לפני 14.5 שנים נרצח רחבעם זאבי על ידי מחבלים ומאז מיליוני שקלים הושקעו לטובת הנצחת מורשתו. הערב (ה') תחקיר "עובדה" יבקש לחשוף את הסודות האפלים שלא מספרים לנו על עברו של גנדי: על הקשרים ההדוקים על העולם התחתון, שיטות האיומים והתקיפות המיניות החוזרות ונשנות. הבוקר הגיע כתב המערכת ועורך התחקיר, עמרי אסנהריים אל "הבוקר של קשת" שם סיפר לגלית ויואב כיצד נחשף לראשונה לעברו המפוקפק לכאורה של גנדי: "התחלתי לעבוד על התחקיר לפני שנה, עשיתי כתבה על כרם התימנים ונחשפתי לקשריו של רחבם זאבי עם העבריינים של הכרם". 

עוד מספר אסנהיים כי תחילה התחקיר כלל לא עסק בנשים, אך שככל שהעמיקו בנושא וחקרו תקופות שונות משירותו הצבאי, התגלו עוד ועוד נשים שהתלוננו על תקיפות מיניות חמורות ואונס. "שורה של נשים שנושאות במשך עשרות שנים כאב עמוק ולא מעיזות לספר. הגיעו אלינו נשים שלא סיפרו אפילו לבעל ולילדים שלהן". בין אותן נשים נמצאת גם השחקנית רבקה מיכאלי שבחרה להיחשף בקולה ופרצופה אל מול המצלמה. 

אחת הדילמות הקשות איתן התמודדה מערכת "עובדה" היא האם לחשוף את סודותיו האפלים של אדם שכבר אינו בין החיים. על כך מעיד אסנהיים כי מה שעמד לנגד עיניהם הוא מה יקרה במידה ועדויות אלו לא היו נחשפות: "נעשה כאן מסע יח"צנות בניסיון לשמר היסטוריה ולקבע מורשת שילדינו גדלים עליה" אומר אסנהיים ומסביר כי לתפיסתו קיימת חשיבות ציבורית עצומה לחשוף צדדים נוספים באישיותו של אדם שמערכת החינוך בארץ ניזונה ממורשתו.

>>בית המשפט התיר לפרסום את תחקיר "עובדה" ובו עדויות על תקיפות מיניות של רחבעם זאבי

"עובדה": התחקיר המלא ישודר הערב (חמישי) ב-21:00