>> כל הפרטים: איציק זוהר לא עוצר

תקופה ארוכה הוא הכחיש, התעלם מהכותרות והשמועות על חובות כספיים וקשיים כלכליים, אבל עכשיו איציק זוהר, אחד הכדורגלנים ופרשני הספורט הכריזמטיים שידע התחום מחליט לדבר: "אתה יכול לשקר לכל העולם, לעצמך אתה לא יכול לשקר" מודה זוהר. "לא כל בוקר היה מייצר את התחושה שכייף להיות פה".

מהמעברה לפסגת הכדורגל הישראלי

איציק נולד ביפו בשנת 1970 לסימה ושאול ויחד עם אחיו ואחותו גדל במעברת בת ים.  את בית הספר היסודי סיים עם 14 שליליים ב-14 מקצועות ואת התיכון סיים ללא תעודת בגרות. בגיל 15 הצטרף למכבי יפו ושנתיים אחר כך נרכש על ידי מכבי תל אביב. כשהוא בן 21 בשנת 1991, זכה איתה באליפות הראשונה שלו.  

בשנת 1997 התחתן איציק עם אילנה ולזוג נולדו שני ילדים. עשר שנים מאוחר יותר, התגרשו. "אני אבא טוב. חבר עוד יותר טוב, ואנחנו כל הזמן ביחד" חושף זוהר. "אני קרצייה ברמות נוראיות לילדים. יש לי חסך ואני רוצה לתת להם". בשנותיו על המגרש הופיע 31 פעמים במדי נבחרת ישראל וזכה בשש אליפויות וגביעים עם שבשנת 2005 פרש מהמשחק ופנה לעסקים.

איציק זוהר (תמונת AVI: mako)
"הפסדתי 2.5 מיליון דולר ברולטה". זוהר מדבר | תמונת AVI: mako

הקסם של זוהר כובש: הצ'ארם והמראה המרשים הפכו אותו במהלך השנים לכוכב. כל צעד שהוא עושה מסוקר במדורי הספורט והרכילות, אבל בשנים האחרונות עיקר פרסומו הגיע דווקא ממדורי הפלילים והכלכלה. מבול הידיעות שפורסמו לאחרונה הצביעו על מצבו הכלכלי המורכב של זוהר. בין השאר נכתב שאיציק חייב למעלה מ-300 אלף שקלים לבנקים, 321 אלף נוספים לחברה בשם "תמר יזמות והשקעות בע"מ" שעוסקת בתחום הנדל"ן וההלוואות, 180 אלף שקלים לעיריית תל אביב על דוחות וארנונה,  ואפילו 2,700 שקלים עבור אגרה שלא שולמה. "נכשלתי בכל מיני ביזנסים שלא הייתי צריך לקחת חלק בהם, בין אם זה בנדל"ן, לא בארץ, והפסדתי שם לא מעט כסף. בעקבות כך נכנסתי לאיזשהו גלגל שלא ידעתי איך לצאת ממנו. בגלל האגו המחורבן שלי, אני מתבייש לבקש עזרה" מודה זוהר. "גם הפסדתי הרבה מאוד כסף בהימורים. הפסדתי 2.5 מיליון דולר ברולטה".

זוהר פותח שלב חדש

זוהר מודה שהשלב בו הוא נמצא כעת הוא שלב החזרת החובות. שלב מורכב בו נדרש בעיקר צמצום ברמת החיים: "אני לא נוסע במכוניות פאר, לא נסעתי לחו"ל כבר כמה שנים, זה לא מעניין אותי, אפילו בחופשה פה בארץ לא נסעתי כמה שנים. אני עסוק בלחזור לאותו מסלול שבסופו של דבר יביא אותי למקומות שאני רוצה להיות בהם. אני בשאיפה להגיע להסדרים עם כולם".

כדי להחזיר את הכסף, זוהר ממשיך לעבוד. היום הוא נחשב לאחד מבכירי המשתכרים בערוץ הספורט ובנוסף הוא מצטלם לעיתים לקמפיינים. "ערוץ הספורט צריך להוות מודל ודוגמא לכל ארגון בארץ. כל ארגון אחר היה מעיף אותי קיבינימט" מסביר זוהר.

מחפשים כותרות
בדצמבר 2007 נעצר זוהר בחשד להעלמת מס ושוחרר והתיק נסגר. ביוני 2008 הותקף בידי אלמוני בשדרות רוטשילד בתל אביב ונחתך בפניו. המקרה מעולם לא פוענח והצלקת בינתיים הגלידה. ביולי 2009 נחקר בחשד להחזקת חגיגת, עניין שהסתיים בלא כלום. שנה אחר כך, בעת נסיעה עם ילדיו, התהפך רכבם, איציק שבר את ידו ונפוצו שמועות שהרכב ניזוק במכוון בידי גורמים עוינים לזוהר. "בואו לא נשכח איפה גדלתי ככה שאני לא אשקר ואגיד לך שאני לא מכיר אנשים שהם חלק מהעולם הפלילי" חושף זוהר.

בינואר שעבר, נדקר הכדורגלן לשעבר מחוץ למועדון בנמל תל אביב. "לי, תודה לאל, אין עבר פלילי. הדברים האלה, הפליליים כמו שאתה קורה להם, זה משהו שעשו לי, לא אני עשיתי. אבל ברגע שאני מעורב, לא משנה אם אתה קורבן או התוקף. וזה הכותרת" מספר זוהר על התסכול שבו הוא מוצג בתקשורת.

בת הזוג הנוכחית שלו מזה ארבעה חודשים היא דניאל קול, סטודנטית בת 26, והשניים כבר גרים יחד ובכלל, איציק מאמין שהזמנים הקשים בחייו עומדים להסתיים: "אני חושב שיש לי בת זוג היום שיודעת להכיל אותי ואת כל הטררם שמסביבי. ויש טררם. שנה מהיום אני מאמין שהכל יהיה ורוד לגמרי".

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

בואו לדבר על איציק זוהר בפייסבוק אנשים