זו יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת ועוצמתית, מלאת אינטימיות ויופי, אבל כשמדובר בלידת בית לא מתוכננת - החוויה עלולה להפוך למבהילה ומלחיצה. הזוג החביב הזה ממש לא תכנן לידת בית, אבל בסופו של דבר תפקדו כהורים, כרופאים וכמיילדות - והחליטו לחלוק את החוויה בטוויטר.  מרקו רוג'רס ובת זוגו אנייה וויליאמס חיים את הרשת - מרקו עובד כמפתח, ואנייה היא מנכ"לית של סטרט-אפ. לכן, היה אך טבעי שהם יחלקו את לידת הבית המפתיעה שלהם, שלב אחרי שלב, באינטרנט - וליתר דיוק: יספרו על החוויה בסדרת ציוצים בטוויטר. 

אנייה וויליאמס (צילום: טוויטר)
זה מה שיצא בסוף, תראו - עולם! | צילום: טוויטר

"יש לי 10-15 דקות לפני שהיא מתעוררת, אז נראה לי שזה זמן טוב לספר על איך יילדתי את התינוקת שלי בעצמי". כך פתח מרקו את שרשור הציוצים שמגולל את ההרפתקה שעברו הוא ובת זוגו. "היא נולדה בבית. במיטה שלנו. רק אני ואנייה היינו שם, וחמי היה בסלון. ולא, זה *לא* היה מתוכנן", הוסיף וכתב האב הגאה והמיילד לעת מצוא. 

מרקו מוסיף ומספר שאנייה הייתה מאוד נחושה ללמוד ולדעת כמה שיותר ולהגיע ללידה מוכנה ככל האפשר. כחלק מההכנות, היא למדה קורס היפנובירת'ינג, ותכננה לידה טבעית. כדי להישאר רגועה ולאפשר ללידה להתקדם, אנייה רצתה להישאר כמה שיותר בבית לפני שתצא לבית החולים - אבל כנראה שהתכנית פשוט הלכה טוב מדי. 

"בשבת בבוקר אשתי התעוררה עם צירים", כותב מרקו, ובציוץ הבא מרחיב: "הייתה לנו אפליקציה שמתזמנת את הצירים ומודדת כמה זמן הם נמשכים, וגם מבקשת ממך לדרג כמה הם כואבים". אבל תוך זמן קצר, כמעט בן רגע, הצירים התחזקו - ובני הזוג הבינו שפשוט אין סיכוי שיצליחו להגיע לבית החולים בזמן. בשלב הזה, אנייה מחליפה את בעלה ומספרת על הלידה מנקודת מבטה. 

"הרגשתי את הכאב הכי מטורף אי פעם, והשמעתי קול שלא זיהיתי בעצמי. הרגשתי שמישהו אחר נוהם מהגרון שלי". מי שכבר יודע דבר או שניים על לידות יכול לנחש מה יכלול הציוץ הבא - ואם חשבתם על לחיצות, אתם צודקים בהחלט. "ואז הגיע צורך מטורף ללחוץ. הרגשתי כאילו אני הולכת לעשות את הקקי הכי גדול בעולם". 

שוב מרקו תופס פיקוד, ומספר לעוקבים על ירידת מים דרמטית, ממש רגע לפני שהראש מגיח (כן, לפעמים המים יורדים רק בסוף הלידה). "אמרתי לה שאנחנו חייבים לזוז לבית החולים, אפילו ניסיתי לגרור אותה לאוטו, אבל היא אמרה לי שאין סיכוי שהיא תצליח, ושהיא רק רוצה ללחוץ. התחננתי שלא תלחץ ותתאפק עד בית החולים - אבל כמובן זה לא אפשרי. הכל נהיה בהילוך אטי סביבנו, אני וחמי איבדנו עשתונות ורק אשתי המדהימה, בתוך הצירים, אמרה לי להתקשר מהר לאמבולנס ולהביא את ספר ההכנה ללידה שלה, שיש בו פרק על לידות חירום". 

אבל עד שמצא את הדף הנכון בספר, חיכתה למרקו הפתעה. "כשהרמתי את העיניים ראיתי אותה על ארבע, ואת הראש של התינוקת מבצבץ מבין הרגליים שלה. היא אמרה: 'זה קורה', והראש שלי התרוקן ממחשבות". 

אנייה וויליאמס (צילום: טוויטר)
"פחדתי כל כך להזיק לתינוקת או לאשתי" | צילום: טוויטר
אבל כשהראש בצבץ החוצה, מרקו הבחין שהתינוקת כחולה. "צעקתי לאשתי שתלחץ מהר, אבל היא אמרה שהיא לא מצליחה ושאמשוך את התינוקת. פחדתי כל כך להזיק לתינוקת או לאשתי, אבל לפני שהיה לי זמן להתלבט - נעמי רוז שלנו פשוט החליקה החוצה".  שנייה לאחר מכן, מרקו הבין שהתינוקת לא נושמת. "התקשרנו לאמבולנס, שוב, ואמרנו שהיא לא נושמת. הנחו אותי לשפשף לה את הגב, ופתאום היא פלטה קצת מים, ושחררה את הבכי הכי טהור וצלול בעולם". 

את סדרת הציוצים חותמים ההורים בתמונה של התינוקת, ישנה בשלווה, עם הכיתוב: "כוכבת ההצגה" - ובהחלט יהיה לגברת מה לכתוב בפרק הלידה בעבודת השורשים שלה. 

>> הכירו את הנשים שבוחרות ללדת לבד