למה חג הפסח מביא לנו עצבים?

איילון (צילום: עודד קרני)
צילום: עודד קרני

כל עם ישראל יוצא מעבדות לחירות במקביל

זה מתחיל עם הדרך לארוחת החג ונגמר כשאתה סתם רוצה לחזור מהעבודה לכיוון הבית. הכל עמוס, בכל מקום אנשים, וגלגל"צ מדווח על עומסי תנועה במקומות שכוחי אל. אנחנו מאוד אוהבים להגיד שאנחנו עם מאוחד, אבל בתוך תוכנו היינו רוצים שכל אחד יהיה מאוחד בביתו. 

תופעת מתנות החג הלא שימושיות

ממש לא המצאנו פה את הגלגל, אבל אין ספק שמתנות החג הן אישיו מרכזי בעצבים שאנחנו מקבלים. מצד אחד אנחנו בלחץ היסטרי לקנות לכל מי שאנחנו מכירים מתנה, כי זה המנהג, ומצד שני אנחנו ממש לא רוצים לקבל מתנה כזו בעצמנו כי היא סתם שוכבת בארון ומעלה אבק. הגיע הזמן שמישהו יעצור את כדור השלג הזה. פתרון יצירתי: כל אחד יקנה את המתנה לעצמו ויודה לכולם על כך.

האוכל במהלך חול המועד 

איש חכם אמר פעם: כשאתה רעב אתה לא אתה. בפסח, כשאנחנו נאלצים להתמודד עם תחליפי חמץ, אנחנו רעבים במשך 8 ימים. ולא, גם השנה הלחמנייה של ההמבורגר או "הבצק" של הפיצה לא יהיו טעימים. פשוט אל תנסו.

כולם בחופש חוץ מאיתנו

זה אמנם נשמע לא הגיוני, אבל בחול המועד תמיד כולם בחופש חוץ מאיתנו. הילדים שלנו, החברים שעובדים בחברה אחרת, ההורים והאחים. כולם מספרים מסביב כמה נחמד לקבל קצת חופש, או לצאת לחופשה משפחתית, ורק אנחנו מנסים לתזז בין ישיבה בשעה חמש להצגת יציאת מצרים לילדים בשעה חמש ורבע. 

שירי החג

אין לנו מה להוסיף מעבר.

עוד ב"סברי מרנן":

למה חג הפסח עושה לנו נעים?

פרפרים ודמעות צבים (צילום: ג'ף קרמר)
פרפרים ודמעות צבים | צילום: ג'ף קרמר

אי אפשר להתווכח עם אווירת החג

אין מה לעשות, כנראה שגם לחג המצורעים יש אווירה מיוחדת משלו. כשיש חג הכל נעשה פתאום חגיגי ושמח יותר. יעידו על כך גם גדולי הציניקנים.

לחלקנו יש חופש

ללא מעט מאיתנו יש חופש, והוא די ארוך. אם אנחנו תלמידים, סטודנטים, עובדי מדינה, דתיים, או סתם עובדים בחברות שמנצלות את חול המועד - אז יש לנו חופש. ואם כבר פתחנו את זה, גם אלה שכן עובדים בחג, עובדים בעצלתיים. אין מה לעשות, כשכולם סביבך לא עובדים אז גם אתה מחפף. 

פעם בשנה, מצות זה כיף

כתחליף לפיתה או לחם זה אסון, אבל כנשנוש עם שוקולד או כטעם נוסטלגי אחת לתקופה ארוכה, לאכול מצות זה די כיף ואפילו טעים. זה בסדר להודות בזה.

יש המון פעילויות ואטרקציות

אווירת החג שהזכרנו בסעיף הראשון והעובדה שיש לנו חופש מהסעיף השני, גורמים לכך שיש המון אטרקציות בכל מקום: פסטיבלים, הופעות, ירידים, הצגות ומה לא? למשך שבוע כל הארץ אירועים אירועים. מה רע?

אביב הגיע!

אביב הגיע, פסח בא, והחורף נגמר. הים, האבטיח והקרטיבים כבר ממש מעבר לפינה. הקור, הגשם ואפרוריות כבר מאחורינו. אין ספק שזו חירות אמיתית.


>>יש לכם חמש סיבות יותר טובות? בואו ליצור רשימה משלכם