mako
פרסומת

חדש: דיאטת האינסטגרם שתעזור לכם לרדת במשקל

מחקר חדש מצא כי ככל שנצפה יותר בתמונות אוכל באינסטגרם, כך התאבון שלנו יפחת. הסיבה, כך מסבירים, נעוצה בכך שרק מלהביט על המנות הפוטוגניות, אנחנו כבר משתעממים ולא מעוניינים לאכול אותן בעצמנו. לנו זה נשמע כמו עוד תכסיס אינסטגרמי

נטלי כהן
mako
פורסם:
אישה אוכלת המבורגר- פודסטגרם
צילום: Thinkstock, Thinkstock
הקישור הועתק

אישה אוכלת המבורגר- פודסטגרם
צפייה בתמונות אינסטגרם של הג'אנק פוד האהוב עלייך רק תעזור לך לרדת במשקל | צילום: Thinkstock, Thinkstock

"מתעייפים מהטעם אפילו מבלי שטעמנו את המזון"

המחקר המעודכן סותר מחקר קודם לו שנערך בבית הספר לניהול, קרלסון, מינסוטה ומצא כי צילום תמונה ופרסומו ברשת למעשה "שם את המתבונן באותו רגע ועל ידי כך, מגביר את חושיך". זאת גם הסיבה שאנשים הפכו את צילומי האוכל שלהם לתחביב. סדרה של ניסויים הוכיחה לחוקרים שהרגלים וירטואליים  מעצימים את החוויה של המזון.

כעת טוען כאמור המחקר החדש שאם אנשים ייראו תמונות של המבורגרים ועוגות באופן קבוע באינסטגרם למשל, הם ייהנו הרבה פחות מהפעם הבאה שיאכלו בעצמם. "בדרך מסוימת, הצופים מתעייפים מהטעם אפילו מבלי שאכלו את המנה בעצמם", אומר אחד מכותבי המחקר, פרופ' ריאן אלדר. "זהו שעמום חזותי, די. עברנו הלאה. אתם לא רוצים את חווית המזון הזו יותר".

סוכריות- פודסטגרם
"מתעייפים מהטעם אפילו מבלי שטעמנו את המזון". האמנם? | צילום: Thinkstock, Thinkstock

על מנת לבחון את התופעה, אלדר ושותפו למחקר, ג'ף לרסון, ביקשו מ-232 אנשים להביט בתמונות של אוכל ולדרג אותן. באחד מהניסויים, חצי מהמשתתפים צפו ב-60 תמונות של מנות מתוקות כמו עוגות, שוקולדים ועוד, בזמן שהחצי השני התבוננו ב-60 תמונות של אוכל מלוח כמו צ'יפס ובייגלה. אחרי שדרגו כל תמונה, בהתבסס על כמה טעימה היא נראית, כל משתתף סיים את הניסוי באכילת בוטנים. לאחר מכן, המשתתפים כתבו עד כמה הם נהנו מאכילת הבוטנים. האנשים שהסתכלו על תמונות של האוכל המלוח אמרו שהם נהנו פחות מאכילת הבוטנים, למרות שהם לא הסתכלו על תמונות של בוטנים אלא של מזון מלוח בכלליות.

אוכל- פודסטגרם
מה אכלת היום? תופעת הפודסטגרם | צילום: Thinkstock, Thinkstock
פרסומת

אנחנו אומרות שמכאן לא תגיע הישועה. רוצים לרדת במשקל? פשוט תעשו את זה. אנחנו לוקחות סיכון מחושב ומצהירות שדיאטת אינסטגרם לא תביא אתכם רחוק.