ביום שישי האחרון בשעות הצהריים המוקדמות התכנסה תעשיית הטלוויזיה הישראלית לטקס השנתי של פרסי האקדמיה. אול בהתאם לקיצוצים הנמשכים שהתחום חווה בימים אלה, השטיח האדום, השמלות המפוארות והקייטרינג היוקרתי פינו מקום לתפאורה חסכונית. בהתאם לאווירה המשוחררת, המוזמנים יושבים סביב שולחנות כשהאלכוהול המוגש עוזר לשחרר מתחים לפני הטקס וגם במהלכו.

השנה הטקס אמנם לא שודר, אבל האירוע עדיין סוקר בידי לא מעט צוותי תקשורת. אך למרות ההתייחסות הקלילה, כולם עדיין מקווים לצאת עם פסלון אחד ביד "זה לא ריטיינר חודשי משכירות, פה אתה עובד כל שנה קשה ומקווה שימשיכו להכיר בזה טוב" מודה אלי פיניש.

הזוכה הגדולה - פלפלים צהובים

הזוכה הגדולה של הטקס אתמול היתה הסדרה "פלפים צהובים" שגרפה תשעה פרסים. הסדרה מציגה את סיפורם של זוג הורים שבנם הצעיר, בן 5, מאובחן כאוטיסט. יצרה אותה קרן מרגלית שהיא בעצמה אם לילד אוטיסט. "המפגש שלי עם האוטיזם אמר שיש פה משהו שהוא פריזמה מרתקת לעולם" מודה קרן מרגלית, יוצרת הסדרה. מרגלית, ביתו של העיתונאי והפרשן דן מרגלית, שימשה בעבר כתסריטאית בעונה השנייה של הסדרה "בטיפול". "פלפלים צהובים" היא הסדרה הראשונה עליה היא חתומה כיוצרת. חוץ מתואר סדרת הדרמה של השנה, לקחה 'פלפים צהובים' גם את פרס התסריט ואת פרס הבימוי למרגלית ולאמנון קוטלר.

האח הגדול בפעם השלישית
בזמן שהזוג קפארה חושב על שם לעובר הטרי ועתיד היחסים בין אביבית ושי תלוי בג'יפ החדש שלו, צוות נבחר של האח הגדול ירד כל הדרך מהבית בנווה אילן כדי לקבל בפעם השלישית ברציפות את הפרס לתכנית המציאות הטובה ביותר. "כל ראשון ושלישי מגיעים לתכנית וצופים ונהנים. זה כיף לקבל פרסים ואת ההערכה שאנחנו מקבלים" מודה אלעד קופרמן, מפיק ראשי, "האח הגדול".

הסולידריות של התקשורת הישראלית

בימים שבהם ערוץ 10 נלחם על חייו, הזכייה של תכנית התחקירים שלו "המקור" היא הרבה יותר מסתם עוד פרס. 'המקור' עמדה באחרונה בעין הסערה עם פרסום סדרת התחקירים על נסיעותיו של ראש הממשלה נתניהו לחוץ לארץ. בערוץ 10 טענו שחברי הקואליציה נחושים לסגור להם את השאלטר בגלל אותו תחקיר. המנכ"ל הזמני של חדשות 10, אורי רוזן שעלה לקבל את הפרס, ביקש לגייס את התמיכה של הקולגות. "יכול להיות שנגיע לרגע בו נצטרך את כולכם בהפגנות, בעצומות, כי ה-27 בינואר הולך ומתקרב בצעדי ענק ויכול להיות שאנחנו באמת נצטרך את הסולידריות שעדיין נשארה בתקשורת הישראלית" מסביר רוזן בנאום הזכייה.

צפו בכתבה המלאה עם כל הנאומים, הזוכים המאושרים והדרמות שמאחורי הקלעים

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50