בזמן שתכננתם: העובדים שהפכו את העבודה הזמנית לקריירה מצליחה
סמנכ"ל חטיבת הלקוחות היה פעם נהג, מנהלת משאבי אנוש התחילה כקופאית ומנהלת מותגים הייתה פעם מציבת סטנדים. עובדים שהתחילו את הקריירה בעבודות מזדמנות מספרים כיצד פרצו קדימה והגיעו לפסגת הפרמידה

אם אי פעם יצא לכם לעבוד ב"עבודה זמנית" כדי לחסוך כסף לטיול הגדול, בטח תיארתם לעצמכם שתפקיד של מלצרית, ברמן או מוכר בחנות זו עבודה שתעשו רק למשך שנה אחת, ואחר כך תמשיכו במסלול החיים המתבקש. אלא שלפעמים החיים זה מה שקורה בזמן שמתכננים תוכניות אחרות, והזמני הופך לקבוע. עובדים שבאו לרגע הפכו את העבודה לקריירה ארוכת טווח, כמו למשל קופאית שהפכה למנהלת משאבי אנוש, או נהג שהתקדם לסמנכ"ל חטיבת הלקוחות. במילים אחרות - לעולם אל תגידו לעולם לא, והשתדלו לא להצמד יותר מדי לתכניות המתאר שלכם, אחרת אתם עשויים לפספס הזדמנויות פז.
הברמן שהפך למנהל רשת הברים מייק'ס פלייס


אלא שגם בגיל 45 נראה כי לגנצמן לא נמאס מחיי הלילה, ולמרות שהוא מנהל את העסק המצליח, הוא עדיין שותף פעיל בתפעול השוטף: "אני עובר בכל הסניפים לפחות פעם בשבוע, ואם צריך אני מפנה כוסות מהשולחנות או שוטף כלים, אנחנו מאמינים בעבודה קשה", הוא אומר. "נמשיך לפתח את 'מייקס פלייס' ואנחנו מעוניינים למכור זיכיונות גם בצפון הארץ ולקדם את המוזיקה ותרבות הבלוז בישראל".
הקופאית שהפכה למנהלת משאבי אנוש בבורגר ראנץ'

"יוצא לי להיזכר ביום הראשון שלי ובחיים לא הייתי חושבת שאשאר ברשת כמעט 20 שנה", היא מודה, "ותק כזה הוא לא משהו סטנדרטי, במיוחד בעידן של היום שמחליפים עבודות כמו גרביים". העובדים שמגיעים אליה לראיון מופתעים לשמוע שלפניהם ניצבת מנהלת בכירה שהחלה את דרכה כעובדת זוטרה ממש כמוהם - "הם חושבים ש'נולדתי' במשרד ולא מאמינים שעבדתי פעם במטבח, הם לרוב במעין שוק 'חיובי'", היא מספרת.
מנהל העבודה שהפך למנכ"ל פארק המים שפיים

לאחר שלוש עונות בפארק קודם לתפקיד של מנהל תפעול וכוח אדם, ולאחר מכן מילא תפקידים ניהוליים בפארקים נוספים ברחבי הארץ. בזכות הניסיון והוותק שצבר בתחום החליט לחזור למגרש הביתי, פארק המים שפיים, ונכנס לתפקיד המנכ"ל לפני שנה. "זו תחושה טובה לחזור למקורות, חלק גדול מהצוות עבד איתי בתחילת הדרך וכמובן שזה מקל על קשיי ההתאקלמות שקיימים אצל מנכ"ל חדש", הוא מציין. גם לאור אומר כי בשלב זה הוא אינו מעוניין לעזוב את המקום הנוכחי לטובת משהו חדש. "האתר שלנו הכי מדליק, אם אשאף ללכת למקומות אחרים, זה לא יהיה בתחום התיירות", הוא מצהיר ומוסיף: "בתחום הזה זוהי באמת פסגת הפירמידה".
הנהג שהפך לסמנכ"ל חטיבת הלקוחות ב"הרץ"


יחד עם זאת הוא מודע לעובדה כי מסלול הקריירה שעבר אינו אופייני לכל אחד בשוק העבודה, "זה שילוב של יכולות וכישרון אך גם מערכת שתומכת", הוא אומר. "'הרץ' דוגלת בסיפוח אנשים מתוך המערכת לניהול וכמובן שמדובר גם בטיפת מזל". ובכל זאת, למרות הדרך הארוכה שעבר, הוא עדיין שואף להגיע לטופ הפירמידה: "זו תהיה מעין סגירת מעגל".
מציבת הסטנדים שהפכה למנהלת חטיבת המותגים ב"ליימן שליסל"


בתור תפקידה כמנהלת חטיבת המותגים, זהבי בונה תוכניות שנתיות להחדרת המותג לשוק, אחראית על גיוס ספקים נוספים ועל ביסוס מעמדם של המותגים בשוק הישראלי. מה הממתקים האהובים ביותר על הישראלים, אגב? "בתחום הוופלים מוצרי לואקר הם האהובים והמוערכים יותר בארץ", היא מגלה, "ובתחום הסוכריות - הסוכריה הנמכרת ביותר הכי מנטוס".
עוד ב-mako לימודים וקריירה: