בשבוע האחרון נמצא אראל סג"ל בלב סערה חדשה, אחרי שפורסם שהוא מצטרף לגלי צה"ל ושהשעה היומית שהוקצתה לו תבוא על חשבונו של בכיר השדרנים בתחנה, רזי ברקאי. בסוף כנראה שנמצא סידור אחר, אבל מדובר בפרק נוסף במלחמה על השליטה בתקשורת, מלחמה שבה סגל כבר שירת בשני הצדדים – פעם, קשה להאמין, הוא הצביע למרצ. היום, יש לו דברים קצת אחרים להגיד לחברו דרור גלוברמן, בראיון ל"אנשים".

"מי שמגן על זכויות של ג'יהאדיסטים, של מי שרוצה להשמיד פה את כולנו, בעיני הוא אידיוט שימושי. הראיה הצדקנית הזאת היא טירוף הדעת והתאבדות", פוסק אראל סג"ל, והוא רק מתחמם. "'מרצ בעיני כבר לא נחשבים שמאל ציוני, הם חצו את גבולות הציוני. ובאותה מידה שלזהבה גלאון מותר לקרוא לנתניהו 'ברון השנאה וההסתה', לי מותר לקרוא לה מטומטמת ואידיוטית שימושית. זה חלק מהביקורת, זה חלק מהמשחק. אין דבר כזה שאתה תבקר אותי, וכשאני אבקר אותך זו תהיה הסתה. לא, אתה תבקר אותי בחריפות, אני אבקר אותך בחריפות ותתמודד. אחרת לך לשלמה ארצי שינגב לך ת'דמעות. אני חושב שהשמאל מרגיש שזהו, זה נגמר. שאין לו יכולת דמוגרפית לקחת את השלטון. אבל יש עניין של הגמוניה, והגמוניה לא נגמרת בשלטון. האקדמיה למשל - כל חוגי מדעי הרוח והחברה, הם בעצמם מודים שהם נגועים בזה, המרצים והסטונדטים".

אז התשובה של בנט שנכנס לאקדמיה ומחליף כל מיני ראשי ועדות זו תשובה לגיטימית בעיניך?

"לגבי האקדמיה בוודאי, כי בטוב זה לא יקרה. זה האסון של השמאל - השמאל הרבה יותר דתי מהימין, הרבה יותר דוגמטי ומשיחי, הוא נטוע בעמדות שלו ולא מוכן לרגע לבדוק ולערער עליהן, זה לא הגיוני, זו האקדמיה! זה אמור להיות שוק רעיונות חופשי, התנגשות דעות". סג"ל ממשיך וטוען כי השמאל, על אף היחלשותו המשמעותית בתיבות הקלפי, עדיין מחזיק בעמדות המפתח של האקדמיה, התרבות, וכמובן התקשורת: "מישהו יכול להגיד שהמגישים של גל"צ לא מזוהים? יעל דן לא מזוהה? רזי ברקאי לא מזוהה? אני לא בא ואומר בוא נעשה 50/50 של הדעות המיוצגות, אני אומר בואו נתחיל ב- 70/30, כדי לגוון - זה הרבה יותר מעניין!".

 "אנשים"- רביעי וחמישי ב-18:50, שישי ב- 18:30