אחרי שקים קרדשיאן הפכה את הסמל הנרקיסיזם בעולם לאומנות של ממש, ואפילו השיקה ספר עם תמונות הסלפיז המוצלחות ביותר שלה, קבוצת חוקרים החליטה לבדוק לעומק את האובססיה שלנו לצלם פורטרטים עצמיים.

החוקרים, מאוניברסיטת בריגהאם יאנג שביוטה, החליטו לבדוק מי הטיפוסים שמתעדים את עצמם באופן קבוע. האם זה מדובר רק באקט אגואיסטי במיוחד? או בדרך תקשורת חדשה? ובכן, מסתבר שזה הרבה יותר מורכבת ממה שחשבנו.

כחלק מתהליך המחקר, ארבעים ושישה משתתפים נדרשו לדרך מתוך רשימת סיבות, מה מניע אותם לצלם סלפי. לאחר ניתוח של התוצאות, הגיעו החוקרים למסקנה שקיימים שלושה טיפוסים שמכורים להרגל הזה במיוחד: המתקשרים, המתעדים והיחצנים.

התקשורתיים

מדובר באנשים שמנצלים את הרשתות החברתיות כדי לקדם את האג'נדה הפרטית שלהם ולעורר דיאלוג בינם לבין העוקבים שלהם. דוגמה מצוינת לטיפוסים התקשורתיים, הם מי שיעלו סלפי עם פתק בקלפי כדי להצהיר על עמדה פוליטית מסוימת. או שאתם ליאונרדו דיקפריו, זוכה אוסקר ושומר יערות חובב שמנצל את חשבון האינסטגרם שלו כדי לספר לעולם על אקטיביזם סביבתי.

המתעדים

להם דווקא לא אכפת מה דעתם והם לא כאן בשביל הערכים - אלא בשביל הזכרונות. החוקרים מתארים אותם בתור אנשים שנהנים לשתף את החברים והעוקבים שלהם ברגעים פוטוגניים יותר בחיים שלהם. הפידבקים פחות מעניינים אותם. מאפיינים: תמונות של ארוחות צהריים, כוסות קוקטיילים מוגזמות ושקיות שופינג פרוסות על המזרון על רקע מצעים של אנה ואלזה. בקיצור - סתם כאן בשביל להוציא את העיניים מהחורים.

 

Head over heels ��

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on Dec 25, 2016 at 11:16am PST

 

היחצנים של עצמם

האמונה הרווחת שסלפי הוא לא יותר מאקט אגואיסטי, היחצנים דווקא משתייכים לקבוצת המצטלמים הקטנה ביותר. "היחצנים של עצמם מתעדים כמעט כל רגע נתון בחיים שלהם"" מסביר אחת מכותבות המחקר, הרפר אנדרסון: "הם בוחרים לשתף תמונות שממתגות אותם ואת החיים שלהם בצורה חיובית ואטרקטיבית יותר משל אחרים", בקיצור, כל אותם אנשי ה- YOLO וה-TGIF האלה שהחיים שלהם הם לא יותר ממצג שווא מעייף. אצל מי יש אולי צל של אמת? טיילור סוויפט, ג'יג'י חדיד ומי שחתמו את הסלפי כפטנט על שמן: האחיות קרדשיאן. 

 

Pre photo shoot fittings

A photo posted by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on Jul 7, 2016 at 1:17pm PDT