מרגע שהסדרה "המתמחים" עלתה לאוויר, אנחנו מקבלים לא מעט תגובות בדף הפייסבוק של התכנית, ממטופלים שצפו בסדרה ונזכרו במפגש הראשון שלהם עם המתמחים. כך למשל כתבה גולשת שזיהתה את ד"ר ענבל שרון שטיפלה בה: "בחורה מקצועית ומדהימה ולמרות כל הלחצים היא תמיד הקרינה רוגע ושלווה". על ד"ר ליאור אונגר כתב גולש שאביו טופל על ידו: "ד"ר אונגר היה שם בזמן הנכון ובמקום הנכון והציל לי את האבא". על ד"ר טל ויסמן פרסמה אמא שהילד שלה נפגע בצורה קשה: "היא ניתחה את הבן שלי והצילה לו את הלסת לאחר שעבר תאונת סקייטבורד. היא פשוט מהממת מקצועית ורגישה". 

אבל מעל לכל הפוסטים הללו, בלט סיפורה של יערה זיסקינד, שחולה במחלת מעיים ומטופלת בבי"ח שיבא תל השומר אצל ד"ר בלה אונגר. יערה שעוברת טיפולים שונים כבר לא מעט זמן, מכירה מקרוב את הצוות הרפואי של בית החולים בכלל ואת המתמחים הצעירים בפרט. "לפני כשנתיים כשקבעתי תור לגסטרו בתל השומר, הפנו אותי ישירות לד"ר בלה אונגר", היא נזכרת. "נכנסתי לחדר וראיתי רופאה צעירה וחששתי שהיא עוד אחת שלא מבינה כלום ותשלח אותי הביתה בטענה שיש לי מעי רגיז והכל נפשי אצלי, כפי שעשו רופאים אחרים מקופות חולים שונות".

"אבל לא" היא ממשיכה, "בלה הוכיחה את נכונותה ורצונה לעזור לי, הרופאה היחידה שלא הרימה ידיים, שלא קיטלגה אותי כמישהי עם מקרה נפשי ומעי רגיז. בלה הייתה היחידה מבין כולם שעלתה על כך שאני חולה במחלה בשם אנדומטריוזיס וכנראה גם במחלת מעי דלקתית והפנתה אותי למרפאת מומחים בתל השומר. היא הפנתה אותי לכל הבדיקות ונמצאת שם בשבילי בכל עת".

בלה אונגר (צילום: מתוך "המתמחים", שידורי קשת)
"לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיה". ד"ר בלה אונגר | צילום: מתוך "המתמחים", שידורי קשת

"כשאני מתאשפזת היא מופיעה שם ובאה לראות אותי, אפילו כשיש לה יום חופשי. פעם אחת היא באה לראות אותי בבוקר לפני שנסעה לטיול עם המשפחה. אם לא בלה אני לא יודעת מה היה קורה איתי היום. היא המלאך המושיע שלי, אני מרגישה שהיא פשוט הצילה את חיי ואין לי מספיק מילים בכדי לתאר את גודל אהבתי והערכתי אליה. בלה מבחינתי היא אחת ויחידה, היא לב, נשמה ושכל. היא תמיד תהיה שם למען מטופליה ותנסה לעזור עד כמה שניתן".

עוד ב"המתמחים":

"הוא נתן לי את הדבר הכי בסיסי בעולם - חמלה"

בפוסט מרגש נוסף, משתפת שיר סגל בסיפורה האישי מהמפגש שלה עם ד"ר חן שפטר ששינה את חייה. "אתם רואים 'המתמחים'? אז בואו שמעו סיפור", פותחת שיר את הפוסט שלה. בין היתר היא מתארת כיצד הסתובבה זמן רב בין רופאים שלא מצאו מזור לכאבי הבטן שליוו אותה, עד שהגיע לד"ר שפטר. "בבדיקות הדם התברר לנו שיש לי דלקת, המוגלבין נמוך, ועוד כמה קשקושים של של רופאים, ואז הוא אמר לי - אני חושב שיש לך קרוהן", היא כותבת בפוסט. 

"והנה בא ד"ר חן, הקשיב לכאב שלי, ונתן לי את הדבר הכי בסיסי בעולם - חמלה. אני לעולם לא אשכח איך הוא נתן הוראות לאחיות, ביקש להעלות אותי למחלקה ואז הביט בי בזווית העין ומלמל 'היא סבלה מספיק'. לעולם אני לא אשכח איך ד"ר חן היה הראשון להושיט לי יד".

שיטוט קצר בעמוד הפייסבוק של התכנית מראה שהשפעתם של "המתמחים" לא נגמרת כאן, ושבנוסף לכל אותם מטופלים שחייהם השתנו לאחר שפגשו את הצוות של בית החולים, ישנם גם כאלה שהושפעו מהצפייה בתכנית, ללא כל צורך בטיפול רפואי כזה או אחר. אז מה אתם אומרים על הילד הזה שהחליט להסתפר כמו ד"ר ענבל? אנחנו התאהבנו.

בואו לעקוב אחרי "המתמחים" בפייסבוק

"המתמחים" - חמישי הבא ב- 21:40