אין שום דבר רגיל בתחקיר שקיבל את השם "כנופיית המגנטים". בפעם הראשונה בתולדות התכנית "יצאת צדיק", נתקל חיים הכט בתרמית שהגיעה לסכומים של אלפי שקלים, תוך ניצול חסר רחמים של קשישים שגרים בגפם. זאת גם הפעם הראשונה בה המשיכו לעקוב באדיקות אחר תלונות של קורבנות נוספים שנפלו בפח, בתחקיר שהוביל לבסוף גם למעצר משטרתי. לקראת הפרק המיוחד שישודר הערב אחרי החדשות, מספר חיים הכט על שיתוף הפעולה יוצא הדופן עם רשות המיסים והמשטרה, והעימות החזיתי שהתרחש אל מול המצלמות עם אחד מחברי הכנופייה.

איך התקבלה ההחלטה לעקוב שוב אחרי הכנופייה?
"קיבלנו עליהם פניות מאנשים שראו אותם אצלנו בפעם הראשונה, הם פעלו אינטנסיבית בין חדרה לגדרה. למשל אישה בת 81 מתל אביב, הבינה שנעקצה אבל התביישה לדבר, כי הם ריסקו את ביטחונה. לא רק שרימו אותה אלא גם גנבו לה דברים מהבית, ופתאום היא רואה אותם בגודל מלא בטלוויזיה. היא התקשרה אליי ואמרה 'האנשים האלה שהראת בטלוויזיה היו אצלי בבית', וישר לקחנו אותה להגיש תלונה במשטרה".

>> נתקלתם בבעל מקצוע שלא יצא צדיק? תספרו לנו

המוטיב החוזר אצל מרבית מקורבנות העוקץ הוא החשש להתלונן. במשטרה אמנם הצטברו למעלה מ-70 תלונות בעקבות שידור התכנית, אך ייתכן ומספר האנשים שנפלו קורבן גבוה בהרבה. הכט מסביר כי מעבר לאיום שהם חשים מצד חברי הכנופייה, קיימת גם הבושה והחשש מתגובת בני המשפחה: "הם לא רוצים לספר לילדים כי אז יגידו להם 'אמרתי לך סבתא? את צריכה להיות בבית אבות'".

בדרך כלל אתה לא יוצא להתעמת עם כאלה שלא יצאו צדיקים בתכנית, אך הפעם חרגת ממנהגך 
"חיכיתי לרגע הזה שאני אוכל להתייצב מולם כי הם מנוולים. לא פחדתי אבל אני גם לא גיבור גדול, היה איתי צוות צילום ומאבטח. למען האמת, אנשים תמיד כועסים עליי למה אנחנו משלמים למי שאנחנו רואים במצלמות שמרמה. והחבר'ה האלה לא לוקחים אלף שקלים, הם לוקחים גם 7000 שקלים ורואים שאנחנו משלמים להם. לאנשים זה מפריע, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה כדי להשלים את ביצוע העבירה. אבל בפעם הזאת, לא הסכמתי שנשלם והחלטתי להיכנס פנימה".

איך הגיבו במשטרה לחומרים שהגיעו בעקבות שידור התכנית?
"בהתחלה במשטרה התייחסו לזה כמשהו שאין לו עניין לציבור, אבל כשהם ראו את הנבזות של המעשים הם פעלו בכזאת נחישות. צריך להבין שאלו חבר'ה שלא בחלו בכלום, ככל שהקורבנות מבוגרים ובודדים, הם נתונים לאיומים שלהם. היו קצינים במשטרה שאמרו 'הם יכולים להגיע גם לאבא שלי'. גם לרשות המיסים מגיע את כל הקרדיט על שיתוף הפעולה". 

"יצאת צדיק": ראשון אחרי החדשות בקשת, ערוץ 2