סלון שיער מאדמונטון, אלברטה שבקנדה חשב שהוא מאוד מקורי כאשר הציג קמפיין חדש למקום שלו. הסלוגן מגניב, ההפקה מושקעת, היישום? מתחת לכל ביקורת. האג'נדה של הסלון היא "תיראי טוב בכל דבר שאת עושה" וכך בין סדרת תמונות שאמורות, לדברי הסלון, להציג חיי יומיום שגרתיים – ניצבת לה בחורה עם תספורת נפוחה והזויה, לבושה בשמלת ערב כשעין ימין שלה "מקושטת" במכה כחולה-סגולה כשמאחוריה עומד בחור בטוקסידו ובידו שרשרת יהלומים. תזכירו לנו ממתי אלימות במשפחה כל כך פוטוגונית?

אין תמונה
תהיי מוכה ותשתקי. בשם האמנות?

"כולם נעשים פתאום כל כך רגישים"

האבסורד הוא שהסלון מגן על בחירתו האמנותית בתוקף. "האם מדובר בפרסומת שערורייתית? בהחלט כן. האם היא משקפת תמונות מחיי היום יום? בהחלט כן. אמרה שרה קמרון, בעלת הסלון ל"אדמונטון סאן". "האם מדובר בטעם שכולם יתחברו אליו? כנראה שלא. "כולם נעשים כל כך רגישים. לכל אחד יכולה להיות דעה. אנחנו לא ניסינו לתקוף אף אחד . אנא מכם – פרשו את המודעה כחופש הביטוי והיצירה. אם מישהו ראה במודעה הזאת פגיעה אישית או סיטואציה אלימה, אנחנו מתנצלים מכל הלב".

אין תמונה
מי מאיתנו לא "ארזה" חברה טובה בוואן? העיקר שהשיער נטול רבב

אין תמונה
מי מאיתנו לא "ארזה" חברה טובה בוואן? העיקר שהשיער נטול רבב

זוהי אגב אינה התמונה היחידה בהפקת האופנה. סיטואציות "יומיומיות" אחרות בהן אנחנו מתבקשות להיראות טוב היא זאת בה רואים בחורה מכניסה בחורה מעולפת/מתה לתוך המושב האחורי של הוואן, ובאחרת – בחורה במכנסי עור מחוץ לאופנוע השטח שלה. טריוויאלי. פעולה שגרתית שכל אחת חוותה במציאות שלה. אך בעוד שאת אלה ניתן איכשהוא להצהיר כאמירה אופנתית/יצירתית/אמנותית כאילו, הרי שבתמונת האישה המוכה – יש קונצנזוס גמור: אין בזה אמנות. רק טעם רע.

לאור ההתקפות על הקמפיין ולמרות ההתגוננות, קמרון החליטה לתרום סכום כסף נכבד למעון לנשים מוכות בעיר. מעט מדי, מאוחר מדי? ייתכן. זוהי אגב הפעם השנייה בחודש האחרון שאנחנו נתקלים בשימוש עלוב וחסר כל היגיון בנשים מוכות לפרסום עולם הפנאי. בתחילת אוגוסט, דיווחנו על פרסומת ישראלית חדשה מבית סקין קר, עם הסלוגן: "די לנשים מוכות – הסרת שיער לא חייבת להיות כרוכה בכאב". קישור עלוב, חסר כל היגיון ובעיקר משפיל. בעקבות פנייתנו לויצ"ו ולנעמ"ת שיצרו קשר עם מנכ"ל סקין קר, המודעה ירדה ואלה זכו להתנצלות. כל פרסום הוא פרסום טוב? נראה לנו שהגיע הזמן לשנות את המנטרה.

>> "40 ס"מ ב-5 דקות": קמפיין סרטן השד החדש משפיל אותנו