הדוגמנית מיכאלה ברקו מתחילה עוד יום עבודה שגרתי. אלא שאת מסלולי התצוגה המפוארים מחליפים עכשיו מסדרונות בית הספר. את עקבי הסטילטו ממירות נעליים שטוחות, ובמקום צלמי פפראצי, פוגשת כל בוקר את התלמידים. נא להכיר, בית הספר הטכנולוגי נעמ"ת בצפון תל אביב - תיכון ההזדמנות השנייה. לכאן מגיעים תלמידים שנפלטו ממסגרות לימוד אחרות ומיכאלה ברקו היא המורה החדשה לדרמה-תרפיה.

בהתנדבות, ברקו מגיעה לכאן אחת לשבוע באופן קבוע בניסיון להחדיר בנערות קצת מוטיבציה. "לכולנו זה קשה, לחשוב על התכונות הטובות שלנו" מספרת ברקו. "להגיד ביקורת עצמית, כמה שאנחנו לא טובים, לרדת על עצמנו, זה בא הרבה יותר בטבעיות" מוסיפה. אם רק היו יודעות התלמידות שמביטות עליה בהערצה גלויה שגם בשבילה המשחק הוא תיקון. הרי ללימודים בתואר שני לדרמה-תרפיה נרשמה ברקו כדי להתמודד עם השריטה הכי גדולה שלה מילדות - הגובה.

"אנשים לא צריכים לקחת את עצמם ברצינות יתרה מידי"

מיכאלה ברקו נולדה בתל אביב בשנת 1970. כבר מילדותה התבלטה מיכאלה ביופיה, אבל להורים היה חשוב בעיקר שתהיה תלמידה טובה. היא התגלתה בגיל 13 על ידי צלם האופנה מנחם עוז ובגיל 15 קריירת הדוגמנות כבר נסקה. בנובמבר 1988 מצטלמת ברקו לשער במגזין VOUGE, שער היסטורי שחולל מפנה בחזות העיתון כולו.  בגיל 22 התחתנה עם אהבת נעוריה, ירון כהן, אבל הנישואין החזיקו רק שנה. בשנת 1996 מצאה את החצי השני שלה - רון צוקרמן, שהקים שתי חברות טכנולוגיות מצליחות. "זוגיות זה כמו צמח, ברגע שאת לא משקה אותו הצמח נובל" מודה ברקו.
כששיעור הדרמה-תרפיה בבית ספר נעמ"ת מסתיים, והבנות מבקשות טיפים לאיפור בניחוח בינלאומי מהמורה הדוגמנית, הן לא מתארות לעצמן איך בדיוק שעה לפני כשהתכוננה לשיעור בכיתה, גילתה ברקו שסטייל אישי אף פעם לא היה לה. "אני לא יודעת להתאפר, אין לי טעם, כולם צוחקים עלי וחושבים שאני עיוורת צבעים" מודה ברקו. "אני חושבת שאנשים לא צריכים לקחת את עצמם ברצינות יתרה מידי" מוסיפה.

>> אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> הרב של מדונה מדבר