רגע לפני סיום העונה של "עובדה" בימים שני ושלישי הקרובים אז תביא מערכת התכנית ראיון מיוחד עם ברק אובמה לצד תכנית מיוחדת על יחסי ישראל-ארה"ב, חזרנו לתחקירי העונה האחרונה, עם פוקוס מיוחד על חמש התכניות והסיפורים שהצליחו לרגש, לעניין ולסקרן אתכם במיוחד.

1. איתי אנגל בחזית מול דעאש

תיעוד מיוחד מהמקום המסוכן בעולם. איתי אנגל הצטרף ללוחמי הגרילה הכורדית, ראה אותם נלחמים מטווח אפס בלוחמי דאע"ש וזכה לדבר פנים אל פנים עם לוחמי דאע"ש הפנאטיים ושמע מהם כמה אנשים שחטו במו ידיהם, בכמה ירו וכמה ראשים ערפו. וגם מה הכי מפחיד את לובשי השחורים של דאע"ש בשדה הקרב. 

>> לכתבה המלאה

2. חבורת הכרם: כנופיית הפשע המאורגן הראשונה בישראל

"כנופיית הכרם" פעלה משנות השישים עד תחילת שנות השמונים, ונקראה כך משום שראשיה היו תושבי "כרם התימנים" בתל אביב. השניים, טוביה אושרי ורחמים אהרוני, החלו את קריירת הפשע בסדרת פריצות ומעשי שוד, והרחיבו את העסקים לסחר והברחת סמים, הונאות מתוחכמות בארץ ובחו"ל וסחיטות באיומים.

>> למתחם "כנופיית הכרם" המלא

3. סיפור החברות האמיצה שנגמר ברצח

הם גדלו יחד והיו קרובים יותר מאחים. אפילו משפחותיהם התרגלו לראות אותם בצמד בכל רגע נתון. ובכל זאת, כשהמשטרה התייצבה בביתו של ראובן, אביו של אור ריבק, ובישרה לו שבנו נרצח, היתה לו רק שאלה אחת: זה רוסלן? מה הביא את רוסלן לרצוח בדקירות סכין את החבר היקר לו יותר מכול? ומה גרם לשחף, אמו של אור, לפגוש בכלא את החבר שרצח את בנה ולהביט לו בעיניים?

>> לכתבה המלאה

4. לבד בסג'עייה

בתחילת המבצע הקרקעי ב"צוק איתן", נקלע כוח גולני לקרב הקשה במלחמה. שני נגמ"שים נתקעו בסג'עייה כשלפתע נפתחה אש כבדה. לוחמי הכוח ומפקדיו לא דיברו מעולם על מה שהתרחש שם, בין פרדס הלימונים למנהרה שחפר החמאס, דרכה נחטפה גופתו של אורון שאול. עמרי אסנהיים משחזר איתם את רגעי הייאוש והגבורה, וגם את המחדלים שהובילו לאסון. הפקה מיוחדת של "עובדה". 

>> לכתבה המלאה

5. ממעמקים

ב-1 באוגוסט 2014, דקות לאחר הפסקת האש, נתקל כוח גבעתי במארב ברפיח. מהאש נהרגו רס"ן בניה שראל, מפקד הסיירת וסמ"ר ליאל גדעוני. גופתו של סגן הדר גולדין נחטפה למנהרה. חבריהם עמדו בפני החלטה חדה: להישאר בחוץ או לרדת למנהרה. אילנה דיין, גלעד טוקטלי ואיה בק ליוו במשך חודשים את הלוחמים ואת המשפחות השכולות, שמתייסרים עד היום בדילמות, שנחתכו אז ברגע אחד.

>> לכתבה המלאה

>>> פרויקט מיוחד ל-mako: כתבי התכנית עם "העובדות מאחורי עובדה"