mako
פרסומת

הפרסומת שמרגיזה את כל ההומופובים: "מסוכנת מדי"

לראשונה בהיסטוריה של הטלוויזיה בדרום אפריקה הוצגה בפרסומת חדשה נשיקה בין שני גברים. ההומופובים לא נשארו חייבים ומיד תקפו אותה עם טענות בסגנון "הלכתם רחוק מדי". חלק מערוצי הטלוויזיה אף סירבו לשדר את הפרסומת, שנועדה להעלות את המודעות ל-HIV, בטענה שהיא "פוגענית" או "מסוכנת מדי"

דרור בלילטי
mako גאווה
פורסם:
אין תמונה
לנו זה דווקא נראה מאוד טבעי
הקישור הועתק

5 מליון תושבים בדרום אפריקה מגדירים את עצמם כהומואים, ועדיין, הפעם הראשונה ששודרה בטלוויזיה נשיקה בין שני גברים הייתה השנה בפרסומת בשם "נשיקה". הפרסומת מציגה בהילוך איטי שני בחורים שנעמדים ומתנשקים בזמן ארוחת הערב, בעוד מי שכנראה האבא של אחד מהם, נדהם ולא יודע איך לבלוע את זה. התמונה מתחלפת לצילום תקריב של עטיפת קונדום נפתחת, עם הכיתוב ״we're brave enough to come out. so we're definitely brave enough to cover up".

מכון אנובה לבריאות וקרן אלטון ג׳ון לאיידס הפיצו את הפרסומת כחלק מקמפיין להעלאת המודעות ל-HIV. הקמפיין, "we the brave" פונה לקהילה הגאה. באופן בלתי נמנע הקמפיין גרר אחריו שורה של תגובות המופוביות. אנשי מדיה חברתית יצאו נגד הפרסומת בטוויטר בטענות כמו "הלכתם רחוק מדי", או "איך אסביר את זה לבת שלי?". רוב התגובות ההומופוביות הסתכמו בטענה ש"הפרסומת לא נאותה", אבל גרוע מזה, חלק מהערוצים פשוט סירבו לשדר את הפרסומת בטענה שהיא "פוגענית" או "מסוכנת מדי".

ראש מחלקת השיווק של מכון אנובה לבריאות ענתה בתגובה שהקמפיין נועד למשוך קהל צופים מסוים באמצעות מקרים שאיתם הוא יכול להזדהות, ולא הייתה כל כוונה לזעזע. "הנושא חשוב לבריאות הציבור ודחוף", היא מסבירה, "ואין לנו את הפריבילגיה להיזהר ולדבר מסביב לנושא".

רוצים לזכות בכרטיסים למתחם ה-VIP של XL במצעד הגאווה? לחצו כאן