אין ספק שקשר טוב עם ההורים של בן או בת הזוג, זה דבר חשוב. הבעיה היא שרבים וטובים נפלו כשניסו להתחבב עליהם אך לא ידעו מתי לעצור, או מה לא לעשות. היות ומדובר במידע שיכול לעזור לאנושות כולה, אספנו עבורכם שמונה כללים בסיסיים שפשוט אסור לכם לעשות, כי תמיד עדיף ללמוד מטעויות של אחרים מאשר שילמדו מהטעויות שלכם.

לאכול כמו בהמה

אנחנו יודעים שכשאתם אוכלים ארוחת שבת אצל המשפחה של בן או בת הזוג שלכם, הרבה פעמים יש מאכלים שלא מגישים אצלכם בבית. אמנם הרבה פעמים זה פשוט כיף לאכול משהו אחר ומגוון ואולי אפילו יותר טעים ממה שאתם רגילים אליו. עכשיו, להראות שטעים לכם זה תמיד טוב, אבל כדאי מאוד לשים לב שלא אוכלים בחזירות. לסיים את הארוחה בלי יכולות לזוז זה לא משהו שעושה רושם טוב במיוחד. מה גם, שהאנחות, הגניחות ובגדול הסבל שאנחנו מקרינים, לא עושים טוב לאף אחד. 

להגיד שלא טעים לך

חשוב להיות כנים עם המשפחה של בן הזוג שלכם. באמת. אבל לא בכל מה שקשור לאכול. אוכל, זה כבוד. אוכל, זה סמל סטטוס. בתחום הזה לא אומרים דברים רעים. לא טעים לכם? תשקרו, כלומר, תספרו שקר לבן. משפטים אפשריים: "אני מפוצץ", "זה לא שלא טעים לי - אני פשוט לא אוהב את המאכל הזה", ואם אתם ממש נועזים אז גם "כבר אכלתי מזה, תודה" יכול לעבוד. אנחנו יודעים שלשקר זה חמור, פשוט אנחנו לא בטוחים אם זה יותר חמור מלהעליב את מי שבישל עבורכם, ויתכן מאוד שהסיכון שווה את זה. בשורה התחתונה: תשקרו ואל תתפסו. בהצלחה.

ליזום שיחה על פוליטיקה

אל תבינו אותנו לא נכון, מתישהו השיחה הזו תגיע וגם אתם תביעו את דעתכם, אנחנו פשוט ממליצים להיות אקטיביים בשיחה הזו או ליזום אותה רק לאחר שהקשר כבר מספיק מבוסס. הסיכון של להכריז בגאון שאתם משתייכים למחנה מסויים ומסביבכם יושבים פאנטים של המחנה השני, פשוט יגמור לכם את הסיפור. לכן, מומלץ בהתחלה ליזום שיחות גנריות שאין עליהן עוררין, נגיד: "קשה לקנות דירה בימינו", או "חם היום הא?" ואפילו "איך התרגשתי ביום שהחזירו את גלעד שליט". אפס סיכון.

לדבר על יחסי מין

תראו, אולי חשוב לכם שההורים שלה (או שלו) ידעו שאתם ג'נטלמנים במיטה או מאהבים רומנטיים, אבל באמת שלהם זה לא חשוב בכלל. פשוט אל תיכנסו לשם, שום תועלת לא תצמח מכך שתדברו על מין בארוחה משפחתית. תחשבו רגע מה הייתם מרגישים עם ההורים שלה היו מדברים איתכם על הסקס שהם עושים. רוצים להראות שאתם מתחשבים בה? תספרו על הדובי שקניתם לה ביום האהבה, ושם תעצרו.

להתערב בבישולי השבת

המשפט תפסת מרובה לא תפסת, עובד כאן מעולה. אנחנו יודעים שיש לכם רצון להפגין נוכחות ולהראות שאתם נרתמים במלוא העוצמה, אבל שימו לב שאתם לא משתלטים על העיניינים יותר מדי, או במילים אחרות גונבים את ההצגה. המטבח זו ממלכה ובכל ממלכה יש מלך או מלכה אחת. אל תנסו לחתור תחתם. מומלץ להיות הסו-שף, היס מאן, השולייה, תבחרו את שם התואר שמתאים לכם, העיקר שכל אחד ידע את מקומו.

ספיר עושה טעות (צילום: מתוך סברי מרנן, צילום מסך)
צילום: מתוך סברי מרנן, צילום מסך

לשתות יותר מדי

פה דרוש איפוק עצמי גדול. הרי כולנו יודעים שאלכוהול גורם לנו הרבה פעמים להיפתח ולזרום ביותר קלות, ואם אתם ביישנים ביום יום, אז אלכוהול הוא התרופה הרצויה. הבעיה מתחילה כשאתם עוברים את הסף שלכם, ואם נהיה כנים עם עצמנו, מעטים האנשים שיודעים מתי לעצור. פליטות הפה, או ההתנהגות המוזרה שיכולה להגיע בעקבות שתייה מוגזמת, לא שווה שום השתחררות שנגרמה לכם לפני. עדיף להיות יבש כמו הנגב ולא לעשות פדיחות של שיכור. 

עוד ב"סברי מרנן":

לעשות מספר 2

כולנו אנשים בוגרים. וכלנו יודעים שאנשים עושים קקי (כן, גם אתן). הבעיה מתחילה במקרה ולא התאפקתם, עשיתם את מה שעשיתם, ומישהו, אבא או אמא של בן או בת הזוג, נכנסים ישר אחריכם. הם יודעים שעשיתם מה שעשיתם כי אי אפשר באמת להסתיר את הריח וגם אתם יודעים שהם יודעים. כל אחד מכם רוצה להראות שזה לא מפריע לו הרי כולנו אנשים מבוגרים ובכל זאת יש איזה פיל בחדר שיוצר אווירה מוזרה. בקיצור, אם אתם באמת בוגרים, פשוט תתאפקו.

להישאר מחוץ לעיניינים

בדיוק כשתבהו במשהו, תחשבו על כמה היה לכם כיף לפני שבאתם לארוחת הערב הזאת, או סתם תנסו להיזכר בפרק האחרון של משחקי הכס, מישהו ישאל אתכם: "אז מה אתה אומר?" או "תעביר בבקשה את המלח למשה". אז יגיע הרגע הזה שתנסו בכל כוחכם למצוא תשובה גנרית שתתאים לכל שאלה, או שתנסו ממש להיזכר מי זה משה, ובכל הזמן הזה תראו אדיוטים לגמרי, וכנראה שגם התשובה שלכם תהיה בהתאם. תישארו בעניינים, גם אם זה לא מעניין אתכם מאוד מה שקורה כרגע, כי כשאתם לא יודעים משהו, רואים את זה עליכם ואתם נראים בערך ככה:

"סברי מרנן": שישי ב-21:30 - שני פרקים ברצף