מחקר: ישראליות קונות ברשת, אבל ממש לא בזול
אנחנו מעדיפות לעשות את השופינג שלנו לבד בלי חברות ורעשי רקע, והפחד הכי גדול שלנו ברכישה ברשת הוא לא גניבת כרטיס אשראי, אלא דווקא שנקבל, לא עלינו, מידה לא נכונה. מחקר שופינג חדש שנערך בישראל מצא תובנות מפתיעות על הרגלי הצריכה שלנו, והפתיע עם כמה תובנות מעניינות


כבר לא קונות רק לאירוע מיוחד
אם בעבר היינו מחכות כל השנה כדי לדפוק הופעה עבור החתונה של בת הדודה, היום אירוע כבר לא נתפס כהזדמנות ייחודית לקניית ביגוד. בין אם זה אאוטפיט לערב מיוחד ובין אם לא, כולנו מפציצות בקניות של שמלות מהממות וחצאיות מעוררות קנאה ועושות זאת בעיקר כשיש סוף עונה. היחידים שנותרים לפזר אלפי שקלים על לוקים מגונדרים יתר על המידה הם אלה המשתייכים למעגל הקרוב של עורכי האירוע, אלה שיודעים שיבחנו היטב את הלוק שלהם ועל כן הם יעשו הכל כדי להוציא לכולם את העיניים עם הבגד הכי מדושן בעיר.
שמלות כלה קונים באיביי: אם חשבת שאת צריכה לעשות כמה סיבובים במדינת תל אביב כדי להבין איזו שמלה עשויה להתאים לך - קבלי ניוז פלאז: האינטרנט עשיר בשלל דוגמניות שמדגמנות שלל שמלות כלה בשלל מידות והכי חשוב - במחירים סבירים ביותר. הרשת מעניקה לצרכנית הנבונה אחלה השראה והנשים שכבר ספציות בנושא יכולות להרכיב את הלוק השלם לחתונה בעזרת חבריהן הסיניים. מה שכן, זה לא אומר שאנחנו קונות בזול. כלות רבות בוחרות דווקא בשמלות של מעצבים ומקצצות הוצאות כשזה נוגע לאקססוריז הנלווים כמו נעליים, הינומה ותכשיטים.

קונות לבד אבל מתייעצות על הדרך: למרות שנדמה שנשים הולכות למסעי שופינג מטורפים יחד, מוציאות מאות שקלים ואלף שעות בהתלבטויות על פריט זה או אחר, מסתבר שרובנו אוהבות לעשות את השופינג שלו לבד. אבל, זה שהלכתי לבד לא אומר שקניתי לבד. מי מאיתנו לא קיבלה הודעת ווטסאפ עם תמונות של חצי קולקציה והשאלה המתבקשת, 'זה יפה לי?'

אנחנו כן קונות ביחד עם חברות כשהקנייה היא משמעותית עבורנו: אבל יש רגעים בחיים שאין כמו תמיכה חברית אנושית לידנו. בעיקר כשמדובר ברכישות חשובות כמו בגד ים, מתנה לאהוב או מדידת שמלה יוקרתית. אז אנחנו מגייסות את החבורה שלנו למען המטרה. כמה שיותר דעות, הרי זה משובח, אם כי לא כזה חכם ובעיקר מבלבל.
