במטרה לבדוק האם ידוענים מקבלים יחס מועדף מאנשי מקצוע, גייסה ביום שני האחרון מערכת "יצאת צדיק" קשיש אלמוני ואת השחקן המפורסם שייקה לוי. הרעיון היה להעמיד את אנשי המקצוע בפני סיטואציה פשוטה ממנה יוכלו לצאת צדיקים בקלות. מכיוון שמטרת הפרק היתה לבדוק האם קיים ההבדל ביחס שמקבל לקוח ידוען לעומת לקוח אלמוני, התקלה היזומה היתה פשוטה מהרגיל. "קרענו את הגומייה בסיפון, אחת כזו שעולה שקל אחד בלבד, וכל מה שאנשי המקצוע היו צריכים לעשות כשהגיעו לטפל בבעיה היה להחליף את הגומייה ולסגור את הסיפור ללא עלויות, וכרגיל אצלנו, אם היו לוקחים 150-200 ₪ לביקור, הם היו יוצאים צדיקים", מסביר לנו חיים הכט.

במקרה שזעזע את המערכת ואת הצופים בתכנית, תועד אינסטלטור צעיר כשהוא עושק את הקשיש חסר הישע באמצעות שקרים נבזיים ותכנית פעולה ערמומית המתבצעת בשיתוף פעולה מושלם עם שותפיו לפשע. בסיום העבודה שארכה כשעה (על אף שבפועל נדרש לכך הרבה פחות זמן), דרש האינסטלטור מהקשיש לא פחות מ-8300 שקלים, זאת לאחר שקיבל מבעל העסק "הנחה משמעותית" של 12% מהמחיר המקורי שנקב. ההנחה שקיבל הקשיש כמובן שלא כללה את עלות המע"מ של המעסיק, כדי שחלילה לא ייתפס שהעסק פועל שלא כדת וכדין.

התגובות למקרה לא אחרו להגיע: גורמים רבים, בעיקר באמצעי המדיה והרשתות החברתיות, פרסמו תגובות זועמות וקריאות הדורשות לעשות צדק ולהעניש את הנוכלים ביד קשה באמצעות הצינורות המקובלים של מערכות המשפט והמשטרה. במסגרת גל התגובות ניתן למצוא גם את עמוד הפייסבוק "קונוס מדיה" אשר הגדילו לחקור את המקרה לחשוף כי מדובר בשרשרת הונאות המתבצעת לטענתם כבר 15 שנה על ידי קבוצת גברים המוכרים למשטרה.

>> לצפייה בתכנית האינסטלטורים המלאה לחצו כאן

 
 

אחרי שכולנו צפינו בו מגיב בתדהמה למראית עיניו במהלך הצילומים, שוחחנו הבוקר עם חיים הכט על המקרה, שתפנו אותו בהשתלשלות העניינים המתרחשת ברשתות החברתיות וביקשנו ממנו את תגובתו לעניין:

"אין שמח ממני שזו התגובה לאירוע הזה. אנחנו במנדט שלנו יודעים לחשוף את התופעה הזו והחשיפה ב"יצאת צדיק" היא אקראית לחלוטין, זה הכוח שלה. כל מי שמגיע ומצולם לתכנית יכול לצאת צדיק ויכול לצאת במערומיו אם הוא נוכל, ואני כל כך שמח שזה הפך לתופעה רשתית והגולשים לקחו את זה צעד קדימה ורוצים להפעיל את טחנות הצדק".

יש לך מושג איפה זה עומד כרגע?

"למזלנו, בסיפור הזה, מס הכנסה של מחוז תל אביב ראה סיפור דומה ששודר אצלנו בעונה הקודמת והם התחקו אחרי החבר'ה האלה. לפני כחודש רשות המסים עצרה אותם, כשהממצאים של מס הכנסה לגבי האנשים האלה הם ממש מסמרי שיער. הם הובאו בפני שופט, מעצרם הוארך ולבסוף הם שוחררו, אבל עכשיו הם יצטרכו לענות על כל השאלות הקשות בפני בית המשפט. במקרה הזה אתה אומר 'סוף גנב לתלייה' - הם באמת נתפסו וזהו, אני מאוד שמח על זה".

>> אם גם אתם נתקלתם במקרים דומים, אנא שתפו אותנו בעמוד הפייסבוק של "יצאת צדיק"

"יצאת צדיק", שני, 21:00