משהו קורה לך כשאתה מתחיל לפתוח את המגירות של אבא, מי יודע מה תמצא שם ואת מי. השחקן עמוס לביא ('שחור', 'אדמה', 'תפוחים מן המדבר') שהלך לעולמו במפתיע לפני כחצי שנה השאיר אחריו ארבעה ילדים מארבע נשים שונות. יסמין, דנה, ליר ואלה הקטנה הם אחים שאף פעם לא ממש הכירו. גדלו בארבעה בתים שונים, לארבע אמהות שונות . כמה ימים אחרי מותו של אבא הם מצאו את עצמם בפעם הראשונה ביחד.

עמוס לביא, שחקן ענק שזכה בין היתר בשלושה אוסקרים ישראלים, עוד הספיק לשלם לפני מותו שכר דירה חודש קדימה. יום אחרי השבעה ילדיו החליטו לעבור לגור בביתו ביחד עד טקס גילוי מציבה. 30 יום יש להם, 30 יום לפנות את הבית ולבדוק האם זה אפשרי בכלל, באיחור של שנים, להפוך סוף סוף לאחים. ביחד עם הצלם רונן מאיו התלוויתי אל הילדים של עמוס בתקופה המטלטלת שבין השבעה לטקס גילוי מציבה. כבר יצא לי בחיי המקצועיים לעמוד מן הצד ולתעד רגעים חד פעמיים אבל מעולם לא נקלעתי לרגע טהור ואינטימי כל כך – הרגע שבו מתוך האובדן נולדת משפחה חדשה.  
הסיפור הזה שישודר ב'עובדה' נגמר בארבע נשים וארבעה ילדים סביב קברו של גבר אחד. הגבר הזה שנכנס לחייהם בסערה ובאותה סערה גם יצא מהם, דאג להיפרד מהעולם בחן, כמו מאהב צרפתי מאיזה סרט ישן של טריפו: עמוס לביא ביקש לפני מותו שישתלו ליד הקבר שלו בוגנוויליות, פרח שדורש טיפול צמוד. לטקס גילוי המצבה שלו הגיעו ארבע נשותיו כל אחת עם בוגנוויליה. והרגע הזה, שיכול לגרום לך לצחוק ולבכות ביחד, היה שווה את המסע כולו.

עובדה, קשת, חמישי 21:15

עוד בעובדה: מוות במוצבבחזרה לכרמל | שלושה תינוקות בחודשיים אילנה דיין בתוך קן הצרעות של הטליבן | טיוח בחסות המשטרה | המדריך למהפכה של איתי אנגל | הנרדף | השבוי הישראלי בלוב מדבר לראשונה