"הערב ב'עובדה' נביא תחקיר עם חומרים נדירים, בהם רואים דקה אחרי דקה במצלמות נסתרות כיצד פעילים של ארגוני זכויות אדם פועלים כדי להסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לשירותי מנגנון הביטחון של הרשות הפלסטינית", מספר הבוקר עמרי אסנהיים לתכנית "הבוקר של קשת". "הדין של אותם אנשים אגב הוא עינויים במקרה הטוב, ומוות במקרה הרע, ובחומרים שנראה הערב נראה פגישה אחרי פגישה, תכנון אחרי תכנון, איך הם מתכוונים להסגיר את אותם אנשים".

בתחקיר הערב יובא סיפורם קבוצת פעילי ימין שחדרו לארגוני שמאל קיצוניים וחשפו כיצד עזרא נאווי, פעיל שמאל קיצוני הפועל בעיקר בדרום הר חברון, מעביר מידע מסכן חיים. "החומרים הגיעו אלינו דרך גלעד אך ואבירם זאבי מארגון "עד כאן", ארגון שהוקם לפני שלוש שנים בחשאיות כבדה, כשהמטרה שלהם היא לחדור לאותם ארגוני זכויות אדם", מספר אסנהיים. "הארגון של השניים לא נחשב לארגון קיצוני, והם רק אומרים 'לא הכל נקי וישר אצלם, ואנחנו רוצים לראות מה קורה שם בפנים באמת'. הם מצטרפים בתחילה להפגנות, נשתלים בתוכן, ואחרי זה נכנסים כמתנדבים שמגיעים לצמרת של אותם ארגונים. אחד מאותם פעילים מצליח ממש להיצמד לעזרא נאווי, איש צבעוני שעושה עבודה ברוכה של שנים למען הפלסטינים, אבל דרך אותן מצלמות נסתרות אנחנו מקבלים זווית נוספת על פועלו".

תגובת עזרא נאווי: "שידור הכתבה הוא חלק ממאמץ לחבל בפעולות שלי ושל חבריי לצד האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון. לא אני טמנתי פח לסוחר הקרקעות. ההפך הוא הנכון".

התחקיר המלא ישודר הערב ב-21:00 ב-"עובדה"