חבר הכנסת מטעם הליכוד משה פייגלין, בן 50, אב לחמישה וסב לשלושה נכדים, נבחר השנה לראשונה לכנסת אחרי שנים של ניסיונות. כתב "אנשים", חיים אתגר, ליווה אותו בשבוע בו עשה עוד צעד משמעותי בדרך ליישום תכנית העל שלו -  להיות ראש הממשלה בבוא היום. הוא עלה איתו לתפילה בהר הבית, פגש את אשתו וילדיו הנרגשים בהשבעה במשכן הכנסת, ביקר בבית המשפחה בקרני שומרון וגם תיעד מפגש טעון שלו עם חברי הקהילה הגאה סמוך לבר-נוער בתל-אביב.

משה פייגלין רוכב על אופניים (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
פייגלין. לא סולח לנתניהו על החיבוק עם ערפאת | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
בראיון הוא מספר, בין השאר, על מחלת הפרקינסון בו חלתה אישתו לפני שמונה שנים, וחושף את תכניתו הסדורה להפוך לראש הממשלה בא של מדינת ישראל. וחולק עם אתגר את הרגעים הקשים בהם כמעט ואיבד את בנו הקטן, דוד, בתאונת דרכים בה נפצע אנושות לפני שנתיים וחצי. "אשתי ואני היינו ברכיבה בפארק הירקון ואז תוך כדי הרכיבה, קיבלתי את הטלפון. ואז נכנסתי למכונית הרמנו טלפונים וניסינו להבין מה קרה. אבל אף אחד לא ענה לנו, כי אף אחד לא רצה לדבר. ואז התברר שלא היינו צריכים להתקשר, היינו יכולים רק להדליק את הרדיו".

"אני רואה את כל האחיות והרופאים בבית החולים פשוט עומדים ומחכים לי, ואז נפל לי הלב. אמר לנו מנהל בית החולים, הבן שלכם נפצע קשה מאוד בראש... שאל אם אנחנו רוצים לראות אותו. אמרתי לו כן. ודוד היה שלם לגמרי, נתתי לו נשיקה על המצח ואמרתי לו 'אתה תחיה'". דוד נכנס לתרדמת של שלושה חודשים. "כל זמן שחולף זה מקלף ממך עוד סיכוי לתקווה. ככל שהזמן חולף זה או שחלילה וחס אין סיכוי או שהוא יישאר צמח. בשני של ראש השנה, בזמן שהתפללתי בבית הכנסת של בית החולים, פתאום אני רואה  שציפי, עם כל המחלה שלה, הביאה אותו עם המיטה מחובר לצינורות, לשמוע תקיעת שופר. התפרצו לי הדמעות, הייתי צריך להזיז את הראש כדי לא להרטיב את ספר התורה. ובערב יום כיפור הוא חזר לדבר".

פייגלין הוא אחד מהדמויות היותר שנויות במחלוקת שנכנסו לכנסת החדשה. בראיון הוא מדגיש, כי "אין דבר כזה פלסטינים. אני פלסטיני. יש ערבים, רוב רובם של האנשים שאתה קורה להם פלסטינים הם עובדים זרים. אין עם כזה, לא היה עם כזה". על נתניהו אמר: "אני לא סולח לו על החיבוק עם ערפאת" ומספר שבקדנציה הקרובה יתיר שימוש בסמים קלים ויפעל למען גברים שנפלו קורבן לעלילות שווא של נשותיהם. 

הראיון המלא ישודר הערב באנשים, 18:50.

אנשים, ראשון-שלישי, 18:50