תשעה דו"חות בשבועיים, זה מה שקיבל הנהג עמוס דדון, ובמקרה הזה לא מדובר בעבריין תנועה. כבר שנים שהוא נוהג בכביש מספר 4, בקטע שבכניסה לחדרה ללא בעיה מיוחדת. אלא שלפני כחודשיים, קיבל בדואר כמות בלתי סבירה של דו"חות תנועה. מסתבר, שהמהירות המותרת בקטע הכביש בו נהג דדון לעתים תכופות, ירדה מ-90 קמ"ש ל-50, ללא התראה מוקדמת מהמשטרה.

"לא דו"ח אחד אלא תשעה דו"חות, וכולם באותה הצומת", סיפר דדון בריאיון ל"חי בלילה", "בדיעבד מתברר שהכביש שאני נוסע בו כבר מעל לחצי שנה הוא בכלל כביש עירוני. הלכתי וחיפשתי את התמרור הזה, ואכן יש תמרור ומתברר שהוא מוסתר".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

דדון לא ויתר, והחליט להחזיר מאבק. הוא פתח קבוצה בפייסבוק בשם "מצלמת מהירות בחדרה למניעת תאונה או למילוי קופת המדינה". בקבוצה, שמונה כעת כ-600 חברים, נהגים נוספים שיתפו סיפורים על מצלמת המהירות המדוברת.

"נקנסתי ב-750 שקל ובשמונה נקודות", שיתף גיא דבירי, נהג נוסף שקיבל דו"חות על נהיגה במהירות מופרזת, באותו קטע כביש ומאותה מצלמת מהירות. "השילוט שנמצא למצלמה הזאת הוא באזור חפציבה, ויש אחר כך בערך עוד שלוש כניסות לכביש, שבאף אחת מהן אין שלט שנכנסת לשטח בנוי". הנהגים החליטו לנקוט באמצעים משפטיים, ויחד עם עו"ד אביעד סיני בודקים את האפשרות לקבלת החזר כספי ולשינוי הסדרי התנועה בכביש.

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: כל מה שצריך לדעת לקראת הפיצול של ערוץ 2

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בקטע כביש זה מוצב תמרור המורה על כניסה לשטח עירוני, שהנסיעה המותרת בו הינה עד 50 קמ"ש. לאור העובדה, כי במהלך שלושת השנים האחרונות התרחשו בקטע כבישים זה מעל ל-90 תאונות דרכים - מתבצעת במקום אכיפה משטרתית. נמשיך לאכוף את חוקי התנועה, כדי לשמור על שלומם וביטחונם של משתמשי הדרך".

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: לוח השידורים המלא

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-22:45, קשת, ערוץ 2