שושבינות לבנות (צילום: Vince Bucci, GettyImages IL)
גם את וגם הן לא יילכו עם השמלה הזאת יותר בחיים. שושבינות | צילום: Vince Bucci, GettyImages IL

היא גם יפה, גם לבושה בשמלה מנופחת, גם עומדת ליד החתן, גם מחזיקה את הטבעת וגם – בדרך כלל לצערה הרב –היא לא הכלה. השושבינה היא אולי התפקיד המבאס ביותר בטקס החתונה, מיד אחרי הבחור המסכן שצריך לנקות את הקונפטי. ועל מי אנחנו עובדות, יש סיבה שאין לנו שושבינות בישראל. קשה להיות החברה הטובה שאוכלת חרא כל הדרך לחופה וגם לא זוכה בסוף בחתן. מצד שני, לטקס ההוליוודי הזה יש המון פלוסים שאנחנו ממש יכולות לשלב בחתונות שלנו, והמון מינוסים שאפשר להשאיר אצל הגויים.

דרישות התפקיד

על מה אנחנו בעצם מדברות? מדובר בחברתה הטובה של הכלה, שלרגל יום חגה הגדול מוצאת לעצמה סנג'רית לכל הפויות הקשורות לחתונה. כן, אתן מהנהנות לעצמכן. אולי אצלנו אין מנהג של שושבינה אבל גם אתן סונג'רתן לא פעם לעשות טלפונים למוזמנים, להצטרף לטעימות ולהחזיק לכלה את השיער כשהיא מקיאה. צודקות בהחלט, זוהי השושבינה הציונית המצויה, אבל היא נעדרת את טקס השושבינאות, שמעניק לשושבינה את הייחוד שלה במנגנון החתונה. וחבל.

איך בוחרים שושבינה

השושבינה הקלאסית נבחרת בקפידה על ידי מלכת הארוע, מתוך חברותיה הטובות ביותר, בני משפחה וצ'ילבות שהיא רוצה לבאס. אין מגבלה לכמות השושבינות, אבל גם כאן יש כללים נזילים ששווה לעבוד איתם. בחתונה מעל 200 מוזמנים, למשל (ומי בארץ מתחתנת עם פחות), נהוג שיש בין 6 ל-10 שושבינות. כמו כן, נהוג שגם לבח"ל יהיו בין 6 ל-10 שושבינים ועוד נושא טבעת ונערת פרחים. כן, שמעת נכון. אם את לא פסיכוטית, אולי תעדיפי לבחור רק שושבינה אחת, מה קוראים באמריקע, maid of honor, ואנחנו נתרגם כאן לשושבינה הראשית. כאן כבר מדובר בתחרות פופולריות רצינית. מה אם יש לך 3 אחיות? מה אם יש לך גם אחות וגם חברה ממש טובה מהיסודי? מה אם החברה הכי טובה שלך הוא יונתן ההומו והוא לא אוהב חתונות? המצב, אם כן, בקנטים.

טיפ: אם את מתלבטת את מי מבין חברותייך לששבן, הציצי בפרק של "חברים" העוסק בנושא החתונה של מוניקה. תוכלי להתרשם מכך שבחירת השושבינה הלא נכונה עלול לעלות לך בחברה, ומיד לנקוט בשיטת ההגרלה. ואם זה ככה, אז פשוט הטילי מטבע. את במילא תאבדי חברה, ככה לפחות לא תבזבזי על זה יום שלם.

אין תמונה
ככה זה נראה כשיש הרבה סטייל. כמה שושבינות שהיינו שמחות לאמץ

אופנה של שושבינה

כמו בכל מה שקשור בחתונות, הכל נתון לפרשנות החתן והכלה. הכל, מלבד בגדי השושבינות. למעשה, אם יש סטריאוטיפ חתונות אחד, הוא שהשושבינה אמורה להיות ארוזה בשמלה שלא הייתה מוכנה להתפס בה באף מקרה אחר. מדובר בדרך כלל בשמלה תפוחה, או בגווני פסטל, או עם מלמלה או עם תמה כלשהי. יש כלות שמעדיפות את השושבינות שלהן בצבעים מעוורים, אחרות אוהבות את הרעיון של שושבינות שנראות כמו דיילות, וכולן מעדיפות שהשושבינות שלהן ייראו יותר שמנות ופחות טוב מהן. למה? כי ככה אנחנו ביום החתונה. מפרגנות.
בחו"ל נהוג שהכלה בוחרת את התפרחת האופנתית והשושבינה בת המזל משלמת עליה. אחרי שהשקיעה הון בשמלה הכעורה, היא תזכה לתלות אותה בארון הבגדים ולא ללבוש אותה שוב לעולם ועד. אלא אם כן, יש לה לאן ללכת עם שמלת טפטה בגוון אפרסק מטאלי.

טיפ: פנקי את השושבינות שלך. תני להן להתקשט במיטב בגדיהן, ואם אמנם החלטת על קו אחיד לשמלותיהן, תני להן לבחור את הגזרה שמתאימה להן. את לא רוצה קבוצה של בחורות, שיודעות מה עשית במסיבת הרווקות שלך, נושפות בעורפך בעצבים ביום הגדול שלך.

שושבינות סגולות (צילום: אימג'בנק/GettyImages)
אפשר למצוא שושבינות בשמלות יפות וממש לא מביכות | צילום: אימג'בנק/GettyImages

אז מה היא עושה השושבינה הזו?

רשמית, השושבינה הראשית (או אם יש רק אחת – השושבינה), אמורה להרים את מסיבת הרווקות, לקבוע לכלה תורים לבעלי מקצוע, להתרוצץ אחריה לתורים ולהגיד לה שבטח, קן הציפורים על הראש שלה נראה יופי וכאמור להחזיק את שיערה של הכלה המלכה בעודה מקיאה את נשמתה. לפי חוקי השושבינה החו"לית, בין תפקידיה מצויה גם החזקת הזר ברגעי הצורך, שמירה על שובל השמלה לאורך כל היום, השתתפות בכל ארועי טרום החתונה וכמובן, עמידה לצידה ברגע הטקס. דוגרי, בין כל הדודות המשופמות והמשפחה של החתן, לא היית שמחה לראות את הפרצוף של החברה הכי טובה שלך, שתכניס אותך לפרופורציה?

שושבינה, הגיעי מוכנה

סרטים על שושבינות הם תחביב מועדף על הוליווד של כל הזמנים. זה רק טבעי. אם את אמורה להיות שושבינה או מתכוונת לבחור אחת, כדאי שתבזבזי כמה שעות בצפייה ב-27 שמלות, החתונה של החבר שלי, ארוס עליה, תמיד שושבינה ושאר סרטים ורודים, שמספרים את סיפורה של החברה הטובה, העזר כנגד, פרח הקיר שתמיד תומכת (או תומך) בכלה אבל אף פעם לא עומדת באור הזרקורים בעצמה. כן, בסרטים עושים את זה ריאלי ונאמן לאמת, כשסיפור סינדרלה תמיד מגיע לסיומו עם חתונה גדולה שבה לובשת הלבן היא לא אחרת מאשר ה"תמיד שושבינה" שלנו, עם האדם שאף אחד לא חשב (חוץ מאשר הקהל) שמתאים לה.

שושבינות ורודות (צילום: Vince Bucci, GettyImages IL)
שמלות שושבינות עם מעט פחות טעם | צילום: Vince Bucci, GettyImages IL

טיפ: ברגע שתגמרי לראות את הסרטים האלה, את מוזמנת להתחיל לראות סרטים על לידות או משהו ריאליסטי אחר.

גם לבנים יש שושבינים

גם לבנים יש שושבינים, ולמלך השושבינים קוראים best man, יעני האיש הכי טוב. אפשר להניח, אם כן, שגם כאן מדובר בתחרות פופולריות לא קטנה, ושגם כאן יש מכות על למי יש את הבולבול הכי גדול. בסופו של דבר, גם בנים זוכים לשיירת שושבינים ולסנג'ר ראשי, והשושבינים בדרך כלל רוצים לעשות את השושבינות והשושבינות את השושבינים ובא לציון גואל.

>> ואם כבר שושבינה, בואי תבחרי ללנה ומעיין את שיר החופה שלהם