לפני כשנה שידרנו כתבה ב"עובדה" על מאות החטופים שמחוזקים בשבי בסיני, ותשלום הכופר שמתרחש בתל אביב. החטופים סיפרו על העינויים שכוללים מכות חשמל ואונס, ועל כך שאלו שאינם מצליחים לשלם נרצחים ואיבריהם נמכרים. בעקבות הכתבה נעצרו כמה מהשותפים בפשע הבינלאומי המזעזע הזה, אולם כפי שעולה מסיפורה של אחלם- החטיפות והעינויים עדיין מתרחשים, כמה קילומטרים מהגבול של ישראל עם מצרים.

כעת נחשפת עדות מתוך החיים בשבי הבדואי בסיני. אחלם בת השמונה כלואה שם כבר חודשיים, יחד עם הוריה. בשיחה עם עיתונאית באיטליה היא נשמעת מבקשת  סיוע על מנת להצליח להיחלץ מגיהנום המחנה. בנוסף ל-10,000 הדולר שכבר שילמו לחוטפים, הצליחו הוריה של אחלם לגייס עוד 9,000 דולר מקרוביהם בחו"ל. וכעת מספר האב כי "אמרתי לחוטפים שאין ביכולתי להשיג יותר מ19,000 הדולרים שכבר שילמתי. כשהם שמעו זאת, הם הודיעו לי שישחררו אותי ואת אשתי, אבל בתי הקטנה צריכה להישאר אצלם."

ראשיתו של הסיפור בביקור של אחלם והוריה אצל קרוביהם בסודן, מרחק של 4 שעות הליכה מעירם באריתריאה. זה מסע שהם עשו כבר מספר פעמים בעבר, ולא הייתה בכוונתם להמשיך משם לישראל. אחלם, בקולה הילדותי והמתוק, מספרת: "שמונה אנשים חמושים משבט ראשידה ראו אותי ואת משפחתי והכריחו אותי להיכנס לרכבם. הם הסיעו אותנו למקום אחר, שם החזיקו אותנו, קשורים לעץ יחד עם אריתראים נוספים, במשך שישה ימים." אביה מספר שכעבור ששת הימים הגיעו שתי מכוניות ולקחו אותם משם, אז הבינו שנמכרו לחבורה של גברים שחורים, שהם לא יודעים את מוצאם. לאחר מכן הם נמכרו שוב, הפעם למצרים. שלוש פעמים עברו אחלם והוריה מיד ליד – עד שהגיעו למחנה בסיני.

העינויים, מספרת אחלם בהקלטה, לא מסתכמים במכות המקלות ובאש. כשהיא נשאלת האם היא מקבלת אוכל, היא משיבה שרק "מעט", ואחר כך מודה שהיא והוריה ניזונים מכיכר לחם אחד שהם מקבלים פעם ביומיים. במשך החודשיים בהם היא מוחזקת במחנה עינויים בסיני, אחלם הופרדה מהוריה לעשרה ימים מכיוון שהתעכבו בתשלום הכופר, ולא יודעים מה עבר אליה באותם ימים – רק שהיא לא מפסיקה לבכות.

האב מספר בשיחה המוקלטת שאחלם במצב רע מאד. הפצעים בגופה, שנגרמו מהעינויים, מזדהמים. בגלל המחסור באוכל היא רזתה מאד ורואים את עצמותיה. כשעינו את אמא במכות חשמליות לנגד עיניה, היא בכתה במשך 24 שעות רצופות.

כעת החוטפים משבט אל ראשידה מוכנים לשחרר את הוריה ששילמו 21,000 דולר, אולם מסרבים לשחרר אותה עד שהוריה ישיגו סכום נוסף של 20,000 דולר. בשיחה איתה ועם אביה הם מתארים את הגיהנום בו הם נמצאים, והמצוקה זועקת מקולם.

עדויות נוספות באתר רופאים לזכויות אדם

צפו בכתבה המלאה

עובדה, שני ב-21:00