השבוע צפויה לדון ועדת השחרורים של הכלא בבקשתה של אתי אלון לניכוי שליש ממאסרה. אלון, ששימשה כפקידה בבנק למסחר נידונה ל-17 שנות מאסר בגין מעילה של 250 מיליון שקלים מהבנק, אותם העבירה לידי אחיה עופר שכיסה בעזרתם את מרבית חובותיו. אם בקשתה תתקבל, בימים הקרובים היא כבר תצא לחופשי.

בגיל 45, אחרי שאיבדה את אביה שנפטר זמן קצר לאחר שחרורו, הבעל שהקים משפחה חדשה וכשאחיה עופר עדיין בפנים, תנסה אתי להציל את מה שנותר מהחיים והמשפחה שהייתה לה עד לפני 11 שנים. בכתבה של דרור גלוברמן ב"אנשים", מוצגים קטעי וידאו בלעדיים של אלון מהכלא ושיחות עם האנשים שפגשו אותה לפני ובמהלך המאסר.

"אתי לא הייתה אסירה רגילה", מספרת חברה לתא בכלא נווה תרצה, "עבירה כמו של אתי נחשבת לעבירה עם סטטוס מאוד גבוה ומשוויצים בעבירה הזאת. אתי מהרגע הראשון הרגישה בושה וחרטה אמיתיים. בשיחות בין האסירות יודעים הכל. אתה יכול יום אחד לעמוד בבית משפט ולבכות שאתה לא אשם ולמחרת במיטה בלילה כשהאורות כבים אנחנו יודעים את כל האמת. זה קרע אותה לחתיכות היא אמא לילדים. זה טלפונים זה בכי".

שנה לאחר היכנסה לכלא התגרש ממנה בעלה, שלומי, במכתב שכתבה לו ביולי 2003 כתבה, "שלומי, כל מה שביקשתי ממך הוא קצת סבלנות והרבה כנות. אתה בסך הכל קורבן בכל הסיפור הזה. תיארתי לעצמי שכשהכול התפוצץ אתה תיעלם. לכן בתחילתה מעצר לא יכולתי לדבר איתך. כדי לא לדעת שאתה עוזב אותי. אבל אתה היית הגבר שתמיד רציתי ולא ידעתי שיש לי הבטחת לי נאמנות לנצח. הבטחת שתישאר עד הסוף. אני יודעת שאני ברת מזל כי אתה אבי ילדיי, מגדל אותם לתפארת. אהבתי אותך 16 שנים ואמשיך לאהוב אותך גם בעתיד".

גורמים בכלא מספרים שהיא נחשבת לאסירה טובה, היא ערכה את עיתון הכלא, השתתפה בהצגות וגם כיום, כשהיא רחוקה מעדשות המצלמות, האסירה המפורסמת בישראל מקבלת הצעות מגוונות מגורמים מבחוץ ובהן לכתוב ספר על המעילה הגדולה. על פי פרסומים הוסכם בין אתי לשלומי אלון ש-50 אחוזים מהכנסות ספר כזה אם וכאשר ייצא לאור יופקדו לטובת הילדים.

>>הפרק המלא של "אנשים" מחכה לכם לצפייה ישירה

"אנשים", ימים א'-ג' ב-18:50