תכנית הלימודים פרחי היי-טק במכללה האקדמית נתניה הינה תוכנית בת 5 שנים שמטרתה להקנות לסטודנטים הצעירים, שאיתמר ביניהם, כלים מקצועיים בעזרתם יוכלו להשתלב בתפקידי עתודה ביחידות התקשוב והטכנולוגיה השונות, על פי התמחותם, במהלך שירותם הצבאי. במקביל ללימודיו האקדמים בתכנית זו, ממשיך איתמר ללמוד בבית ספר תיכון. "החברים שלי מהלימודים מעריכים אותי ממש, חושבים שאני גאון, למרות שאני חושב שיש הרבה מהחברים שלי שיכלו להצליח גם כן", מספר איתמר.

למה התחלת תואר ראשון בזמן התיכון?

"בתיכון שבו אני לומד סיפרו על האפשרות ללמוד לתואר ראשון במדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה בזמן לימודי התיכון, וזה נורא עניין אותי. אני אוהב מחשבים ורציתי ללכת ללמוד כדי להבין איך מחשב עובד ואיך עובד כל עולם הסמארטפונים".

כבר מהרגע הראשון הבין טקה שזאת לא הולכת להיות משימה פשוטה. בכל זאת מדובר בתואר ראשון בתחום הטכנולוגיה וההייטק והוא ילד בן 15 שצריך עוד במקביל ללמוד לבגרויות, לסיים תיכון וכל זה בלי לוותר על חיי החברה, שכל כך משמעותיים בגיל הזה: "אני לא רוצה להפסיד את התקופה הזאת שנקראת נעורים מצד אחד, אבל אני רוצה לסיים את התואר הראשון כדי לקבל נקודת זינוק גבוהה יותר. לצה"ל אתגייס כעתודאי וכך אוכל לעזור לצבא בתחום שלמדתי. בעתיד הרחוק אני רוצה לעבוד בסטארט-אפ ולעשות משהו טוב דרך זה. אם אצליח לשנות משהו בעתיד בעזרת הכלים שקיבלתי בלימודים, אדע שזה היה שווה את זה".

עוד בלימודים וקריירה:

לטענת איתמר קשה מאוד להתנער מהסטיגמה הקיימת על ילדים ונערים בני הקהילה האתיופית: "זה ממש מטופש ואני רוצה להוות דוגמה לכך שאין הבדל ביני למי שלא שייך לעדה. אני חושב שכולם שווים וכל אחד צריך למצוא את המקום שבו הוא טוב. לדוגמה, יש הרבה אתיופים שטובים במתמטיקה אבל בגלל הסטיגמה שאתיופים הם עצלנים ולא רוצים ללמוד, אז לא רואים הרבה מהם בלימודים. אני כאן כדי להראות שאפשר גם אחרת, אני מרחיב את האופקים שלי ולומד דברים שלא הייתי לומד בשלב הזה של חיי אם לא הייתי הולך ללמוד לתואר ראשון כבר בתיכון. התואר הזה הוא מקפצה ענקית לחיים עבורי".

מה התואר הזה דורש ממך?

"הלימודים במכללה מסתכמים ב-5 שעות שבועיות, לא כולל מטלות בית כמובן, במשך 3-5 שנים. בנוסף אני לומד בתכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, שזה מוסיף לי המון ידע וכמובן עוזר גם בתואר במדעי המחשב. ההבנה שלי במתמטיקה היום היא הגבוהה ביותר שהייתה לי אי פעם".

"כאשר אנו רואים את עיניהם הבורקות ואת לחייהם הסמוקות של צעירים אלה, אנו מוכנים להשקיע בקידומם את מירב המאמצים", אומר פרופ' עמוס ישראלי, דיקאן בית הספר למדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה, על תכנית פרחי הי-טק, "זוהי תקופה יפה ועמוסה בחייה של כל צעירה ובחייו של כל צעיר. אנו מודעים לאחריות הרבה המוטלת על כתפינו בקבלתם של צעירים אלה. אנו עומדים בקשר מתמיד עם ההורים, הן באמצעות הטלפון והן בפגישות פנים אל פנים". 

בית הספר למדעי המחשב: פרחי הי-טק

תכנית הלימודים נפתחת בכיתה ט' ונמשכת לאורך תקופת הלימודים בתיכון. לאחר סיום התיכון, משתתפי התוכנית זכאים לשנת דחיית שירות, בהתאם לתוכנית האקדמיזציה של צה"ל. במהלך שנה זו התלמידים מסיימים את לימודיהם ומקבלים תואר בוגר במדעי המחשב. בשנת הלימודים הקרובה יפתח מחזור נוסף, הסגל בבית הספר למדעי המחשב במכללה האקדמית נתניה ובראשם הדיקן פרופ' עמוס ישראלי, מזמינים כל תלמיד העולה לכיתה ט' ולומד במסלול 5 יחידות מתמטיקה לפנות לבירור פרטי התוכנית.

 >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>