מטקס האוסקר, שיתקיים ב-28 בפברואר בלוס אנג'לס, ייצאו מעט מנצחים והרבה מפסידים מאוכזבים. אך גם מי שלא יזכו בפסלון הנכסף לא ילכו הביתה בידיים ריקות, ואולי אפילו נזכה לראות חלק מהם בישראל. "שקית ההפתעות" שמחולקת למפסידים בטקס האוסקר כוללת השנה מתנות בשווי שיא של 232 אלף דולר, בהם גם טיול בן עשרה ימים בישראל, עם טיסות במחלקה ראשונה ולינה בבתי המלון הכי יוקרתיים בירושלים ובתל אביב, בשווי של 55 אלף דולר - המתנה היקרה ביותר בחבילה. שוויו של סל המתנות הוא 232 אלף דולר.

מלבד הטיול בישראל יוכלו המפסידים, שעשויים למנות השנה את ג'ניפר לורנס, מאט דיימון או קייט וינסלט, להתנחם בטיול בן 15 ימים ליפן (בשווי של 54 אלף דולר), שנה של השכרות חופשיות של מכוניות אאודי בשווי 45 אלף דולר, אספקה לכל החיים של קרם הלחות ליזורה בשווי 31 אלף דולר, מזון לחיות מחמד בשווי 6,300 דולר, חבילת אימונים עם "גורו בריאות" בשווי 1,400 דולר ו"טיפול הרמת חזה ערפדי" - הלהיט החדש בהוליווד - בשווי 1,900 דולר.

מימון הביקורים של מובילי דעה ומקבלי החלטות בישראל הוא חלק מפעולות השיווק של משרד התיירות. מדי שנה אגף האירוח במשרד, שאחראי על הנושא, מארח כ–3,000 מקבלי החלטות, אנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל מחו"ל. הם נלקחים למסעדות טובות, לבתי מלון מצוינים, ומראים להם את האתרים המרכזיים שישראל מציעה לתיירים, כדי שיעבירו את הבשורה הלאה. אלה יכולים להיות סלבים, אנשי דת כמו כמרים ורבנים, סוכני נסיעות עם פוטנציאל לקידום האינטרסים של ישראל בעולם ועוד.

כל חברה שמוכנה לתת בחינם את המתנות האלה מבינה שכשהעולם ישמע שאותו סלב השתמש בשירותיה, או במקרה של טיול — ביקר בישראל, החשיפה שיקבל המוצר היא אדירה. כדי להבין מה הפוטנציאל התקשורתי של ביקור כזה בישראל, כל שצריך הוא להיזכר בביקור של קים קרדשיאן ובעלה קניה ווסט באפריל 2015, ובסיקור הרחב שזכה לו באמצעי התקשורת בישראל ובעולם.

"הביקור חוסך השקעה של מיליוני שקלים בקמפיין"

לדברי צבי לוטן ממשרד התיירות, "ביקור של כל אחד מהמועמדים שווה להשקעה של כמה מיליונים של שקלים בקמפיין תיירותי טוב שאנחנו עושים בחו"ל. זה מקבל סיקור תקשורתי בעולם, שבלעדיו ישראל לא הייתה זוכה להתייחסות חיובית כזאת, ואנחנו צריכים הדים חיוביים. כל מועמד שיחליט לממש את הפרס הזה יביא לחשיפת מיליונים לישראל החיובית".

בשלב זה אין לדעת אם אכן מישהו מבין המועמדים יממש את המתנה שמדינת ישראל מציעה לו, שכן ההחלטה של אותו ידוען אם לממש את הקופון נמצאת בידיו. "אני אשמח מאוד שזוג או שניים יגיעו", אמר לוטן, "אבל אף אחד לא יודע אם זה יקרה. אני לא צריך לפרט לגבי המצב של ישראל מבחינה גיאו־פוליטית בעולם".

שר התיירות, יריב לוין, אמר: "היה ויחליטו לממש את ההזמנה — ביקורם בארץ יביא לתהודה עצומה בקרב מיליוני המעריצים והעוקבים אחריהם ברשתות החברתיות ובכלל. כמו כן, עצם העובדה שהם שוקלים לנסוע לחופשה בישראל, מעמידה את האופציה של ביקור בישראל כנושא לשיחה בקרב המעגלים החברתיים והמקצועיים של הכוכבים".

מועמדי האוסקר לא יהיו הראשונים שהמשרד יממן את ביקורם, בתמורה לתמונה מפרגנת בפייסבוק מתל אביב או ציוץ מרגש בטוויטר מהכותל המערבי. לפני כשנתיים וחצי ביקר בישראל ליונל מסי, כדורגלן ברצלונה ונבחרת ספרד. אחריו הגיעה הזמרת פאולה עבדול, שאפילו שמעון פרס שכיהן כנשיא המדינה באותה עת פינה את לוח הזמנים שלו כדי לפגוש אותה.

לפני כשנה ביקרה בישראל הקומיקאית האמריקאית היהודייה, צ'לסי הנדלר, שמחזיקה שלה יותר מ–5 מיליון עוקבים בטוויטר וקרוב ל–3 מיליון בפייסבוק. הנדלר לא הסתפקה רק בתמונה המסורתית מהכותל, והעלתה תמונה שלה יושבת על גמל, כשהיא חשופת חזה ועל הפטמות שלה ציור של דגל ישראל. לצד התמונה כתבה "מוסלמי הרשה ליהודייה חשופת חזה לשבת על הגמל שלו. ואומרים שאנחנו לא יכולים לחיות זה לצד זה? אני אומרת שננסה, שאנחנו יכולים ושנצליח". אתרי הבידור מכל העולם לא פיספסו את ההזדמנות ושיתפו את התמונה, וישראל זכתה לתמורה בגין הטיול עליו שילמה.

לדברי צבי לוטן ממשרד התיירות, "ביקור של כל אחד מהמועמדים שווה להשקעה של כמה מיליונים של שקלים בקמפיין תיירותי טוב שאנחנו עושים בחו"ל. זה מקבל סיקור תקשורתי בעולם, שבלעדיו ישראל לא הייתה זוכה להתייחסות חיובית כזאת, ואנחנו צריכים הדים חיוביים. כל מועמד שיחליט לממש את הפרס הזה יביא לחשיפת מיליונים לישראל החיובית".

בשלב זה אין לדעת אם אכן מישהו מבין המועמדים יממש את המתנה שמדינת ישראל מציעה לו, שכן ההחלטה של אותו ידוען אם לממש את הקופון נמצאת בידיו. "אני אשמח מאוד שזוג או שניים יגיעו", אמר לוטן, "אבל אף אחד לא יודע אם זה יקרה. אני לא צריך לפרט לגבי המצב של ישראל מבחינה גיאו־פוליטית בעולם".

שר התיירות, יריב לוין, אמר: "היה ויחליטו לממש את ההזמנה — ביקורם בארץ יביא לתהודה עצומה בקרב מיליוני המעריצים והעוקבים אחריהם ברשתות החברתיות ובכלל. כמו כן, עצם העובדה שהם שוקלים לנסוע לחופשה בישראל, מעמידה את האופציה של ביקור בישראל כנושא לשיחה בקרב המעגלים החברתיים והמקצועיים של הכוכבים".

מועמדי האוסקר לא יהיו הראשונים שהמשרד יממן את ביקורם, בתמורה לתמונה מפרגנת בפייסבוק מתל אביב או ציוץ מרגש בטוויטר מהכותל המערבי. לפני כשנתיים וחצי ביקר בישראל ליונל מסי, כדורגלן ברצלונה ונבחרת ספרד. אחריו הגיעה הזמרת פאולה עבדול, שאפילו שמעון פרס שכיהן כנשיא המדינה באותה עת פינה את לוח הזמנים שלו כדי לפגוש אותה.

לפני כשנה ביקרה בישראל הקומיקאית האמריקאית היהודייה, צ'לסי הנדלר, שמחזיקה שלה יותר מ–5 מיליון עוקבים בטוויטר וקרוב ל–3 מיליון בפייסבוק. הנדלר לא הסתפקה רק בתמונה המסורתית מהכותל, והעלתה תמונה שלה יושבת על גמל, כשהיא חשופת חזה ועל הפטמות שלה ציור של דגל ישראל. לצד התמונה כתבה "מוסלמי הרשה ליהודייה חשופת חזה לשבת על הגמל שלו. ואומרים שאנחנו לא יכולים לחיות זה לצד זה? אני אומרת שננסה, שאנחנו יכולים ושנצליח". אתרי הבידור מכל העולם לא פיספסו את ההזדמנות ושיתפו את התמונה, וישראל זכתה לתמורה בגין הטיול עליו שילמה.

הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker. עוד באתר: 

>> אושרה ייצוגית נגד קווי חופשה: מכרה כרטיסים לטיסות שעלולות לא להמריא
>> שינוי בהרגלי הצריכה: קונים פחות בסופר, יותר בחנויות טבע