אריה דרעי חווה את צוק איתן מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות הפעם, אך לפי מצב היחסים בתוך הממשלה יכול להיות שהוא כבר בדרך חזרה פנימה. ועם זאת לפני שהוא מתייחס לספקולציות כאלה או אחרות, הוא קודם כל מעוניין להביע את תמיכתו בראש הממשלה: "ההתנהלות שלו הייתה נחושה, מתונה ומדודה. יכולנו להראות היום אחרת, ולא בגללו - אלא בגלל ההתנהלות של אלה שהיו מסביבו", הוא אומר, כשהוא מתכוון לחברי הקבינט שביקרו בפומבי את התנהלותו של נתניהו. "הייתי בהרבה ממשלות וחילוקי דעות קיימים בכל מקום, אבל התנהלות חסרת אחריות כמו שהייתה בחודשיים האחרונים עדיין לא ראיתי. כששרים בקבינט אומרים שביבי לא מספיק חזק ולא ניצח את החמאס, החמאס מפרשים את זה כניצחון".

"לא היה דיל להפלת נתניהו"
"ההתנהלות שלו הייתה נחושה, מתונה ומדודה" | צילום:

עם זאת, הוא מבהיר שאין לפרש את התמיכה שלו כהסכמה פוליטית: "במושב החורף, מיד אחרי החגים, אני מתכנן עם חברי לאופוזיציה להניח הצעת חוק למען פיזור הכנסת והליכה לבחירות. אין לי שום כוונה להיכנס לקואליציה הזאת"

אבל לא חייבים לפרק את הממשלה, אפשר להצטרף לממשלה הקיימת

"תלך לכל רופא והוא יגיד לך שלא עושים פצע על גבי פצע. כל הממשלה הזאת קמה בחטא, זו ברית אחים שכל המשותף לה היה הדרת החרדים. ממשלה כזו צריכה להיעלם".

אני חוזר למלחמה רגע. במהלך המבצע היו הרבה הלוויות, אבל לא ראו כל כך בבני ברק

"כואב לי על האמירה הזאת. הלכתי לנחם אצל עשרות משפחות דתיות, יש הרבה חיילים דתיים".

אתה בעד גיוס חרדים?

"אני מאמין באמונה שלמה שבחור שיושב ולומד תורה בצורה אמיתית משרת את עם ישראל, וצריך להמשיך לעשות את זה. מי שלא לומד תורה צריך להתגייס".

 עוד ב"תכנית קיציס":

געגועים למר"ן

הרב עובדיה יוסף (צילום: חדשות 2)
דמות שאי אפשר להסביר אותה | צילום: חדשות 2

גם פטירתו של הרב עובדיה יוסף עלתה בראיון, ונראה שדרעי עדיין מתאבל על מורו ורבו: "זו לא מילה, חסר או מתגעגע" הוא אומר. "הוא היה דמות שאי אפשר להסביר אותה. הייתי כמו הבן שלו ואני הרבה פעמים הולך אליו לקבר ומדבר אליו". 

>> בואו לעקוב אחרינו בפייסבוק

"תכנית קיציס", בשבוע הבא ביום ו' מיד אחרי אולפן שישי