"הבנתי שעורך הדין שלי עובד נגדי", כך אומר אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שבעיצומה של החקירה המשטרתית שהתנהלה נגדו החל לחשוד שעורך הדין שלו הוא זה שלמעשה כורה לו בור. חסן החל להקליט את הצעותיו של פישר והביא לבסוף למפלתו אל מול המצלמות, כשעורך הדין יצא מבית הקפה באשדוד עם מזוודת הדולרים היישר לזרועותיהם של חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים. עם פיצוץ הפרשה, התברר שחסן לא לבד. אחד אחד מתייצבים לקוחותיו לשעבר של פישר ומתארים בפני כתבת "עובדה" נסלי ברדה דפוס דומה.

אלון חסן (צילום: פלאש 90)
"הבנתי שעורך הדין שלי עובד נגדי" | צילום: פלאש 90
הם מתארים כיצד נמשכו אל הזוהר והפרסום של עורך הדין המקושר רונאל פישר, נתנו בו את אמונם, סיפרו לו את הכמוסים בסודותיהם, והופתעו למצוא את עצמם בלבה של חקירה משטרתית. עו"ד פישר היה הראשון שנחלץ לעזור. לחלק הוא סיפר על קשריו במשטרה, לאחד על חברותו עם פרקליטת המחוז, לרוב ידע לספק פרטים סודיים מחדרי החדרים של המשטרה, ולפעמים אפילו הזהיר את לקוחותיו לפרטי פרטים מה יישאלו בחקירה הבאה. ואז הגיעה ההצעה – תמורת סכום שמן במזומן הוא, ורק הוא, יוכל לחלץ אותם מהבוץ. את הכסף, הסביר, יעביר לשותפיו האלמונים מהעבר השני, במשטרה או בפרקליטות. אלה שמסרו לו את כל המידע ועכשיו יכולים, לטענת פישר, תמורת הר המזומנים למחוק בהינף יד אישומים, לסגור תיקים. רק תשלמו.

תחקיר "עובדה" מתאר את הדרך שעבר פישר מימיו כעיתונאי מתחיל ותמים למראה בעיתון "חדשות", ועד לנפילה הגדולה. הוא גם מעלה שאלות נוקבות על האופן שבו התמסרו שוטרים בכירים לחיבוקו של פישר ועל עומק שיתוף הפעולה שלהם אתו. בין אם יורשע פישר ובין אם ינוקה מכל אשמה, השאלות האלה על יחידת העילית של משטרת ישראל, להב 433, שבה התרחשו כל הפרשות הנחקרות כעת במח"ש, יוסיפו להדהד.

עוד ב"עובדה":

עו"ד רונאל פישר בחר שלא הגיב לשאלות שהפננו אליו. בשמו נמסרה הכחשה גורפת להאשמות נגדו. פרקליטיו מוסרים כי פישר מנוע מלהתייחס לטענות "מחשש לטענה מהותית לשיבוש הליכי חקירה".

עו"ד רות דוד מוסרת בתגובה כי בטענות שהועלו אין כל ממש. "אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. שוקי משעול הורשע בדין, וההיגיון הפשוט הוא כי לו אכן הייתה מוצעת לו דרך למלט את עצמו, הוא היה חוטף אותה".

דוברות המשטרה מסרה בתגובה: עו"ד פישר מעולם לא פעל בשיתוף להב 433. ההכרות שלו עם תנ"צ ברכה מסתכמת בייצוג חד פעמי בבג"צ, והניסיון לקשר בין השניים לתיקי חקירה מוטעה. בשל חקירת מח"ש אנו מנועים מהתייחסות לתיקים שחקר הקצין החשוד רב פקד מ"'.

בשמו של רפ"ק מ', מוסרים עורכי הדין  עופר בר טל ודב גלעד כהן: "מרשינו מכחיש את ההאשמות נגדו ומעולם לא קיבל מפישר כסף. למרות חברותם הקרובה, מ' לא חשף בפני פישר סודות מעבודתו ופישר לא חשף בפניו את סודות לקוחותיו. באשר לטענות לובינסקי, מדובר בתלונת שווא. באשר לטענותיו של אלון חסן: חסן מנסה להסיט את האש ממנו לעבר רב פקד מ', שניהל את החקירה נגדו. מ' משתף פעולה באופן מלא עם חקירת מח"ש".

"עובדה" - ימי שני ב-21:00