"לא נולדת לשנוא את עצמך. לימדו אותך"
סקר חדש מצא שאנחנו, הנשים, מתחילות לקבל ולאהוב את עצמנו רק בגיל 45. לאור הממצאים העגומים, מגזין מארי קלייר האוסטרלי ביקש מסוכנויות הפרסום הגדולות במדינה לייצר קמפיינים שישנו את התפיסה המעותת, והם לא פחות ממצמררים ונוגעים ללב


מחקר אוסטרלי גילה שנשים מתחילות לאהוב ולקבל את עצמן רק בגיל 45. עצוב, הא? להעביר חמישה עשורים בשנאה עצמית. לאור הממצאים, ביקש מגזין מארי קלייר האוסטרלי משש מסוכנויות הפרסום הגדולות במדינה לתת פייט וליצור פרסומות שיעודדו נשים לאהוב את הגוף שלהן מגיל צעיר. הדרישה הייתה: לחשוב מחוץ לקופסה ללא כל הגבלה יצירתית. לפניכן התוצאות המקסימות. אז חכו רגע לפני שאתן עוברות לתמונה המרוטשת הבאה של קים קרדשיאן, טוב?
"אמא, אני רוצה להיות בדיוק כמוך"
הפרסומת הזאת, של חברת Airborne, פונה לאמהות ומסבירה להן שהדימוי הגרוע שלהן עובר מהר מאוד לבנות שלהן. "כולנו יודעים שילדים אוהבים לחקות מגיל צעיר מאד ובדרך כלל מקורות ההשראה הראשונים הם ההורים כמובן. רצינו ליצור מודעות להתנהגות שלנו כך שלא נעביר את הסוגיות שלנו עם דימוי עצמי נמוך לילדים שלנו. בתור מבוגרים זוהי חובתנו לשבור את המעגל הזה".

בסוכנות הפרסום Publicis Mojo יצרו פרסומת בה האישה מלקה, מקניטה ומכפישה את האופן בו היא נראית עד שהאותיות הופכות למטושטשות יותר ויותר ומסר הפרסומת מסתיים עם המשפט: "אל תתני לדימוי הגוף הנמוך שלך להפוך אותך לפחות אישה". מטעם החברה נמסר: "נשים התקדמו והשיגו כל כך הרבה, אבל בו זמנית אנחנו מקטינות את עצמנו על ידי כך שאנחנו רואות את הגוף שלנו בצורה שלילית. על ידי שינוי המילים שנשים נוטות להגיד לעצמן רצינו לבקש מנשים לחשוב על האופנים בהם הן מדברות עם עצמן ועם החברות שלהן. את החברה הכי טובה שיש לך. את צריכה להיות נחמדה יותר לעצמך".
"היא מושלמת, עד שאנחנו מלמדים אותה אחרת"

"אני נטולת פילטר"


"הלב הוא סמל אוניברסאלי לאהבה, לכן בניסיון לעודד נשים לאהוב את הגוף שלהן, זה נראה לנו מקום בסיסי להתחיל בו", אומרים בחברת הפרסום Whybun/TBWA. "רצינו לדבר לכולן, אז נמנענו מלהראות מבנה גוף מסוים וחקרנו את הנושא בדרך לא שגרתית ולא צפויה. שינינו את צורת הלב כדי להראות קימורים של גוף האישה ולהציג את המסר שאהבה מגיעה ביותר מרק צורה אחת".
"איך שאני נראית, איך שאני מרגישה"
בחברת הפרסום DDB Group Sydney הלכו על גישה קצת אחרת ויותר אמנותית לפרסום. "הקווים המעוגלים משווים צורה של מבנה שעון חול בצד אחד ובליטה בצד השני, כך שמה שאת רואה תלוי במתבונן. הראיון הוא שיש הפרדה בין איך שאישה נראית ואיך שהיא מרגישה ושהגוף שלך הרבה יותר יפה ממה שאת חושבת. ציורי צבעי המים מוסיפים תחושה אינטימית, רצינו ליצור משהו שהרגיש יותר כמו אמנות או משהו שמוכר את הדרך של מחשבה מאשר מוצר מסוים".
