות וצועקת יוקרה. היא לא מתאימה לכל אחת, אבל מתלבשת כמו כפפה על אלקבץ. את תגובתו של אלבז לא היה ניתן להשיג.

חתונה רונית אלקבץ 4 (צילום: mako)
מלודרמטית וייחודית כהרגלה. רונית אלקב.ץ | צילום: mako

במקום השישי: קארין כהן

על השמלה: ענבל דרור. עמדה מתחת לחופה: מאי 2010.

קארין כהן, זאת מ"הדוגמניות" הצליחה לגרום לנירו לוי, הרווק המתעקש מ"רמזור", לשבור את הכוס בפעם השנייה עבורו. כהן, שמתהלכת עם גזרה צרה להפליא, בחרה בשמלה שהדגישה את הפרופורציות המטורפות שלה. "קארין הזכירה לי שחקנית קולנוע משנות ה-40, וזו גם ההשראה לעיצוב השמלה שלה", אומרת המעצבת ענבל דרור. "השמלה בנויה מקורסט במראה וינטג': צמוד ומדגיש טליה מושלמת". אנחנו לא סגורות על כמה היה לה נוח להתהלך בה לאור העובדה שהיא בקושי הצליחה לעלות במדרגות והתקשתה לצאת מהרכב, אבל אין ספק שהיא נראתה נפלא.

ניר לוי וקארין כהן (צילום: אלעד דיין)
סקסית ומבריקה. קארין כהן ונירו | צילום: אלעד דיין

במקום השישי: טל טלמון

על השמלה: ויוי בלאיש. עמדה מתחת לחופה: יוני 2010.

טל טלמון ושי כהנא שברו השנה את הכוס בחתונת שישי קלאסית בגן אירועים בקיסריה. זו בחרה בשמלה שכאילו לקוחה היישר משנות העשרים מבית ויוי בלאיש, ולא שכחה את מטריית התחרה והכפפות העדינות שגם נראות כשייכות למאה אחרת. אין ספק שהשמלה מקורית ובעלת החותמת של המעצב, אם כי אנחנו לא משוכנעות שהיא עשתה חסד רב לגופה הצנום של טלמון.

חתונה שי כהנא וטל טלמון 3 (צילום: אלעד דיין)
יצאה מסרט מהפיפטיז. טל טלמון | צילום: אלעד דיין

במקום השביעי: חן שילוני

על השמלה: ענבל דרור. עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010.

חן שילוני הפכה לאישה ורעייה בישראל בעונה הכי חמה בקיץ הישראלי. זו הוכיחה שהיא הולכת נגד הזרם בשמלה שגרמה לרבים מאיתנו לתהות האם היא בהריון. בעוד שהיו כאלה שלא הבינו את הרעיון, היו גם לא מעט שהתלהבו אש מהחיבור של החלק העליון הצר, שמדגיש את הגבעוליות של שילוני, והחלק התחתון ששייך לעולמה של כלה כלתית במיוחד. סטייל קארי ברדשו, רק בתל אביב.

חתונה - חן שילוני (צילום: אלעד דיין)
שנויה במחלוקת. חן שילוני | צילום: אלעד דיין

במקום השמיני: מורן אייזנשטיין

על השמלה: ענבל דרור. עמדה מתחת לחופה: מאי 2010.

מורן אייזנשטיין, הבחורה שלימדה אותנו מה לא בא לנו ביום שלישי, התחתנה השנה עם מנהלה האישי ינאי רטפן. זו נראתה נרגשת במיוחד ביום הגדול בשמלה לבנה בגזרת בת ים. "למורן יש גוף מאוד נשי ולכן ראיתי לנכון להתאים לה שמלה שבנויה משכבות תחרה רבה, בצבע לבן ומחורזת באבני סברובסקי קטנטנות בעבודות יד למראה עדין", אומרת לנו המעצבת.

חתונה מורן אייזנשטיין-מורן (צילום: אלעד דיין)
בת הים הלבנה. מורן אייזנשטיין | צילום: אלעד דיין

במקום התשיעי: גאל אלקסלסי

על השמלה: אושידה. עמדה מתחת לחופה: מאי 2010.

גאל אלקסלי, הבחורה מ"היפה והחנון", הצליחה להפתיע אותנו משתי סיבות: א. העניין הרב סביב חתונתה של פליטת ריאליטי שלא בדיוק הצליח. ב. שמלה ללא ספק לא שגרתית בנוף הארץ ישראלי.

השמלה הותאמה לחופה דתית צנועה, והייתה מורכבת משלושה חלקים: בבסיס, שמלת PISSE משיפון משי רקומה בתחרות עבודות יד ואבני סברובסקי, חצאית מטול משי בנפח רב עם אפליקציות של תחרות בעבודת יד ופנינים, שאותה לבשה גאל לחופה, ושכמיית כתף מתחרה עתיקה בתוספת של עבודות רקמה, שנעשו על ידי רוקמת הבית. גאל גם לא ויתרה על כובע מדוגם בעבודת יד ובשילוב תחרות השמלה, בתוספת רשת בסגנון שנות ה-20. בהמשך הערב, מספרים לנו, התוספות ירדו וזו נותרה עם שמלה סקסית להפליא.

גאל אלקסלסי מתחתנת (צילום: אלעד דיין)
שמלה מפתיעה בהחלט. גא אלקסלסי | צילום: אלעד דיין
אין תמונה
השמלה בלי התוספות הצנועות. גאל אלקסלי

במקום העשירי: רוני דואני

על השמלה: גולדי סרוסי ורונן פארג'. עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010.

לא ברור מה רוני סופרסטאר תעשה עם שם משפחה הבינלאומי, כעת משנישאה לחן מונצ'ז. מכל מקום, זו לבשה שמלה לבנה שעושה הרבה מאוד כבוד לנכסיה מבית סרוסי ופראג'. "השמלה עוצבה בהשראת אופייה הצעיר של רוני: סקסית ושובבה קלות", אומר לנו גולדי סרוסי.

חתונה רוני דואני (צילום: אלעד דיין)
סקסית ושובבה. רוני דואני | צילום: אלעד דיין
>> ומה הכוכבות לובשות ביומיום: היכנסי ל"איפה קנית" ותגלי הכל

במקום הראשון: רותם סלע
על השמלה: ויוי בלאיש
עמדה מתחת לחופה: מאי 2010

רותם סלע החליטה שאין לה בעיה להתחתן פעם אחת, אבל את השמלה שלה היא רוצה כפולה. אז היא פיצלה את פסטיבל הנישואים לשניים ובשני המקרים, היא הצליחה לקלוע: ראשית, היא קיימה את טקס החופה בבית הוריה בשמלה של גולדי סרוסי ורונן פארג'. "מדובר בשמלה ממשי, המשלבת את הלוק הוינטג' שפוגש את הסגנון המודרני והחתכים בחלק התחתון של השמלה מאריכים את גופה".
ימים ספורים לאחר מכן, ערכה מסיבה גדולה לחברים ולמשפחה כשהיא לובשת את השמלה שזוכה לתואר: "שמלת השנה" שלנו. השמלה, מבית ויוי בלאיש, היא אחת היפות שנתקלנו בה בשנים האחרונות. מחשוף נדיב אך לא פרובוקטיבי, עם חיתוך מותן שמדגיש עד כמה הטליה של הבחורה צרה להפליא ונשפכת מבלי להרחיב את הגברת. הבד יוקרתי, העיטורים מוסיפים אך לא גונבים את ההצגה והצניעות באקססוריז משאיר מקום ליופי של הכלה. שנאמר: אין דברים כאלה.

במקום השני: שרון גניש 

על השמלה: ענבל דרור
עמדה מתחת לחופה: ינואר 2010

הדוגמנית שרון גניש שבימים אלה מתגוררת בלוס אנג'לס התחתנה בתחילת השנה בארץ. אם פספסת את המאורע, זה לא כי את לא בעניינים, היא עשתה את זה בשקט תעשייתי, וחבל, כי לבחורה הייתה שמלת כלה שצריכה בהחלט להיראות. "שרון היא יפהפיה אמיתית והפנים שלה מלאי עוצמה", מספרת לנו ענבל דרור, שאמונה על עיצוב השמלה. "היה לי מאוד קל לעצב לה כי היא מאוד אהבה את הרכות שהצעתי לה. העדינות של השמלה התחברה עם הכוח של הפנים ובסופו של דבר, היא נראתה כמו אלה. השמלה מתאימה לכל בחורה שמתחברת לסגנון הרך. החיתוכים של השמלה מגביהים ומדגישים מותן צרה, ומטשטשים את כל היתר". 

במקום השלישי: קרין מגריזו – אלון ליבנה

על השמלה: אלון ליבנה
עמדה מתחת לחופה: יולי 2010

קרין מגריזו התחתנה השנה בשמלת פרפר נונשלנטית מקסימה של המעצב אלון ליבנה. זו ויתרה על הצמוד-צמוד-צמוד והלכה על שמלה שניכר כי היה לה נוח בה. "
קרין מדדה שלוש שמלות ואת כולן אהבה, אבל בחרתי לה את השמלה הזו כי היא המחמיאה ביותר", אומר לנו אלון ליבנה. "קרין משדרת נינוחות לצד אצילות וכשרואים אותה בפעם הראשונה מתאהבים בה. רציתי שהיא תגרום לכל האורחים שלה להתאהב בה בשמלה קלאסית עם טוויסט שהופכת אותה מיומיומית לנסיכה אצילית".

במקום הרביעי: לינור אברג'יל – ויוי בלאיש

על השמלה: ויוי בלאיש
עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010

זוהי חתונתה השנייה של לינור אברג'יל, ואין ספק שהיא שונה בעליל מזו הראשונה. ארבע שנים אחרי שעמדה מתחת לחופה לראשונה עם הכדורסלן שאראס ונדמה שמים רבים עברו מאז. בחתונתה השנייה, אברג'יל מתקרבת לדת ומתחזקת ובחרה בשמלה כשרה, צנועה אך מלאת שיק, מבית ויוי בלאיש ובכך הוכיחה שאת ממש לא צריכה מחשוף נדיב וגב פרוץ כדי להיראות הכי נשית שיש.

במקום החמישי : רונית אלקבץ

על השמלה: אלבר אלבז לבית lanvin
עמדה מתחת לחופה: יוני 2010

רונית אלקבץ היא ללא ספק כלה בעלת קטגוריה משל עצמה. בכל הקשור לאופנה, היא לא שוחה בבריכה של כולן. הסגנון הייחודי, הקודר והמהפנט שלה בא לידי ביטוי גם בחתונתה השנה עם האדריכל אבנר ישר. היה זה רק טבעי שזו תלך על המעצב היהודי הכי גדול שעושה לנו כבוד בעולם: אלבר אלבז, המנהל האמנותי של בית האופנה lanvin  . מדובר בשמלה מלודרמטית, בעלת נוכחות וצועקת יוקרה. היא לא מתאימה לכל אחת, אבל מתלבשת כמו כפפה על אלקבץ.

במקום השישי:  קארין כהן

על השמלה: ענבל דרור
עמדה מתחת לחופה: מאי 2010

קארין כהן, זאת מ"הדוגמניות" הצליחה לגרום לנירו לוי, הרווק המתעקש מ"רמזור", לשבור את הכוס בפעם השנייה עבורו. כהן שמתהלכת עם גזרה צרה להפליא, בחרה בשמלה שהדגישה את הפרופורציות המטורפות של הבחורה. "קארין הזכירה לי שחקנית קולנוע משנות ה-40 וזו גם ההשראה לעיצוב השמלה שלה", אומרת המעצבת ענבל דרור. "השמלה בנויה מקורסט במראה וינטג': צמוד ומדגיש טליה מושלמת". לא משוכנעות כמה היה לה נוח להתהלך בשמלה, אבל היא ללא ספק הייתה מרהיבה.

במקום השישי: טל טלמון

על השמלה: ויוי בלאיש
עמדה מתחת לחופה: יוני 2010

טל טלמון ושי כהנא שברו השנה את הכוס בחתונת שישי קלאסית בגן אירועים בקיסריה. זו בחרה בשמלה כמו לקוחה משנות בחמישים מבית ויוי בלאיש ולא שכחה את מטריית התחרה והכפפות העדינות. אין ספק שהשמלה מקורית ובעלת החותמת של המעצב, אם כי אנחנו לא משוכנעות שהיא עשתה חסד רב לגופה הצנום של טלמון.

במקום השביעי: חן שילוני

על השמלה: ענבל דרור
עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010

חן שילוני הפכה לאישה ורעייה בישראל בעונה הכי חמה בקיץ הישראלי. זו הוכיחה שהיא הולכת נגד הזרם בשמלה שגרמה לרבים מאיתנו לתהות האם היא בהריון. בעוד שהיו כאלה שלא הבינו את הרעיון, היו גם לא מעט שהתלהבו אש מהחיבור של החלק העליון הצר שמדגיש את הגבעוליות של שילוני והחלק התחתון של כלה כלתית במיוחד. סטייל קארי בראדשו, רק בתל אביב.

במקום השישי: מורן אייזנשטיין

על השמלה: ענבל דרור
עמדה מתחת לחופה:

מורן אייזנשטיין, הבחורה שלימדה אותנו מה לא בא לנו ביום שלישי, התחתנה השנה עם מנהלה האישי, ינאי רטפן. זו נראתה נרגשת במיוחד ביום הגדול בשמלה לבנה בגזרת בת ים. "למורן יש גוף מאוד נשי ולכן ראיתי לנכון להתאים לה שמלה שבנויה משכבות תחרה רבה, בצבע לבן ומחורזת באבני סברובסקי קטנטנות בעבודות יד למראה עדין", אומרת לנו המעצבת.

במקום השביעי: גאל אלקסלי

על השמלה: אושידה
עמדה מתחת לחופה: מאי 2010

גאל אלקסלי, הבחורה מ"היפה והחנון", הצליחה להפתיע אותנו משתי סיבות: א. העניין הרב סביב חתונתה של פליטת ריאליטי שלא בדיוק הצליח. ב. שמלה ללא ספק לא שגרתית בנוף הארץ ישראלי. השמלה, הותאמה לחופה דתית צנועה והייתה מורכבת משלושה חלקים: בבסיס, שמלת PISSE משיפון משי רקומה בתחרות עבודות יד ואבני סברובסקי. בכניסה לחופה, שמה גאל גם חצאית מטול משי בנפח רב עם אפליקציות של תחרות בעבודת יד ופנינים ושכמיית כתף מתחרה עתיקה בתוספת של עבודות רקמה שנעשו על ידי רוקמת הבית. זו גם לא ויתרה על כובע מדוגם בעבודת יד ובשילוב תחרות השמלה בתוספת רשת בסגנון שנות ה- 20. בהמשך הערב, מספרים לנו כי התוספות ירדו וזו נותרה עם שמלה סקסית להפליא.

במקום השמיני: רוני דואני

על השמלה: גולדי סרוסי
עמדה מתחת לחופה: אוגוסט 2010

לא ברור מה רוני סופרסטאר תעשה עם שם משפחה הבינלאומי, כעת משנישאה לחן מונצ'ז. מכל מקום, זו לבשה שמלה לבנה שעושה הרבה מאוד כבוד לנכסיה בפרונט מבית גולדי סרוסי. "השמלה עוצבה בהשראת אופייה הצעיר של רוני: סקסית ושובבה קלות", אומר לנו גולדי סרוסי.

 

במקום התשיעי: גילי סער

"הנדון: שמלת כלה לדוגמנית הראשונה שלי בחיים. כשגילי סער הודיעה לי שהיא מתחתנת זה היה ברור שרק אני עושה לה את שמלת הכלה, בעצם רוח הבגדים ובעצם רוח האישה יש סימביוזה מוחלטת לכל אורך השנים-  גילי מבינה את בגדיי ונותנת להם אינטרפרטציה משלה ויוצקת  נוכחות ותוכן לתוכם. חברתי למעצב והסטייליסט – מרק אורן ,  ויחד הוא בסטיילינג ותיכשוט ואני בבד , הצלחנו ליצור שמלת כלה שהיא בראש ובראשונה חלק מתרבות לבוש. השמלה עדויה ברובה תכשיטים עותומנים כמו כלה עתיקה, מבנה גופה של גילי ואישיותה הובאו לידי ביטוי ושרתו באהבה גדולה את היצירות שלנו ואנחנו את היצירה שלה- החתונה". ששון קדם