צפו בסיפורים המעניינים של 27.5 לאורך השנים (צילום: רויטרס)
תכירו, ראש הממשלה הבא שלכם | צילום: רויטרס

שנת 2009 כבר כאן ואין זמן טוב יותר לתחזיות שנתיות מאשר היום הראשון שלה. פאנל המיסטיקניות שלנו מגלה מה יקרה השנה בתחומי הפוליטיקה, הכלכלה, הבטחון, הספורט והקולנוע. המסקנה - לא מחכה לנו שנה משהו. עדיף לחכות ל- 2010 או ל-2012.

מה יהיו תוצאות בחירות 2009?

עדי אשכנזי, מתקשרת: "ביבי לוקח את הבחירות, אין ספק בכלל. זה הזמן שלו, והוא דווקא יפתיע לטובה כראש ממשלה. הוא למד את הלקח שלו ולא יעשה את אותן טעויות. קדימה והעבודה, לעומת זאת, יקבלו מכות רציניות, ואחרי הבחירות יתחיל שם תהליך של התפוררות. כרגע שתי המפלגות האלה בסוג של אופוריה, אבל הדור הישן של המנהיגים יפנה מקומו לחדשים וברק, למשל, יצטרך ללכת הביתה - הוא לא משרת יותר את העבודה. בניגוד לעבודה ולליכוד, שם יש תקופות רעות ותקופות טובות, כוחה של קדימה יירד בחצי, למרות שלבני תקבל תפקיד מפתח בממשלה. במקביל, ליברמן תופס תנופה ומרצ יישארו במקומם".

אורנה דהן, נומורולוגית קבלית: "הקרב הוא בין ביבי לציפי, ברק לא במשחק. זמן לחימה מייצג דמות גברית, ולכן לבני תזוז הצידה וביבי ייקח את הבחירות. העם עוד לא מוכן לדמות נשית, במיוחד עכשיו, זה מזכיר לו את גולדה מאיר. גם לא יירשמו אחוזי הצבעה גבוהים. העם עייף".

תמי גולדשטיין, מתקשרת: "מי יזכה? זה לא באמת משנה. אין כרגע מנהיגות נבחרת. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לבד במדבר, אולי בסוף נגיע לחוף מבטחים. ובכל זאת - ביבי כנראה ייבחר לראשות הממשלה, אהוד ברק מתחזק, וציפי לבני הולכת לאיבוד בין כל היועצים שלה. אולי היא תהיה ראש ממשלה, אבל לא מנהיגה, למרות שאנרגטית היא היחידה מבין השלושה שקורצה מחומר של מנהיגים. הבעיה שהיא עטופה באנשים שלא באמת עוזרים לה. ביבי, לעומת זאת, מוקף בלהקה הנכונה. אבל תהיה ממשלה חלשה, עם הרבה התנגדויות, שמורכבת ממפלגות קטנות שכל אחת מהן תנסה וגם תצליח לגנוב לעצמה נתח נכבד מקופת המדינה".

איך יראה המצב הבטחוני בארץ ב-2009?

שחקני הספסל של מכבי תל אביב בדכאון (צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE)
מכבי תל אביב. יתגעגעו לימים של פעם | צילום: גיא בן זיו, מערכת ONE
אשכנזי: "המצב לא ישתנה הרבה אחרי המבצע ועדיין יזרקו עלינו טילים, אבל המרחק בין זה לבין מלחמה כוללת גדול. אני לא רואה שאירן נכנסת לסיפור הזה השנה, אנחנו לא נתקוף אותם והם לא אותנו. זה יישאר מקומי".

גולדשטיין: "משהו חיובי: תופעת המחבלים המתפוצצים לא תחזור. בחודש מרץ אני מקבלת שקיימת סכנה בתחום התעופה - לאו דווקא למטוסים, אולי לשדה התעופה. לא בטוח שיקרה משהו, אבל זה יהיה קיים ברמת הסיכון".

איך ישפיע עלינו המשבר הכלכלי ב-2009?

אשכנזי: "השפל העולמי ימשוך את מירב תשומת הלב השנה, אבל באמריקה נפתח דף חדש והדרכים לפתרון יגיעו משם. המשבר יישאר איתנו עד 2011 ורק אז יהיה אפשר להתחיל להניע את הצמיחה. כרגע הכל עומד במקום, אבל ממיתון רק מתחזקים - נגלה מה חסר והייצור יתמקד שם, נמצא פתרונות אמיתיים לבעיות הדלק והמים. בעיית המים חמורה במיוחד- מחכות לנו שנים של יובש. דרוש פתרון מעשי יותר מ'לא להשקות את הגינה'. ביבי ינהיג השנה את התפלת המים. כמו שאמרתי, הוא איש מלא הפתעות".

דהן: "עד מאי אנחנו נמצאים בירידה בכל התחומים, כולל הכלכלה, ורק במאי ניכנס לתקופה של עלייה כלכלית. מבחינת אנרגיה עולמית - המצב סטטי. אני קוראת ל-2009 שנה סתמית, ללא הברקות באף תחום. שנה שתנדנד בין עליות לירידות. 2010, לעומת זאת, תהיה שנה עולמית טובה".

גולדשטיין: "לא צריך אותי בשביל לדעת שב- 2009 יימשכו גל הפיטורים והירידה ברמת החיים. אני מקבלת שהמוסר שלנו ייפגע בעקבות כך, וחוויה אנרגטית של 'אדם לאדם זאב'. אני קוראת לאנשים להיות באהבה ולא בשנאת חינם, ולכבד כאלה שיש להם פחות. תפיסת הגלובליזציה תחזור אחורה וכל המוסד הזה יתפרק. מסופרים גדולים, לדוגמא, נחזור למכולות המקומיות. אבל עוד נחזור לשפע. צריך לנשום עמוק ולחכות שיעבור ההוריקן. דווקא מבחינת החינוך בארץ, משהו חיובי יקרה השנה - ההפגנות והמאבקים ישאו פרי, ההנהגה תפנה לתחום משאבים והוא יזכה לתנופה חיובית, גם בתחום החינוך האלטרנטיבי וגם במוסדות להשכלה גבוהה".

מה יקרה בעולם ב- 2009?

דהן: "מבחינה עולמית זו שנה של שיחות. בצרפת משהו יתערער, ושוב נראה את הרבה יהודים צרפתים בארץ. אני רואה גם נציגים ישראלים זוכים בשני פרסים בגזרה העולמית".

גולדשטיין: "פקיסטן תתקוף את הודו, יהיו גילויים אנטישמיים בארצות הברית ובמערב אירופה יתגלו מתחים בין מוסלמים לנוצרים. הם הולכים להיכנס לסינדרום פונדמנטליסטי, שהולך להתפרץ במדינות רגועות דווקא כמו נורווגיה ושוודיה. 2012 לעומת זאת תהיה שנה נהדרת, אבל עד אז נצטרך לשרוד. אני לא ממליצה לעשות שינויים רדיקליים: לא לעזוב עבודה ולא להיכנס להרפתקאות כלכליות. הכול נכנס השנה לסוג של עיוות, אך ב-2012 תתרחש הקפיצה המיוחלת".

מה התחזיות שלכן בתחום הספורט הישראלי?

האם זה סימן גם לאוסקר? (צילום: חדשות)
ואלס עם באשיר. הדעות חלוקות | צילום: חדשות
אשכנזי: "הבעיה האמיתית השנה היא לצהובים. זו לא השנה שלהם, לא בכדורגל ולא בכדורסל. מכבי לא תחזור לגדולתה ואבי נמני יגמור את השנה על הפנים. גם בית"ר ירושלים מתפרקים - אין הנהלה והם לא מצליחים לשקם את המצב. הם עוד לא קולטים כמה הם בצרות. הפועל תל אביב דווקא ינסקו השנה, וגם למכבי חיפה תהיה שנה טובה. שנתיים טובות מחכות גם לשחר פאר, שתפתיע בגדול ותגיע רחוק, וליוסי בניון".

גולדשטיין: "אני רואה אלוף ישראלי בסייף, והישגים ישראליים בתחום השייט".

מה יקרה עם הסרט הישראלי הבולט של השנה - "ואלס עם באשיר"?

אשכנזי: "מחכים לסרט עוד פרסים בשרוול. אני רואה אותו לוקח פסלון, כנראה של גלובוס הזהב".

גולדשטיין: "אני לא רואה זכייה, יש אבל אפשרות גבוהה מאוד למועמדות לאוסקר".