אין תמונה
חוות רונית. מזכיר פארק אנגלי בן מאות שנים
נשבר לך לחפש דילים וקומבינות שיורידו את המחיר של החתונה? עצרי לרגע מהמירוץ המטורף, שבי וחלמי בהקיץ: לו היו לך מיליון ש"ח ספייר, היית יכולה להפיק לעצמך אירוע מהאגדות בלי נקיפות מצפון או חור בארנק. צילומי תלת מימד שלך נוחתת ממסוק הישר אל זרועות החתן, שמגיע בעצמו על אופנוע; הזמנות לחתונה מזהב טהור והופעה של מדונה עד הבוקר. כן, יש חתונות כאלה, ואלה הם נותני השירות שמתקתקים אותן.

חוות רונית, גן אירועים יוקרתי בשרון

חתונה רודריגו גונזלס (צילום: ראובן שניידר )
מעריך. רודריגו גונזלס ביום חתונתו בחוות רונית | צילום: ראובן שניידר
כמה זה עולה לנו: אירוע ל-400 איש יעלה החל מ-140,000 שקלים.
על מה ולמה:
"מדובר בשטח עצום המיועד כולו לאירוע", מסביר אוהד מ"חוות רונית". ההרגשה היא שהגעת לפארק אנגלי בן מאות שנים, שקו הרקיע שלו הוא עצים עתיקים וצמחייה. הגן עצמו מצריך השקעה בלתי פוסקת, כך שברור שהמחיר אינו יכול לרדת מסף מסויים - עלות התחזוקה והמיסים על המקום היא עצומה".
קהל הלקוחות
: "הקהל שלנו מגוון מאד, ומורכב מאנשים המעריכים את מה שייצרנו ואת השירות שלנו. אנחנו מנסים להגיע לקהלים שיש להם אפשרות כספית, אבל לא רוצים לחרוג מהתקציב שקבעו לעצמם. מי שמחליט לערוך אירוע אצלנו יכול למלא אותו בהפקת ענק יקרה ומרשימה, ויכול גם לקחת אותו כמו שהוא, עם היופי הטבעי שלו. הכל תלוי ברצון הלקוח".

קארין מוסקונה, מפיקת אירועי יוקרה הנתפרים על פי דרישת הלקוח

כמה זה עולה לנו: החל מחצי מיליון שקלים לחתונה, לפי כמות האורחים והמיקום.
על מה ולמה:
ייחוד הפקותיה של קרין מוסקונה הוא במורכבותן, לוגיסטית וקריאטיבית. בניית רהיטים במיוחד לאירוע, כניסות מרשימות (כמו למשל הטסת בני הזוג לחופה במטוס), הקמת בימות ותפאורות בשטחים לא מעובדים, כמו המדבר או בחוף הים.
קהל הלקוחות:
העשירון והאלפיון העליון בישראל, וגם אמריקאים ואירופאים, בעיקר בריטים ובלגים.

קייטרינג שמואלי, קייטרינג קולינרי בבעלות זהר ורן שמואלי

כמה זה עולה לנו: החל מ-350 שקלים למנה.
על מה ולמה:
"הקייטרינג שלנו נקרא 'קייטרינג קולינרי'- הפוקוס באירועים שלנו הוא האוכל. אם מישהו רוצה אירוע בו האוכל שולי, משעמם וסטנדרטי, אנחנו לא הכתובת", מסבירה זהר שמואלי. "אנחנו לא 'ממחזרים' אירועים, אין לנו תפריטים קבועים. לכל אירוע יש נושא מרכזי שמכתיב את הכיוון הקולינרי, העיצובי ואת האווירה הרצויה. אנחנו לא עושים לעצמנו חיים קלים, ומחפשים כל הזמן קונספטים משוגעים וצורות הגשה חדשות. נושא נוסף שמייחד אותנו הוא 'פטיש' הכלים המפורסם שלנו – אנחנו מייצרים, רוכשים ומייבאים לעצמנו כלים. לכל מנה יש את הכלי המתאים לה, גם כלי אוכל וגם כלי מזנון".
קהל הלקוחות:
לא מדובר רק בקייטרינג לעשירים בלבד, אלא הדגש הוא על גמישות. "אנחנו דוגלים בוורסטיליות, באירועים שלא ישעממו אותנו. לא כל האירועים שלנו יקרים ומאד מושקעים דווקא: אנחנו מאוד אוהבים לבצע אירועים 'בראש טוב', ולהמציא קונספטים מדליקים שעוזרים להוריד עלויות ולאפשר לקהל רחב יותר לעבוד איתנו".

אין תמונה
לא עובדים באירועים "משעממים". קייטרינג שמואלי

מוסיקה פלוס, שירותי מוסיקה

כמה זה עולה לנו: 4,000-12,000 שקלים לדי-ג'יי, 5,000 עד מיליון וחצי שקלים להרכבים מהארץ או מהעולם.
על מה ולמה:
החברה מחזיקה במספר הדיג'ייס הגדול ביותר בענף האירועים, ביניהם רביד יהושע, רונן גוטמן, עפרי גופר, מורן קריב ועוד. "אנחנו מתמחים במתן שירותי תוכן לאירועים", מספר סגל. "אני משמש כיועץ תוכן, ובונה יחד עם הלקוח את הליין אפ המתאים לו ביותר, תוך שימוש בדי ג'ייס, הרכבים ולהקות קיימים, או כאלו שבונים במיוחד לאירוע". התקליטנים בחברה נחשבים למובילים גם בסצינת המועדונים בתל אביב (דלי, החתול והכלב, מקסים, פטיש, האומן 17).
קהל הלקוחות
: "אנו מייצגים מנעד רחב של אומנים אשר מאפשר מנעד רחב של לקוחות", מסביר סגל. "בשמחה הייתי מספר על כל הסלבס של השנה האחרונה, אבל אחת הסיבות שהם איתנו היא השמירה על דיסקרטיות".

אין תמונה
הדיג'ייס המובילים בסצינת המועדונים בארץ. ניר סגל, "מוסיקה פלוס"

סטודיו אז-אולי, סטודיו בוטיק לצילומי וידאו וסטילס

כמה זה עולה לנו: החל ב-20,000 שקלים לחבילת צילום מלאה.
על מה ולמה:
"סטודיו אז- אולי מציע גישת צילום שונה - צילום וידאו באמצעות מצלמת סטילס שמספקת ניראות של סרט קולנוע. סגנון הצילום הוא ספונטני וטבעי ללא פוזות ופריימים מבויימים", מספר לי אפרת, בעל הסטודיו. "הסטודיו הוא היחיד בארץ בתחום צילום האירועים הפרטיים, המחזיק במצלמות תלת מימד מבית פנסוניק ומאפשר לזוג לקבל תקציר חתונה תלת מימדי. השגעון המטורף הזה מגיע עם מסך תלת מימד 47 אינץ המאפשר צפייה בתלת מימד, כך שמעטפת צילום האירוע מפנקת גם בטלויזיה ענקית לביתם החדש של הזוג".
קהל הלקוחות:
"קהל שיודע להעריך איכויות צילום נדירות. זוגות המבינים כי אחרי כל ההשקעה הגדולה בהפקת האירוע, המזכרת צריכה להיות ייחודית, איכותית ושתמיד תמיד יהיה כיף לצפות בה".

גלית לוי, מעצבת שמלות כלה

כמה זה עולה לנו: החל מ-10,000 שקלים לדגם קיים, כולל תיקונים קלים והתאמה אישית. החל מ-14,000 שקלים לעיצוב אישי.
על מה ולמה: "מי שמגיעה אלי לסטודיו מיד מבינה שהיא נמצאת ברמה אחרת. הסטודיו ממוקם בלופט מפואר בתל אביב, הכלה מקבלת יחס של מלכה - חדר מדידות מהאגדות, שמפניה, יחס אישי. אני מסתכלת על הלקוחה, מקשיבה לפנטזיית שמלת החלומות שלה ומנסה להגשים אותה. בדרך כלל אני מצליחה", מספרת לוי.
קהל הלקוחות:
"כלות ונשים שיש להן תקציב גבוה לשמלת ערב או כלה. יש כאלו שאין להן את הכסף, אבל הן יאספו שקל לשקל כדי להשיג את שמלת חלומותיהן".

שמלת כלה של גלית לוי  (צילום: דביר כחלון)
שמלת כלה של גלית לוי. החל מ-10,000 שקלים לדגם קיים | צילום: דביר כחלון

עדה לזורגן, מאפרת האופנה הראשונה בישראל

כמה זה עולה לנו: בחדר כלה פרטי עם חניה 2,000 שקלים, מחוץ לסטודיו 2,500 שקלים, מחוץ לעיר 3,000-4,000 שקלים. המחירים כוללים פגישת ייעוץ אישית.
על מה ולמה:
ללזורגן וותק של מעל 35 שנה, ובמהלך שהותה רבת השנים בניו יורק היא איפרה במגזינים המובילים, בתצוגות אופנה ובקליפים ל-MTV. ביום האירוע לזורגן וצוותה מאפרים את הכלה במוצרי איפור וטיפוח יוקרתיים והיפואלרגניים, וגם מעניקים לכלה ערכת איפור אישית לאירוע.
קהל הלקוחות:
"הקהל שלנו מגיע מכל השכבות, אנחנו לא מודדים אנשים לפי המעמד שלהם", מסבירים בסטודיו של עדה. "מבחינתנו הכלה ומלוותיה הן כוכבות-על לכל דבר".

אין תמונה
"מבחינתנו הכלה ומלוותיה הן כוכבות-על". איפור של עדה לזורגן

להקת ויז'ן VISION, תזמורת האירועים הגדולה מסוגה בעולם

כמה זה עולה לנו: החל מ-25,000  שקלים. המופע המלא והגדול יעלה מעל 100,000 שקלים .
על מה ולמה:
"ויז'ן VISION הפכה להיות מוצר היוקרה המקצועי ביותר בענף האירועים, שנחשב עד לא מזמן לענף של 'חלטורות'", מספר שי שטייסני מלהקת ויז'ן. הלהקה מונה כ-40 נגנים ושבעה זמרים, המופיעים יחד על במה אחת במופע קאברים בסגנון מופעי המוסיקה הענקיים בלאס ווגאס. "אין הסתמכות על פלייבקים או קבצי מחשב, המופע מתחילתו ועד סופו מנוגן 'לייב' על הבמה. הלהקה משלבת במופע מוסיקה, תנועה, אפקטים חזותיים, וידאו וסאונד. את העיבודים המוסיקליים כותב צור בן זאב, שניהל מוסיקלית בעבר גם את עופרה חזה וגליקריה".
קהל הלקוחות:
"הלהקה מוזמנת בין השאר לאירועים של העשירון העליון בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו ניתן למצוא סלבריטאים ואנשי עסקים רבים".

אין תמונה
הזמנה לחתונה של חברת טרמוגפיה. הדפסות אמנותיות

טרמוגפיה, בית דפוס

כמה זה עולה לנו: 3.5-20 שקלים להזמנה.
על מה ולמה:
"אנחנו משלבים ידע ואומנות בהדפסות, כדי להשיג את התוצאה המושלמת עבור בני הזוג", מסביר ערן טאוב מבית הדפוס. "אנחנו מדפיסים בכמה שיטות מאוד אומנותיות שאין בנמצא ברוב בתי הדפוס, חומרי הגלם שלנו נבדלים ומיוחדים ומעל לכל מייחד אותנו היחס האישי לכל לקוח ולקוח. אנחנו מלווים את הלקוח משלב הרעיון, בחירת החומרים והצבעים, הגודל והצורה, וכן נותנים ייעוץ גם באופן השילוח בדואר והכמות הרצויה. לכל זוג אנו מצמידים גרפיקאי וזאת במטרה אחת – להכין עבורם עיצוב שעדיין לא נעשה ע"י מישהו אחר".
קהל הלקוחות:
זוגות תושבי חוץ הבאים להתחתן בארץ, וזוגות מקומיים בעלי אמצעים.  

_OBJ

סייע בהכנת הכתבה: רועי גזית - יועץ שיווקי לעולם החתונות

מבקר החתונות דפק חתונה ב"לורנס" ויצא שבע ומרוצה