הסערה הציבורית סביב דבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, הובילה במהרה למחאה, מצידם של לא מעט אמנים, שהגיעה לשיאה הערב. בכנס חירום של אמני ישראל, נשא עודד קוטלר נאום בו תקף את השרה על כוונותיה לצנזר את התרבות והאמנות בישראל, על פי דבריה. נאומו של קוטלר זכה לכינוי "נאום הבהמות" לאחר שדיבר על "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב" שנוהים אחר 30 מנדטים.

"עדר של בהמות". קוטלר (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)
הנאום שחולל סערה | צילום: אורן נחשון / פלאש 90

אנשי תקשורת רבים הגיבו לדבריו של קוטלר ברשתות החברתיות. מיקי רוזנטל צייץ בטוויטר: "ההתבטאות של עודד קוטלר דוחה ומגעילה. חופש הביטוי שייך לכולם, ימין כשמאל, גם למירי רגב. אאבק בדעותיה, לא אתן לסתום לה את הפה". ציון נאנוס הזכיר בציוץ שפירסם גם הוא בטוויטר את נאומו של יאיר גרבוז מעצרת השמאל במהלך מערכת הבחירות האחרונה וכותב: "עודד קוטלר גורם ליאיר גרבוז להישמע (כמעט) נאור וליברלי, לענת וקסמן להיראות סבלנית. איזו התנשאות וטמטום".

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

דיברנו עם עודד קוטלר כדי לקבל ממנו תגובה ראשונה לדברים החריפים שאמר בנאומו. "היעדר חופש ביטוי יוביל אנשים ללכת באופן עיוור אחרי מדיניות כלשהי", מסביר קוטלר, "ואז הם יהיו משולים לעדר שמה שנותנים לו זו לא תרבות פתוחה אלא קש וגבב". לשאלתנו, האם הוא חושב שהגזים בדבריו, מגיב קוטלר: "צריך להגיב כשקוראים להחרים אותך".

מירי רגב. ארכיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90, חדשות)
צילום: מרים אלסטר / פלאש 90, חדשות

השרה מירי רגב פרסמה הערב בפייסבוק תגובה לדבריו של קוטלר: "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם בהמות מלחכות עשב חושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיניי מבטאת חושך תרבותי".

חי בלילה: א'-ג' ב-23:25