הקשר בין שירות בצבא להתמודדות בתכניות ריאליטי הפך לאחד הנושאים החמים ברשת. זו לא הפעם הראשונה שהנושא עולה לדיון ציבורי, והפעם במרכז הבמה עומד השופט רני רהב והשאלה האם הוא צודק או לא כשהוא בודק עם מתמודדי "הכוכב הבא" אם שירתו בצבא. הגולשים מנסים לפצח מה הסיבה לתשומת הלב שרני מקדיש לנושא, והאם זה אכן רלוונטי בתחרות שירה שמטרתה למצוא את הזמר או הזמרת שיהפכו לכוכבים של ישראל.

לאורך תכניות "הכוכב הבא" רהב לא פסח על אף מתמודד. בזה אחר זה כל אחד מהם התבקש לענות על שאלת מיליון הדולר בגרסאות שונות: האם שירתו בצבא, איפה שירתו, באיזה תפקיד והאם עשו שירות מלא. עבור רני השאלות האלה לא פחות חשובות מיכולות השירה עצמן.

המתמודדות הראשונה שעוררה ויכוח בנושא הייתה אורית ביינסאי, שבמפגש הראשון שלה עם השופטים ננזפה על ידי רהב: "עלי לא מקובל שבחורה בת 18 וחצי תעמוד פה ותגיד לא בא לי לעשות צבא, זה מקומם אותי ומרגיז אותי". חברו לפאנל השופטים, צביקה הדר, חלק עליו ויצא להגנתה של אורית: "אתה לא יודע מה הסיפור שלה מאיפה היא באה ואני לא אוהב את ההתלהמות הזאת".

העמדה של צביקה משקפת את עמדתם של צופים רבים, שהגישו מספר תלונות לרשות השנייה לפיהן רהב מביך את המתמודדים ושואל שאלות שלא קשורות לתחרות: ייתכן שחלק מהזמרים לא שירתו בצבא מסיבות בריאותיות, כלכליות, או סיבות אישיות אחרות שאינם מעוניינים לחשוף בטלוויזיה ורהב לא משאיר להם הרבה ברירות.

ג'קו אייזנברג: "כשרון זה לא מספיק"

מצד שני, ייתכן שרהב הוא היחיד שמתעקש לשאול עכשיו את השאלות שיהפכו לחשובות בהמשך. ג'קו אייזנברג, מתמודד בתכנית "כוכב נולד" זכה לאהדה רבה מצד הצופים, מה שהוביל אותו להיות מנצח העונה הרביעית. אבל ימי התהילה שלו לא נמשכו הרבה זמן: אחרי שחשף שלא שירת בצבא ודיבר בגנות חיילי צה"ל, הקריירה שלו התרסקה והוא מתקשה לשקם אותה גם בימים אלה למרות שחלפו שנים מאז: "הפכו את זה לקריטריון בלי שאף אחד ידע. גם אם יש לך כישרון והוא אסטרונומי, כנראה אתה צריך לעשות גם שירות צבאי", הוא מודה.

בדומה לצביקה ורני, גם גולשי "חי בלילה" חלוקים בדעותיהם: רוחמה חורי מחזקת את רהב ומבהירה נקודה שהוא לא התייחס אליה: בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה" היא מסבירה שחובה לשרת בצבא כדי שלא ייווצר מצב שהמנצחים, שלימים יהפכו לכוכבים ומודלים לחיקוי, יעבירו מסר לפיו השירות לא מספיק משמעותי ואפשר להצליח בלעדיו. שרה לוי לעומתה, מייצגת את הצד השני של המטבע וכמו צביקה היא טוענת שמדובר בתחרות שירה קודם כל וזה לא ראוי להעלות את הנושא האישי בשידור.

ומה אתם חושבים? השתתפו בסקר:

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00