17 בני אדם נהרגו בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בארבע השנים שחלפו מאז שנפתח. עשרות נוספים נפצעו רבים מהם ממש באותו מקום. כל מי שעיניו בראשו זיהה את הבעיה: מעבר חצייה בעייתי, נתיב תחבורה ציבורית מבלבל, ושדה ראייה מוגבל.

לפני חודש קיבלו יהודה ומלכה חכם את בשורת האיוב. שני בניהם, יותם (26) ויואב (22) נהרגו בציר הזה מפגיעת אוטובוס, בדרכם לצפות במשחק כדורגל בבית ההורים. כשקמו יהודה ומלכה מהשבעה הם החליטו שחייבים לשים למחדל הזה סוף. צוות "עובדה" ליווה את המשפחה במאבקה לגילוי האשמים במחדל, וגילה ממצאים מדהימים.

כך, למשל, פחות מחודשיים לפני התאונה שגרמה למותם של האחים, התקיימה בפתח תקווה ישיבת מועצת העיר שעסקה בציר המסוכן. הישיבה התכנסה בעקבות התראות חוזרות ונשנות של ועד ההורים של בית הספר הסמוך לצומת. ההורים דרשו לטפל בבעיה. הקלטות מתוך הישיבה, המתפרסמות לראשונה בתוכנית "עובדה", מגלות כמה ברורה ובהירה הייתה הכתובת על הקיר. הנוכחים בישיבה חוזרים ומתריעים: "הרמזור לא מספיק", הם אומרים, "העניין הוא כזה, שכל יום שמחכים יכול להיגמר באסון, וזה כולם מבינים". בסוף הישיבה, פונה אחד המשתתפים למנכ"ל העירייה ודורש תשובה: "אדוני המנכ"ל, אני יכול לקבל תשובה מה אתה מתכוון לעשות מחר בבוקר? הרי זה נורא".

האזינו לישיבת העיריה:

עיריית פתח תקווה לא העלימה עין מהמפגע התעבורתי, אלא התריעה פעם אחר פעם בפני כל הגורמים האחראים, ובהם משטרת ישראל ומשרד התחבורה.  איציק אוחיון, ראש העיר היוצא, שלח מכתב דחוף בנושא לשר התחבורה ישראל כץ כחודש בלבד לפני מותם של יואב ויותם חכם. בעירייה טוענים כי תשובתו של כץ לא התקבלה עד היום.

עובדה, שני ב-21:00