תגובות

מ'גלובס' נמסר: "גלובס דוחה בתוקף את הטענה בגין אי הפרדה או חלילה פגיעה בחופש הביטוי והדעה של העיתונאים בגלובס. אנו מכבדים ומוקירים את חופש הביטוי ואין כל התערבות של המנכ"ל בתכני העיתון. ראוי לציין כי ב 26.9.2016 התקיימה פגישה בה ציינו חברי הוועד כי אין להם כל טענה לגבי החופש העיתונאי שלהם, לא בהווה ולא בעבר. לא עלתה שום טענה שכזו, מעולם.

במסגרת החתימה על ההסכם הקיבוצי הרחב היחיד בענף העיתונאי, הוכנסו שני סעיפים מרכזיים המתייחסים לאתיקה בכלל וחופש עיתונאי בפרט. כשנשאלו חברי הוועד מדוע יש צורך להכניס להסכם הקיבוצי את הנושא, ניתנה על ידם התשובה: "כיום אנחנו בהחלט נהנים מחופש עיתונאי מלא. אבל היום המנכ"ל כאן איתן מדמון, והעורך הראשי חגי גולן, ומי ערב לנו כי הם יישארו כאן לנצח?"

 באופן טבעי, על רקע הליך הכינוס של מניות פישמן וסגירת המכרז למכירת עיתון "גלובס", מתעוררים קולות רבים של בעלי אינטרס. נדגיש כי כבכל גוף תקשורת וכמתבקש מתוקף תפקידו, מעורבות המנכ״ל במערכת העיתון באה לידי ביטוי אך ורק בהעברת תלונות פניות או מכתבים מעורכי דין ומושאי סיקור לעורכים. אין בכל כל התערבות פסולה, ואף כללי האתיקה מחייבים אותו לנהוג כך".

>>הרגעים שכתבי "עובדה" לא ישכחו לעולם

"עובדה": שני אחרי החדשות, ערוץ 2, קשת