עם כל הכבוד למגזיני האופנה, ויש כמובן מלא כבוד, דפי האינטרנט כבר מזמן הפכו לאופציה המהירה והמוצלחת לשעת הקריאה של הפאשיוניסטיות - ולראייה מה שאנחנו עושות כאן כל יום ב-FF. אמנם אין תחליף לניחוח דפי הכרומו, אבל המגזינים המקוונים מהווים תחליף פרקטי למדי לחובבי וחובבות מדעי וחדשות האופנה. אז התלבשנו על הרשת ומצאנו את האתרים המוצלחים ביותר בכל מה שקשור לסטייל: מבלוג עבור ברי המזל המסתובבים בפריז, דרך אתר לייף סטייל ואופנה תל אביבי למהדרין ועד אפליקציה שמהווה את המקבילה האופנתית ל"שזאם" - זיהוי פריטי לבוש בלחיצת כפתור. האינטרנט מעולם לא היה כה מסוגנן.

1. פריזאית

אין תמונה
פריזאית

הבלוג של כנרת רוזנבלום, עיתונאית לשעבר וסופרת בהווה, הוא לא בלוג אופנה פר אקסלנס, אלא מעין מדריך לייף סטייל לבירת השיק הצרפתית. הוא עוסק באוכל, ברים טרנדיים, עיצוב ואמנות, בגדים ומחשבות שנתקל בהם אדם עם מודעות אופנתית. גם כשהיא כותבת על קרואסון השוקולד הטעים בעיר, היא עושה את זה עם המון סטייל ובלי להתלכלך בפירורים. רוזנבלום עברה לפריז לפני כמה שנים בעקבות הקריירה האקדמית של בעלה ומאז היא מתפרנסת מכתיבה על העיר היפה בעולם. לאחרונה גילינו בזכותה את רשת היד השנייה "גריסול", שמוכיחה שאפילו בפריז אפשר למצוא וינטג' זול. 

אין תמונה
המלבישה

2. המלבישה

איילאבג'וש (צילום: getty images)
ווי לאב ג'וש טו | צילום: getty images

"כותבת, עורכת, מעצבת, מסתובבת, מאיירת, שופוהולית בגמילה אבל עדיין קופצת על בסיס שבועי לביקור בספינת האם (קניון רמת אביב), קוראת המון, מזפזפת הרבה, מגדלת (שני בנים), לא מפחדת מפחמימות. שלי גרוס, נעים מאוד". הבלוג של גרוס, שנקרא "המלבישה", הוא אקלקטי אך תמציתי, שנון אך לא מרושע ובעיקר שופע טעם טוב והגיגים מצחיקים שלוחצים על בלוטות הסטייל עם הרבה צ'ארם. היא מצליחה לעשות קישורים בין סיפורים אישיים מהחיים לבין אופנה ועל הדרך מספקת עצות וטיפים לא רעים בענייני סטיילינג, טיפוח ויחסים. היא גם חושפת את הקוראות להרבה מותגים חדשים, בעיקר מצרפת, והכל תוך כדי חינוך להרבה חולצות פסים.

3. איי לאב ג'וש

אין תמונה
הכי שיקי

"או מיי גאד, איי לאב ג'וש!" הוא המשפט שיורה דמותה של שר הורוביץ (בגילומה של אלישיה סילברסטון) בסרט הקאלט "קלולס", כשההבנה שהיא מאוהבת באחיה החורג מפלחת לה את התודעה. את הרגע הקולנועי הזה, שבו עוברת הדמות מעין התגלות ומבחינה בפרט קטן אך חשוב שחמק ממנה עד כה, מנסה לשחזר מיכל רונאל בכל פוסט ופוסט שהיא מעלה בבלוג שלה, שבו היא מספקת לשוחרי האופנה המקומיים מנה גדושה של חו"ל מתובלת בשפה יפה ובכושר הניתוח המרשים שלה שניכר שנובע מתשוקה גדולה. רונאל היא די.ג'יי, ואת הבלוג היא הקימה לפני יותר משלוש שנים, די במקרה, כאשר במסגרת מסעות הציד היומיים שלה ברשת בעקבות מוזיקה חדשה לפלייליסט של הערב, הבינה שהאופנה משתלטת לה על המערכת. ווי לאב ג'וש טו.

4. O.A.F with their heads

אין תמונה
תלאביביאן

אינספור נערות ובחורות ברחבי העולם נוהגות להתלבש בבוקר ומייד לדווח לכולם היכן רכשו את האאוטפיט המושלם מכולם. גם בארץ מתפשטת התופעה, אם כי בינתיים באופן לא מזהיר במיוחד. בים החובבנות הנוטפת ניחוחות יחצניים בולט לטובה הבלוג של מאי גרדוס, שבו מופיעים צילומים נהדרים שלה בשלל תלבושות, תמונות מעוררות השראה מתוך קמפיינים שהיא אוהבת ולפעמים גם סיקורים קצרים מתצוגות אופנה (של בוגרי שנקר, למשל). שמו של הבלוג הוא משחק מילים שמתכתב עם המשפט "Off with their heads" מ"אליסה בארץ הפלאות" בשילוב עם ראשי התיבות "Outstanding Art and Fashion". נייס.

5. תל אביביאן

_OBJ

אתר לייף סטייל שנכתב בתל אביב אבל מדבר חו"לית שוטפת. תל אביביאן הוא למעשה סופר גרופ של כותבים תל אביביים מתחומים שונים, שמאגד תחת כתובת אינטרנט אחת בלוגים מקומיים מצליחים שחלקם היו פעילים עד לא מזמן באופן עצמאי: "הגרסיונר" של אייל דה-ליאו וסהר שלו על אופנת גברים, "ההולך ברחובות" שלוכד מתלבשים מעניינים, בלוג הצילומים של גוני ריסקין, בלוג התרבות והאמנות של דלית נמירובסקי, בלוג המתכונים "מתכוניישן" ובלוג האופנה הבינלאומית של רוזה סינייסקי. מייסדת הפרויקט היא הבלוגרית השבדית אנה קופיטו, שנכבשה בקסמה של העיר ואנשיה ושמה לה למטרה להפיץ את הבשורה התל אביבית בעולם, תוך שהיא סבורה שמדובר בעיר כה מגניבה כי היא משתנה ללא הפסקה.

_OBJ

היציאה: האפליקציה החדשה "סנאפ פאשן"

האפליקציה שהושקה בחודש שעבר בבריטניה, היא למעשה המקבילה האופנתית של אפליקציית המוזיקה הפופולארית "שזאם", המספקת זיהוי מיידי של שיר ומבצע על פי הקלטה של שניות ספורות. סנאפ פאשן חוסכת מצרכני האופנה סיטואציות מביכות של פנייה לאנשים זרים, הענקת מחמאה על הנעליים היפות ובירור זריז לגבי החנות שבה נרכשו. מעתה, בכל פעם שפריט כלשהו צד את עין המשתמש ב"סנאפ", הוא צריך לצלם אותו, להריץ עליו חיפוש, וכל האופציות הדומות הזמינות לקנייה ברשת יופיעו מיד.