ארגוני זכויות האדם הפועלים למען מבקשי מקלט ממשיכים בכל הכוח להפיץ את מסריהם ברשת. בשבוע שעבר סיפרנו לכם על סרטון ויראלי שיצרה עמותת א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט) לפיו ההשקעה בחולות היא למעשה בזבוז כספי הציבור, וכעת הארגונים עוברים לשלב הבא: קמפיין ויראלי שמזמין את הגולשים להעלות "קולות מחולות". 

מאז שעות הבוקר גולשים מפרסמים בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלהם ציטוטים של מבקשי מקלט, כפי שהם נאספו באתר המיזם ומצרפים לו את ההאשטאג #HolotVoices. גולשים מוזמנים להיכנס לאתר, לבחור ציטוט שעמו הם מזדהים ולפרסם אותו מחדש ברשת. מטרת המיזם היא לחשוף את הציבור לנקודת מבטם של מבקשי המקלט - ובדרך זו לא לתת לנושא לשקוע אל תחתית סדר היום.

קולות מחולות
מתוך הקמפיין
 

עד כה נראה שהמקפיין זוכה להיענות גבוהה, והוא מופץ - בין היתר - על יד מובילי דעה ברשת, סופרים ועיתונאים. עם זאת, לא כולם מישרים קו עם המנגנון וחלק מהגולשים משתמשים בו כדי להביע דעה מנוגדת, או סתם לזרוק דאחקה למדורה.

ענת עובדיה, דוברת המוקד לפליטים ולמהגרים, התייחסה לנקודה: "אני חושבת שהציטוטים מדברים בעד עצמם, ושהומור הוא לפעמים גם דרך התמודדות מסוימת עם התכנים הקשים. ההנחה שלנו היא שקשה יותר לשנוא או להיות אדישים כשרואים ושומעים סיפורים אישיים וחוויות יומיומיות בגוף ראשון, ושהחשיפה לציטוטים תסייע לאלה שמושתקים ונכלאים ללא משפט לא להישכח. ברור לנו שהנושא תמיד מעלה תגובות סוערות, ולכן הדף כולל ומציג גם את הפתרונות החלופיים לכליאה שאנחנו מציעים".

יוזמי הקמפיין: מוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, אמנסטי וא.ס.ף.