בפחות מ-24 שעות עבר הפוקוס לחלוטין מהדיון בהתנהלות הבעייתית בבית ראש הממשלה - פרשת שרה נתניהו והבקבוקים הממוחזרים, לפרשה חדשה: טענות הליכוד לפיהן מאחורי ארגון V15 הפועל להחלפת הממשלה, עומד מימון זר שמתערב לכאורה בהחלפת השלטון בישראל, בניגוד לחוק.

"איך בוז'י לא יודע שוב שמי שמממן את המפלגה שלו זה שוב עמותות ושוב תאגידים", קראה ח"כ מירי רגב, "עד כמה אפשר לשקר את הציבור? עד כמה גם אפשר להיות צבועים?".

הליכוד טוען כי עמותת "קול אחד" המממנת העיקרית של V15, מנהלת קמפיין מטעם המחנה הציוני להפלת נתניהו. לטענת חברי כנסת בכירים במפלגה העמותה נהנית מכספי תורמים אזרחי מדינות זרות, ולכן מדובר בעבירה פלילית על חוק מימון מפלגות, האוסר על מפלגה לקבל תרומות ממקורות שאינם ישראליים ובהיקפים המאפיינים את הקמפיין שמנהל הארגון.

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

אז איך למעשה הפכה מערכת הבחירות שלנו לתעמולת קמפיינים אישיים שמבוססים על ספין שרודף ספין? קבלו שיעור בתקשורת: ביום שבת האחרון, בזה אחר זה ישבו באולפן "פגוש את העיתונות" איילת שקד (הבית היהודי), העיתונאי אראל סג"ל המזוהה עם הימין ואופיר אקוניס (הליכוד), שענו תשובה זהה כשנשאלו על פרשת הבקבוקים הממחוזרים: "אתם ממחזרים תרתי משמע את הסיפור הזה, בזמן שיש פה את הפצצה הגדולה ביותר של בחירות 2015", קרא אקוניס, "שחזור של בחירות 99' - קניית שלטון בכסף על ידי מפלגת העבודה".

שעות בודדות לאחר מכן, הגיע הדובר הלא רשמי של משפחת נתניהו, ניר חפץ, מנהל מטה ההסברה של הליכוד, לאולפן חדשות 2 והדגיש את הנושא: "יש סיפור אחר, על מיליוני דולרים שזורמים מכספים מחו"ל, פרשת עמותות חדשה שאנחנו לא עוסקים בה עכשיו בראש המהדורה". בהמשך הספין שהוצת במהדורות החדשות, הפך לקמפיין הרשמי של הליכוד.

מאיפה המימון?

אם אכן יש אמת בכך שמימון זר משפיע על החלפת השלטון בישראל, אלו האשמות חמורות ומטרידות, ולכן מערכת חי בלילה החליטה לבדוק מי עומד מאחורי אותו ארגון מסתורי V15 שהצליח להסעיר את המערכת הפוליטית שלנו: לפי אתר התנועה "ניצחון 2015 היא תנועה על-מפלגתית שהוקמה על ידי חבורה של ישראלים צעירים עם ההכרזה על בחירות". אבל זה לא מדויק, התנועה היא אולי על-מפלגתית, אבל מקימיה הם עם אורייטנציה מאוד ברורה.

מדובר בשני אנשים: הראשון נמרוד דוויק, בן 34, הבעלים של דייס מרקטינג - משרד לשיווק ניו מדיה ויחסי ציבור שעבד בעבר עם מרצ. הוא גם ניהל את מערך הדיגיטל של ניצן הורוביץ כשזה התמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו. השני הוא איתמר ויצמן, רק בן 22, הוא השתחרר לפני חצי שנה מגלי צה"ל, היה לשעבר יו"ר נוער מרצ וגם הוא עבד עם ניצן הורוביץ. יש להם סניפים בתל אביב, ירושלים, באר שבע וחיפה, והרבה כסף שהולך למתנדבים שכמעט כל שישי בבוקר הולכים מדלת לדלת ומשכנעים אזרחים להחליף את השלטון.

נשאלת השאלה - מאיפה המימון? איך הצליחו שני צעירים להקים ארגון עם מערך של מאות מתנדבים ועובדים בשכר? "החלטתי לשבור שתיקה", כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו איש העסקים הישראלי שי אגסי, המקורב לעמותה, "OneVoice היא עמותה שעובדת יותר מעשור כדי לאחד את השפויים במזרח התיכון נגד הקיצונים. היא מובלת על ידי אדם שאני גאה לקרוא לו חבר שלי - Daniel Lubetzky  - יהודי מדהים ממקסיקו שתורם מיליוני דולרים מכספו האישי באמונה שהוא יעזור לשלום לבוא למזרח התיכון".

ומה תגובת "המחנה הציוני" לההאשמות של הימין? "זאת תגובה של אנשים שהקרקע פועלת מתחת לרגליהם", משיב יצחק הרצוג, "אני מבין אותם, אחרי 6 שנים קשה מאוד לאבד את השלטון".

"חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00